Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Hjälpa till med städ?

EpicF skrev 2025-07-26 20:59:01 följande:
    Anonym (Mio) skrev 2025-07-26 16:35:51 följande:
    Vart?

Vet du inte vad du själv skriver? Trots att det också.blir citerat? Ändå missar du det

Näää, ingen ser att TS drog direkt, det är bara du som gör ett antagande som du nu vet är fel.
    Men ändå försöker du hävda att du har rätt, undrar vad som gick sänder där och när det inte ens står direkt :whoco5:

Är det verkligen så extremt utmanande att du inte ens kan erkänna du har fel igen.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2025-07-27 13:58:22 följande:
    Jag har ingen skyldighet att erkänna något för dig. 
    Det har en tolkning. Du vet sådant som alla gör, även du. 

Dock hade du chansen att be om ursäkt före jag dök upp, men du klarar inte av att be om ursäkt för dina fel ändå och det har vi alla lärt oss sedan innan.

Så du försöker hävda tolkningsföreträde över TS?
    Samma sekund du vägrade acceptera när TS sagt att det är inget h*n ens skrev.

Vet när jag fått något fel, så har jag valt be om ursäkt för felet, men då vet jag att du inte klarar av att släppa det istället och försöker inbilla dig att felet är något jag påstår även efter ursäkten över att det blev.
    Sånt är så extremt fascinerande att se och riktigt perplexande samtidigt.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2025-07-27 14:39:20 följande:
    Och var vägrade jag acceptera det? 

www.familjeliv.se/forum/thread/83474513-hjalpa-till-med-stad/1/nick/83476218

Läs dina egna inlägg hur du vägrar acceptera när TS undrar vart h*n sagt detta.
    Så anser du dig veta bättre, och försöker intala dig själv att du har tolkningsföreträde över TS.

Varför är det så hopplöst svårt för dig att be om ursäkt för ett simpelt fel(Förhoppningsvis ett fel då, men man börjar undra nu när du vägrar.)

• klyban
    EpicF skrev 2025-07-27 16:52:14 följande:
    Jösses,  hur mår du egenligen? 

Och varför erbjöd du dig inte att städa innan du drog till färgan?

Som sagt vad, alla kan läsa detta och mer än jag har kritiserat ditt fel.
    Och en sak är säker dock, det är att jag aldrig dragit till färgan NÅGONSIN Solig¨

Och hur ska jag må över att du inte klarar av att erkänna det blev fel för DIG, det är precis ingen som vet, troligtvis inte du heller.

Och TS sagt till dig att h*n inte drog direkt :whoco5:

• klyban
    EpicF skrev 2025-07-27 17:06:15 följande:
    Då kunde du hjälp till att städa då. 
    Försöker du inbilla dig att prata om nån annan person skulle göra ditt fel försvinner?
    EpicF skrev 2025-07-27 17:05:33 följande:
    Varför erbjöd du dig inte att städa innan du drog till färgan?

Aldrig varit på en färgan.

Inte heller hjälper det ditt fel som du vägrar be om ursäkt för.

• klyban
    Lynx123 skrev 2025-07-27 18:01:19 följande:
    Eller hur?

Vi lär nog aldrig förstå varandra här. TS får helt enkelt leva med undran.över varför folk blir sura på henom då och då.
    Det komiska är att helt plötsligt trodde hon att jag var TS, eller inte, utan ett försök att flytta fokusen från hennes fel som hon gjorde och vägrar ändra sig och be om ursäkt för.
  • klyban
    Lynx123 skrev 2025-07-28 07:15:18 följande:
    Det är en felstavelse. Kunde du verkligen inte förstå ordet utifrån kontexten?

Det upprepade sig så många ggr, så en felstavning blev sen inte logiskt att det var, em var nog det.

Vad det har med mig och göra vet jag inte dock.

Men gisdsar att användaren ville byta ämne och när alla ifrågasatte vart "drog direkt" kom ifrån, och som hen vägrade be om ursäkt för och vägra släppa innan väggen av kritik blev för mycket.

