• Anonym (Man)

Kristen oskuld?

Hej Jag är 37 år och följer Kristendomen, jag är fortfarande oskuld, hade jag vetat att jag fortfarande skulle vara det vid denna ålder hade jag kanske inte väntat, jag har fortfarande inte hittat den rätta kanske för att jag även är blyg vilket inte anses attraktivt, jag vill ju ändå kramas och sånt men var hittar jag en kvinna som tänker också på samma sätt?

• Svar på tråden Kristen oskuld?
  • Martinnains
    Anonym (Man) skrev 2025-07-21 08:19:05 följande:
    Vilka är dessa kristna datingsidor och finns det tillräckligt många personer i sidorna alltså i det här landet?
    Det finns några olika jag har inte provat bara fått reklam för dem. Jag har bara testat de vanliga och då händer det ibland att det är kvinnor som skriver att det söker en kristen man också. 
  • Anonym (Man)
    Martinnains skrev 2025-07-21 08:58:21 följande:
    Det finns några olika jag har inte provat bara fått reklam för dem. Jag har bara testat de vanliga och då händer det ibland att det är kvinnor som skriver att det söker en kristen man också. 
    Vilka är de vanliga alltså som även har kristna kvinnor?
  • Anonym (Man)
    Trent skrev 2025-07-21 08:44:25 följande:
    Den heter Bibeln och innehåller två delar. Gud är med i båda delarna. I första delen tycker han det är okej att äga andra människor som egendom. Hade han fel om det?
    Gamla Testamentet ska tolkas utifrån Nya Testamentet annars har du misstolkat alltså utifrån Kristendomen
  • Martinnains
    Anonym (Man) skrev 2025-07-22 10:48:33 följande:
    Vilka är de vanliga alltså som även har kristna kvinnor?
    Ja det är bara att prova.
    Tänkt igenom din profil och vilka bilder du vill använda så är det ju bra att prova 😊.
    Jag har som sagt bara varit på de vanliga sidorna.
    Nästan alla har något som är gratis.
  • Trent
    Anonym (Man) skrev 2025-07-22 10:50:41 följande:
    Gamla Testamentet ska tolkas utifrån Nya Testamentet annars har du misstolkat alltså utifrån Kristendomen
    Tolka fritt utifrån vilket testamente du vill. Finns det någon kontext där det är okej för en människa att äga en annan människa som egendom?

Det räcker med ett "ja" eller "nej". Själv svarar jag nej.  
  • Anonym (Man)
    Trent skrev 2025-07-22 11:41:51 följande:
    Tolka fritt utifrån vilket testamente du vill. Finns det någon kontext där det är okej för en människa att äga en annan människa som egendom?

Det räcker med ett "ja" eller "nej". Själv svarar jag nej.  
    Där har du redan missförstått allt och tolkar det som du vill precis som sekter gör
  • Anonym (Man)
    Martinnains skrev 2025-07-22 10:53:24 följande:
    Ja det är bara att prova.
    Tänkt igenom din profil och vilka bilder du vill använda så är det ju bra att prova 😊.
    Jag har som sagt bara varit på de vanliga sidorna.
    Nästan alla har något som är gratis.
    Men jag undrar, är det exempelvis Match och Tinder du syftar på, jag vill gärna veta vilka appar som kristna kvinnor använder?
  • Anonym (?)
    Anonym (Man) skrev 2025-07-23 10:48:16 följande:
    Men jag undrar, är det exempelvis Match och Tinder du syftar på, jag vill gärna veta vilka appar som

www.kristendate.se
  • Trent
    Anonym (Man) skrev 2025-07-23 10:45:27 följande:
    Där har du redan missförstått allt och tolkar det som du vill precis som sekter gör
    Du kommer säkert hitta en massa heta ladies som precis som du älskar att äga andra människor som egendom. 
  • Anonym (Ateist)
    Anonym (Man) skrev 2025-07-21 08:13:57 följande:
    Då är det inte samma bok du har läst eller så har du läst det utifrån enbart det Gamla Testamentet
    10 budordet.
Svar på tråden Kristen oskuld?