• Anonym (Matz)

Fuskar jag och dottern?

Vi har haft det tufft med ekonomin länge men jag fick tack och lov ett nytt välbetalt jobb efter lång tid som arbetslös. Detta har givit mig en boost på det privata planet också och jag känner mig mer engagerad i barnen än nånsin. Köpte nya fotbollsskor till dottern som är 10 och hon tycker fotboll är kul men hon är osäker på planen och hennes tränare ger inte mkt till direktiv på matcherna och jag vill ju inte skämma ut mej å stå och skrika i publiken som ett fån.

Detta har resulterat i att min dotter känner sig osäker på vart hon ska springa och placera sig på planen och tycker det är jobbigt att vara dålig (hennes ord). Så en dag kom jag på att vi testar att hon har sina AirPods dolda under ett brett pannband. Han har sin mobil i sin väska på sidolinjen och jag ringer upp när matchen börjar. De spelar på liten plan så bluetooth räcker till. 

ingen vet förutom hon och jag. Jag står en bra bit bort ifrån övrig publik och viskar/berättar vart hon ska springa och när hon ska passa och när hon ska skjuta. Det har resulterat i att hon har börjat göra mål varje match och även assistpoäng. Samt tar ett större ansvar i försvaret än tidigare. Både ledare och föräldrar har kommit fram till mig och sagt att oj vilken utveckling det är på ungen. 

Men är detta jättefel tycker ni? Är det ens olagligt? Det kommer ju inte fortsätta för evigt men kanske säsongen ut iaf. Sen se hur det blir nästa säsong. 

• Svar på tråden Fuskar jag och dottern?
  • Anonym (skit samma)

Med tanke på din andra tråd så är väl detta en skitsak i jämförelse.

• Anonym (Matz)
    Anonym (skit samma) skrev 2025-08-19 07:59:11 följande:

Med tanke på din andra tråd så är väl detta en skitsak i jämförelse.

Jo så är det nog men får man inte starta mer än en tråd eller?
  • Anonym (z)

Kul grej, jag gillar sådana där uppfinningsrika och kreativa idéer. Styra sin gubbe över planen, hehe

• Jemp
    Anonym (Matz) skrev 2025-08-19 07:43:43 följande:
    Alltså det är inte så att vi har Svennis som tränare utan några föräldrar. vet att de dessutom tycker om när laget vinner matcher och sen vi började med airpods har vi inte förlorat en match. Nu senast ledde vi med 3-2 men det andra laget var bra och pressade som fan sista minutrarna och ist för att stå passiv upp vid mittlinjen som min dotter gjort tidigare då hon är forward jobbade hon hem och täckte minst tre skott som målvakten annars hade missat. Hon var som sagt påväg att sluta spela för ett tag seda. Självkänslan tror jag är betydligt bättre med fotbollen än om hon bara skulle sitta hemma och bli överviktig. Har sett i andra trådar att du förespråkar en ohälsosam livsstil och överviktiga barn så dig tänker jag knappast lyssna på.

Så det viktiga är inte hennes eller lagets egen prestation och utveckling, utan att vinna till varje pris? 

Haha det gör jag verkligen inte så det har du fått om bakfoten. Nu menar jag ju självkänslan i att plötsligt prestera sämre igen. 

• Anonym (Matz)
    Anonym (z) skrev 2025-08-19 12:13:37 följande:

Kul grej, jag gillar sådana där uppfinningsrika och kreativa idéer. Styra sin gubbe över planen, hehe

Tack. Det är kanske lite gränslöst men ändå rätt oskyldigt och väldigt kul. Jag tror inte alls att det är dåligt för hennes självkänsla för hon är ju knappast dement och kommer glömma allt hon gjort på planen den dan vi plockar bort lurarna. Och hon är ganska trygg och stark i psyket för sin ålder. 
  • Anonym (Matz)
    Jemp skrev 2025-08-19 13:28:21 följande:

Så det viktiga är inte hennes eller lagets egen prestation och utveckling, utan att vinna till varje pris? 

Haha det gör jag verkligen inte så det har du fått om bakfoten. Nu menar jag ju självkänslan i att plötsligt prestera sämre igen. 

Jag förmodar att du aldrig spelat fotboll men även bra spelare har dåliga dagar och klarar man inte av att ta en förlust el en dålig prestation har man nog ett större problem. 

För mig är det inte att vinna till varje pris som gäller jag vill bara att hon ska lära sig grunderna. Och det säger ju sig själv att jag inte kommer kunna hålla på med detta så många säsonger till, det kommer ju gå för fort då för att hinna med ich jag kommer inte ha så mycket att tillföra. 

men just nu är det ett jävla hack måste jag säga och ett jättelyft för både henne och laget. Det går ju endast ut över motståndarlaget men det skiter man väl i. 

• Anonym (z)
    Anonym (Matz) skrev 2025-08-19 14:10:58 följande:
    Tack. Det är kanske lite gränslöst men ändå rätt oskyldigt och väldigt kul. Jag tror inte alls att det är dåligt för hennes självkänsla för hon är ju knappast dement och kommer glömma allt hon gjort på planen den dan vi plockar bort lurarna. Och hon är ganska trygg och stark i psyket för sin ålder. 
    Jag tror inte heller hon skadas av det, låter långsökt. Hon lär ju lära sig av det och det är en kul och positiv pappa-dotter grej. Eran hemlis.
  • EpicF
    Anonym (Matz) skrev 2025-08-19 14:10:58 följande:
    Du tycker det är oskyldigt att lära ditt barn att fuska är helt ok. 

Vad blir det härnäst? Skaffa fram svaren till alla kommande prov? Göra hennes läxor? Fuska henne in på bra skolor?
  • EpicF
    Anonym (Matz) skrev 2025-08-19 14:23:15 följande:

Jag förmodar att du aldrig spelat fotboll men även bra spelare har dåliga dagar och klarar man inte av att ta en förlust el en dålig prestation har man nog ett större problem. 

För mig är det inte att vinna till varje pris som gäller jag vill bara att hon ska lära sig grunderna. Och det säger ju sig själv att jag inte kommer kunna hålla på med detta så många säsonger till, det kommer ju gå för fort då för att hinna med ich jag kommer inte ha så mycket att tillföra. 

men just nu är det ett jävla hack måste jag säga och ett jättelyft för både henne och laget. Det går ju endast ut över motståndarlaget men det skiter man väl i. 

Om du vill lära henne grunderna utan att fuska sö tar du med henne till fotbollsplanen och tränar på grunderna. Varje kväll. Varje helg. 

Problemet blir den dagen du inte är med ab olika anledningar och din dotter springer omkring på planen och vet inte vad hon ska göra. Eller att batteriet i mobilen eller öronlurana tar slut under matchen. Då kommer det komma fram att din dotter visst inte är så duktigt själv, och det blir pinsamt och kan också i värsta fall leda till avstämning från lagen och kanske även klubben. Är det något du vill riskera för din dotter enbart för att du vill boosta ditt ego? 
  • Anonym (Raumdeuter)
    EpicF skrev 2025-08-19 15:31:13 följande:
    Du tycker det är oskyldigt att lära ditt barn att fuska är helt ok. 
    Det är inte fusk med det är en genuint korkad grej at göra om det vore sant.

Tänk sju ungar i rött och sju ungar i blått som alla springer omkring med pannband som gömmer ett par airpods och så fjorton pappor som smyger i buskarna runt plan ...

Och där står tränarna och försöker få barnen att spela som de övat på.

Skrattande
Svar på tråden Fuskar jag och dottern?