Hur hantera barnets förälder?
Hej!
Vi har hamnat lite av ett dilemma.
Vi fick nya grannar som har ett barn som är 4 år. Min minsta är 5 år. Deras 4 åring vill leka med våran 5 åring så fort hon har möjlighet. Min 5 åring tycker det är kul att ha en kompis (vi bor på landet och har bara en granne). Våra grannar skiljde sig dock och nu så har hon barnet varannan vecka. Min 5 åring ser fram emot den vecka vår granne har barnet hos sig och hennes barn vill väldigt gärna leka med vår 5åring när hon är här. Hon kommer oftast o knackar på dörren o vill leka. Det dilemma som börja dyka upp är att när mamman hämtar sitt barn hos oss så vill barnet sällan gå hem, så det slutar ofta med gråt och skrik. Likaså kan det vara så att barnet springer ut och vill leka när vi kommer hem och då säger mamman "nej" då det är sovdax eller de ska iväg på något. Mitt problem är att mamman väldigt ofta säger "ni kan leka imorgon" till barnen. Sen åker hon bort med barnet hela dagen. Mitt barn blir så klart väldigt besviken när hon inser att det inte blir lek som utlovat. Jon säger ofta men x mamma sa ju det. Det händer varje vecka när ho har barnet. Ska tilläggas att de leker inte varje dag. Jag tycker det är jobbigt att se mitt barn besviken och funderar lite på om mamman använder sig av den tekniken för att slippa gråt o
skrik? Ja