• Anonym (Matz)

Fuskar jag och dottern?

Vi har haft det tufft med ekonomin länge men jag fick tack och lov ett nytt välbetalt jobb efter lång tid som arbetslös. Detta har givit mig en boost på det privata planet också och jag känner mig mer engagerad i barnen än nånsin. Köpte nya fotbollsskor till dottern som är 10 och hon tycker fotboll är kul men hon är osäker på planen och hennes tränare ger inte mkt till direktiv på matcherna och jag vill ju inte skämma ut mej å stå och skrika i publiken som ett fån.

Detta har resulterat i att min dotter känner sig osäker på vart hon ska springa och placera sig på planen och tycker det är jobbigt att vara dålig (hennes ord). Så en dag kom jag på att vi testar att hon har sina AirPods dolda under ett brett pannband. Han har sin mobil i sin väska på sidolinjen och jag ringer upp när matchen börjar. De spelar på liten plan så bluetooth räcker till. 

ingen vet förutom hon och jag. Jag står en bra bit bort ifrån övrig publik och viskar/berättar vart hon ska springa och när hon ska passa och när hon ska skjuta. Det har resulterat i att hon har börjat göra mål varje match och även assistpoäng. Samt tar ett större ansvar i försvaret än tidigare. Både ledare och föräldrar har kommit fram till mig och sagt att oj vilken utveckling det är på ungen. 

Men är detta jättefel tycker ni? Är det ens olagligt? Det kommer ju inte fortsätta för evigt men kanske säsongen ut iaf. Sen se hur det blir nästa säsong. 

• Svar på tråden Fuskar jag och dottern?
  • Anonym (Matz)

Värt att nämna är att dom är för unga för att spela i serie med poängräkning så det är i princip träningsmatcher. Förutom på nån enstaka cup. 

• Anonym (f)

Nja, inte helt korrekt men vad jag undrar är: har du pratat med tränaren om att ge mer direktiv? andra föräldrar?

• Anonym (Fotboll)

Det där låter ju kanon, hon lär sig massor på det och klarar sig snart utan hjälpen. Både sonens pappa och jag har gastat instruktioner till sonen under match, fast vi är inte de enda som hojtar åt sina barn. 

• Anonym (Matz)
    Anonym (f) skrev 2025-08-16 22:46:59 följande:

Nja, inte helt korrekt men vad jag undrar är: har du pratat med tränaren om att ge mer direktiv? andra föräldrar?

Tränarna är ju förstås föräldrar dom med men är ganska lågmälda på matcherna. Föräldrar i publiken undanbedes att skrika vad barnen ska göra på planen. Vi ska bara heja på. Helst på båda lagen.
  • Anonym (f)
    Anonym (Matz) skrev 2025-08-16 22:49:13 följande:
    Tränarna är ju förstås föräldrar dom med men är ganska lågmälda på matcherna. Föräldrar i publiken undanbedes att skrika vad barnen ska göra på planen. Vi ska bara heja på. Helst på båda lagen.
    Det var inte svar på min fråga.
  • Anonym (Matz)
    Anonym (Fotboll) skrev 2025-08-16 22:47:35 följande:

Det där låter ju kanon, hon lär sig massor på det och klarar sig snart utan hjälpen. Både sonens pappa och jag har gastat instruktioner till sonen under match, fast vi är inte de enda som hojtar åt sina barn. 

Ja det är ju egentligen ingen större skillnad förutom att min dotter höra allt väldigt tydlig..:)
  • Anonym (Matz)
    Anonym (f) skrev 2025-08-16 22:49:46 följande:
    Det var inte svar på min fråga.
    Jo jag har sagt till tränaren att han gärna får peppa och ge min dotter direktiv men det har inte hänt nåt då. Var det svar?
  • Anonym (Fotboll)

Ni kan också kolla lite YouTube tillsammans, följ en speciell spelare och kommentera. Nu tittar X var lagkamraterna står, och passar till Z eftersom Z stod fritt. Osv 

• Anonym (f)
    Anonym (Matz) skrev 2025-08-16 22:53:12 följande:
    Jo jag har sagt till tränaren att han gärna får peppa och ge min dotter direktiv men det har inte hänt nåt då. Var det svar?
    Som i förbigående då? Inte tagit upp igen att hon verkligen behöver mer direktiv?
  • Anonym (Matz)
    Anonym (Fotboll) skrev 2025-08-16 22:53:23 följande:

Ni kan också kolla lite YouTube tillsammans, följ en speciell spelare och kommentera. Nu tittar X var lagkamraterna står, och passar till Z eftersom Z stod fritt. Osv 

Bra tips! 

Jag är inte ute efter att hon ska bli proffs mest bara tycka det är kul och att hon hänger med och vill fortsätta spela. Ist för sitta vid skärm hela dagarna och få problem med fysiken. 

Svar på tråden Fuskar jag och dottern?