Då hamnade vid färga istället.
    Jag har ingen husvagn, bilen är utan dragkrok, och jag inte åkt på en färja på mycket länge på detta.

• klyban
    EpicF skrev 2025-07-28 20:42:47 följande:
    " drog direkt" kommer av att ts skrev redan i trådagarten att h*n drog efter att hon hade vaknat, eftersom hon skulle hinna med en färga. 

Är det vanligt du lägger till ord och för att det inte passar dig?
    Eller när TS berättar att så var det inte alls?

EpicF skrev 2025-07-28 21:43:18 följande:
    Jag sov på deras uppfart, i husbil, och tog färjan dagen därpå. 

Sov där och nu har jag fått höra att de är upprörda över att jag inte erbjöd mig hjälpa till att städa innan jag drog.

Det står rätt klart att ts drog dagen därpå. 

Mmm, ja, TS drog, men inte direkt, står ju där svart och vitt och du vägrar erkänna att det blev fel för dig.
    Otroligt att du klarade av erkänna din felstavning.

EpicF skrev 2025-07-28 22:16:48 följande:
    Ja, varför skulle jag inte orka?!

För du har fel, TS drog inte DIREKT och har berättat det för dig också.

Lynx123 skrev 2025-07-29 07:20:00 följande:
    Beundrar ditt tålamod med vissa här i tråden.

Jo, det är imponerande att ha tålamod och fortsätta hävda ett fel, fast det bara är fel.

EpicF skrev 2025-07-29 10:55:46 följande:
    Jag ser inte att någon påstår att man skulle ha någon skyldighet att hjälpa till med att städa efter en fest. Bara att det tillhör vanligt hyfs art hjälpa till när man har sovit över. 

Hyfs är att inte lägga till ord i en diskussion och hävda en sak som aldrig skett.

• klyban
    EpicF skrev 2025-07-29 12:07:45 följande:
    Nej, jag vet inte bättre än ta, även om jag har mer hyfs än ts. 

Var skrev jag att DU som startat tråden? 

Hur kan du har mer hyfs än TS och när du skiter i vad h*n säger och hittar på eget och att h*n drog direkt?
    Undrar för det är ju det exakt omvända och ingen hyfs alls.

• klyban
    EpicF skrev 2025-07-29 13:03:35 följande:
    Eftersom jag tillskillad från ts (och kanske även dig?) förstår att det är normalt hyfs att erbjuda sig att hjälpa till att städa dagen efter en fest när man har sovit över. Oavsett om man sover i sin husbil/husvagn på uppfarten, i ett tält i trädgården, på en soffa, i ett badkar eller i en säng i huset. 

Inget ändrar sig i att du har inget hyfs och som försöker lägga orden i munnen på TS.

Ämnet är ett annat hyfs, och en annan sak.
    Frågan är varför du väljer att fabulera vad TS sade och detta även när TS sade h*n inte alls drog direkt, och nyckeln är då direkt, då det inte ens existerade.
    Utan var något du lade till och vägra erkänna felet med.

Dock förstår jag du vill flytta diskussionen ifrån att du har ingen hyfs mot TS alls och då att du lägger orden i munnen på TS.

Så när ska du be om ursäkt för detta till TS?
    För där har du en till hyfs som saknas av dig.
    Och när det är ur världen så kanske du kan diskutera ämnet igen, men det är lugnt, vet du inte klarar av att be om ursäkt som vi andra kan och när vi gjort fel.(Komiskt att det igen blir en ny vattkoppor.... för dig, varför sker detta så ofta med just dig för?)

EpicF skrev 2025-07-29 16:31:36 följande:
    Normala folk åker hem när en fest är slut så länge inget annat är bestämt. 

Varför skulle de komma tillbaka dagen efter? 
    Att ni gör så i ditt umgänge är helt ok, men det tillhör knappast det normala. 

Det stod ju i inlägget = ...och hjälpa till, läser du inte inläggen du svarar på?
    För det stod ju där.

Svar på tråden Hjälpa till med städ?