Sluta ät kött - ni är en del av problemet!
Att affischera är t ex betydligt mer diskret än att rakt av döma andra för att de inte äter vegansk kost t ex.
Hoppas du förstår hur jag menar då.
Jag är djurrättsvegan, inte "klimatvegan", och ser djurrätts-skäl som de absolut tyngsta (även om jag också tror att jag fått vissa positiva hälsoeffekter).
Dock vad gäller tex klimat (och jag är alltså ingen "kilmatförnekare" även om jag är kritisk till en del av exempelvis Greta Thunbergs ageranden) så ser jag det mera som summan av individers påverkan i hela världen oberoende av nationsgränserna,. Alla kan ju säga: "just mitt land har ingen betydelse" - eller om man bor i ett stort land: "just min lilla provins av landet har ingen betydelse". Alltså ska ll ingen göra något.
Just veganska livsmedel är det ju av djurrättsskäl som jag sympatiserar med dem, inte klimatskäl..
Sedan är det ju många andra faktorer som påverkjar klimatet, men varför tänka i länder. Många konsumenter i världen, oavsett land, är ju tillsammans många och påverkar mycket. Tex växthusgaser bryr ju sig inte om landsgränserna.