Anonym (Mina skäl att välja äta vego) skrev 2025-10-18 21:16:38 följande:
Vem är min ledare? Var är min grupp? När träfas vi och vad gör vi?
Ledaren är dieten, och din aktivism i att omvända folk är vad DU gör.
Din grupp har exakt samma svar.
Och hur ska vi veta vem du träffar.
Och hur kan du ens ha missat att du predikar för vår omvändelse från ondo?
Är du verkligen på riktigt nu och när du försöker låtsas om att du inte predikar och där inte ens äta människor är ett argument du skyr från.
Snart kommer det väl att jag måste äta min katt också och för det är ett djur med kött 
Anonym (Nytta) skrev 2025-10-18 22:01:20 följande:
Men vem har sagt att Google bestämmer vad enskilde individen äter ????? Fakta är att människan är en allätare i grund och botten. Sen om du inte vill äta kött är enligt annan sak. Men vi är allätare.
Vem har sagt att Google bestämmer vad den enskilde individen äter ??
Det är ju bara du som vill ändra andras kost ?
En intressant sak är en universal diet aldrig kan existera och pga människor reagerar olika på livsmedel.
Och är det inte en del AI.skräp här också?
Varför inbillar sig en del att AI är en diskussionsavslutaren och med alla fel den ger?
Anonym (Nej) skrev 2025-10-18 22:09:26 följande:
Nej, vi är inte gjorda för att äta endast kött, få hade vi haft tänder som rovdjur. Vi är inte heller gjorda för att endast äta vegetabilier, för då hade vi inte haft hörntänder. Vi är gjorda för att kunna äta BÅDE kött och vegetabilier. Vi är omnivorer, precis som björnarna.
En intressant sak är tex att en gräsätare som kossor inte alls har emot att tex äta en mus.
Sen sure, det är inte vanligt förekommande, men det sker och teorin jag hörde då var att kossan känner något saknas i kroppen och därför tar musen.(Men ingen aning om den delen är korrekt, så nypa salt där.)
Anonym (Mina skäl att välja äta vego) skrev 2025-10-18 22:19:05 följande:
Dock kan man på individnivå välja att inte vara det Det har tex jag gjort sedan ca
1999.Jaha?
Fortsätta du då med det, och sluta predika från piedestalen.
Anonym (Nej) skrev 2025-10-18 22:25:05 följande:
De är inte rovdjur, de är omnivorer precis som människor.
Och en komisk sak är att vi människor är en av de största rovdjuren som vi kan finna, även om vi förbiser att vi är omnivorer.
Blir lite komiskt när man tänker på det och hur dåliga argument man kan få ibland.
Som äta människor är något man tydligen måste göra som en som äter kött, snart kommer det väl från hen att jag ska äta katten också.
Anonym (Nej) skrev 2025-10-18 22:29:48 följande:
Hur vet du det? Det finns ju djur som dödar för att det är "roligt" tex. Späckhuggare har ofta setts leka med maten (=sälarna). Vargar har gått "bananas" i fårhagar och dödat flera djur utan att äta dem. Katter likaså med tex fåglar.
Då, om det finns djur dom dödar för nöjes skull borde det ju finnas motpoler till dessa.
Rävar och en hel del djur dödar ursinneslöst om det är ett överflöd av enkla byten.
Sure mycket är instinkt.
Och där är vi människor förträffliga(Eller ja, de flesta av uppfödarna i alla fall.) och där vi ger liven bra liv och bra död, som ofta de inte ens förstår kommer.
Tow2Mater skrev 2025-10-18 23:18:09 följande:
Vi kanske bara inte upptäckt dessa motpoler ännu då. Då beter de sig ju bättre än människan.
Nu blir det svårt perplexande varför du pratar om abnormt få, och sen inbilla sig det är ett argument för något.
Så berätta gärna vad de få som inte sköter djuren är för ett argument och för vad?
För ingen här står bakom dessa, så man blir svårt perplex vad argumentet är.
Är argumentet du ger att vi ska plåga djuren mera än nu?