Sluta ät kött - ni är en del av problemet!
Vegetarianer och veganer lever individuellt helt olika, precis som blandkostare.
Dricker du kaffe? Har du bil?
Nej, mitt huvudargument är fortfarande djurrätt, men jag har ändå rätt att bemöta om någon annan först direkt skriver att ingen som helst miljöpåverkan finns av någon som helst animalieproduktion, dvs göra en sidokommentar om att jag ansåg att det ih3lt 3nkelt inte stämmer, även om min egen anledning är djurrätt.
Men jag har avslutat replikskiftet med klykan. Dessutom tycker jag TS är mer osynlig här än jag gätna skulle se.
Man blir verkligen köttsugen när man läser TS tramsande.
Köpte extra mycket nötkött och fläskkött idag efter att jag såg tråden uppe igen.
Mums!
Enligt psykodynamisk teori kan människor ibland "projicera" sina egna obearbetade känslor eller problem på omvärlden.
Genom att fokusera på något yttre ? som köttätande, klimatet eller orättvisor ? slipper man konfrontera sin egen inre oro eller skuld.
Världen kan kännas kaotisk, särskilt om man har egna personliga svårigheter.
Att engagera sig i tydliga, konkreta frågor ger en känsla av mening och kontroll ? man vet vad som är "rätt" och "fel", och kan agera därefter.
Aktivism kan bli en del av ens självbild: "Jag är en god människa för att jag kämpar för djuren."
Det kan fungera som en kompensatorisk strategi ? att bygga en stark yttre identitet när den inre känns osäker eller splittrad.
Att ta stark ställning i en fråga kan ge gemenskap och bekräftelse från likasinnade.
Det kan fylla ett tomrum om man känner sig ensam eller osäker i andra delar av livet.