• Anonym (Man)

Kristen oskuld?

Hej Jag är 37 år och följer Kristendomen, jag är fortfarande oskuld, hade jag vetat att jag fortfarande skulle vara det vid denna ålder hade jag kanske inte väntat, jag har fortfarande inte hittat den rätta kanske för att jag även är blyg vilket inte anses attraktivt, jag vill ju ändå kramas och sånt men var hittar jag en kvinna som tänker också på samma sätt?

• Svar på tråden Kristen oskuld?
  • Anonym (Mannen)

Det är inte helt ovanligt att det är svårt att hitta någon om man vill vänta med sex. Vi har flera bekanta som har avstått sex av religiösa orsaker och som är ogifta tyvärr

• Trent
    Anonym (Mannen) skrev 2025-07-24 12:55:28 följande:

Det är inte helt ovanligt att det är svårt att hitta någon om man vill vänta med sex. Vi har flera bekanta som har avstått sex av religiösa orsaker och som är ogifta tyvärr

Tipsa dem om att prova. Det är jävligt skönt!
  • Maggi23

Jag är kristen och lyssnade på youtube med Syster Sofie om kroppens teologi. För alla som inte förstår djupet av vad ämnet handlar om kan man lyssna där. 

Jag undrar om du kanske kan tänka dig att hitta en partner i en annan församling än den du tillhör? I min församling finns det separata grupper för unga vuxna (20-39) som ses ibland och tar en öl. Jag förstår att det är svårt att hitta någon, men jag känner flera som är kristna och väntar med att ha samlag innan giftermålet. Vilket är också egentligen vad jag tror är det rätta 

Testa andra församlingar och våga engagera dig/fråga om det finns några vuxen grupper du kan vara med i?

• Maggi23

Valo är en dejting app. Mitt tips är att vara tydlig med sina intentioner med tjejer. Och ta en bra bild på sig själv med någon snygg skjorta 

• Anonym (Kört)
    Anonym (Man) skrev 2025-07-20 07:45:07 följande:
    Det skulle inte fungera eftersom de inte vill göra något alls, det vill säga om de är såna som inte vill ha sex innan äktenskapet, annars så vill de ha riktigt sex
    Hur vet du det?
  • Anonym (FD. Pingstvän.)

Jag har sedan länge lämnat pingstvännerna men skulle råda att bli aktiv i församlingen via studier, körer och andra aktiviteter. Personligen var jag som så många andra i min församling rejält skenhelig. Förlorade min lesbiska oskuld som 13 åring till en annan tjej i församlingen och var 14 när jag hade sex med en 16 årig kille i församlingen som också var son till min församlinga pator. 

Det finns helt enkelt en anledning till att Nyhemsveckan gick under förkortningen PPV (Pingsvönnernas parningsvecka.) det är självklart upp till var och en hur man vill göra men det hånglades friskt och det knullades frisk på dessa läger veckor. 

Självklart kan man på läger som dessa hitta någon att samtala med och ha lite fysisk kontakt utifrån de gränser man själv vill sätta.

I övrigt rekomenderar jag ett aktivt liv i studieförbund och kanske kurser i massage och liknande för fysisk beröring som sedan kan leda vidare. Finns även trevliga kurser inom tantra där man har fysisk beröring utan att det handlar om rent sexuella handlingar och inom tantra lät man sig att kommunicera sina behov och önskningar men också att bli tydlig med sina gränser. 

• Anonym (Man)
    Maggi23 skrev 2025-07-24 21:30:24 följande:

Jag är kristen och lyssnade på youtube med Syster Sofie om kroppens teologi. För alla som inte förstår djupet av vad ämnet handlar om kan man lyssna där. 

Jag undrar om du kanske kan tänka dig att hitta en partner i en annan församling än den du tillhör? I min församling finns det separata grupper för unga vuxna (20-39) som ses ibland och tar en öl. Jag förstår att det är svårt att hitta någon, men jag känner flera som är kristna och väntar med att ha samlag innan giftermålet. Vilket är också egentligen vad jag tror är det rätta 

Testa andra församlingar och våga engagera dig/fråga om det finns några vuxen grupper du kan vara med i?

Det var länge sen klippet har funnits där, jag antar från Katolsk Horisont, är du Katolik, jag är själv Kristen Ortodox, så jag kan ju då gifta mig även med en Katolik, alltså om den andra inte är villig att konvertera från andra inriktningar så fungerar det inte, församlingen är det inget fel på men de flesta är redan gifta eller så känner man inte varandra när det bli för många där?
  • Maggi23
    Anonym (Man) skrev 2025-07-25 08:36:13 följande:
    Det var länge sen klippet har funnits där, jag antar från Katolsk Horisont, är du Katolik, jag är själv Kristen Ortodox, så jag kan ju då gifta mig även med en Katolik, alltså om den andra inte är villig att konvertera från andra inriktningar så fungerar det inte, församlingen är det inget fel på men de flesta är redan gifta eller så känner man inte varandra när det bli för många där?
    Ja, ibland har katolska församlingar sociala aktiviteter eller grupper. Har du testat att fråga din präst om hjälp? Kanske han vet någon person som också söker en man att gifta sig med?

Appen valo finns, där finns det kristna från många olika församlingar.
  • Anonym (Man)
    Maggi23 skrev 2025-07-27 11:17:52 följande:
    Ja, ibland har katolska församlingar sociala aktiviteter eller grupper. Har du testat att fråga din präst om hjälp? Kanske han vet någon person som också söker en man att gifta sig med?

Appen valo finns, där finns det kristna från många olika församlingar.
    Du nämnde Syster Sofie det är därför jag frågar, är du svensk eller kanske från Mellanöstern, eller mixad?
  • Anonym (Mannen)
    Trent skrev 2025-07-24 21:17:25 följande:
    Tipsa dem om att prova. Det är jävligt skönt!
    Jag tror att förstår hur skönt sex skulle vara utan att jag "tipsar" dem :) 
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Man) skrev 2025-07-25 08:36:13 följande:
    Hur vanligt är det bland ortodoxa att man följer en strikt norm att vänta till äktenskapet?
  • Anonym (?)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-07-28 08:15:45 följande:
    Hur vanligt är det bland ortodoxa att man följer en strikt norm att vänta till äktenskapet?
    Hur tror du det är i länder med många ortodoxa som Ryssland, Grekland, Ukraina mfl? 
  • Trent
    Anonym (Mannen) skrev 2025-07-28 08:12:21 följande:
    Jag tror att förstår hur skönt sex skulle vara utan att jag "tipsar" dem :) 
    Uppenbarligen inte.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-07-28 08:15:45 följande:
    Det beror på vilken typ av Kristen Ortodox man är, och hur strikt man följer det, men oftast ser man att man passar ihop på alla andra områden innan det
  • Anonym (Transflicka)

Jag har hjälpt 3 oskulder.
    Av olika anledningar har de misslyckats och för blivit oskulder med dålig självkänsla.
    Efter ärlig  chatt har jag som feminint sexig Transflicka träffat dom . De har fått prata av sig, jag informerar och sen får de prova börja experimentera med att smeka kvinnliga kläder och ta med mej allt mer intimt. Kan tipsa vad de ska göra då de är osäkra och tex krama lukta, hitta brösten, smeka mina nylonben in under klänningen. Allt får fortsätta tills de för första gången har samlag och sprutar. Kan den ligga kvar och jag berättar vad de ska tänka på och sen hinner med ett till samlag. 
    De blir mer självsäkra och slipper klassa sig som oskulder och några gånger har vi träffats fler gånger.

Svar på tråden Kristen oskuld?