-
Det har inte något med det.Anonym (C) skrev 2025-09-18 17:37:46 följande:Bra skrivet, håller med.
-
Det skulle ju handla om någon lag.Anonym (Julk) skrev 2025-09-18 06:36:19 följande:Och eftersom du tror att vissa personer menar detta, så börjar du, som enda person, prata om lagar, eller hur?
Detta som hämnd som för mothugg du fått och för att någon, i något sammanhang skrivit att sex inte är en rättighet.
För övrigt, anses det nog av många som rejält obehagligt att påpeka att ömsesidighet inte står i lagen.
Det går hand i hand med att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit.
Det står inte ömsesidigt utan att man ska ha samtycke.
Dessutom när någon säger ömsesidigt så kan det även vara att man anser att något ska ingå i samtycket. -
I så fall, varför tror du jag tycker sexköp är inte bra?Anonym (C) skrev 2025-09-18 17:37:46 följande:Bra skrivet, håller med.
-
I så fall varför tycker tror du jag tycker sexköp är inte så bra?Anonym (Julk) skrev 2025-09-18 06:36:19 följande:Och eftersom du tror att vissa personer menar detta, så börjar du, som enda person, prata om lagar, eller hur?
Detta som hämnd som för mothugg du fått och för att någon, i något sammanhang skrivit att sex inte är en rättighet.
För övrigt, anses det nog av många som rejält obehagligt att påpeka att ömsesidighet inte står i lagen.
Det går hand i hand med att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit. -
Ingen rättighet till sex.Anonym (Julk) skrev 2025-09-18 21:54:45 följande:Vadå skulle handla om lag? Enligt vem, förutom du? Det är fortfarande enbart du som nämner lag och påtalar att ömsesidigt inte står i lagen.
Tror du att ömsesidigt INTE innebär samtycke? Att det finns något motsatsförhållande? Varför separerar du detta överhuvudtaget?
Det ger fortfarande ett obehagligt intryck. -
Jag vill inte att kvinnor ska ha sex när de helst sluppit det.Anonym (Julk) skrev 2025-09-18 06:36:19 följande:Och eftersom du tror att vissa personer menar detta, så börjar du, som enda person, prata om lagar, eller hur?
Det går hand i hand med att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit. -
Nej.Anonym (Julk) skrev 2025-09-20 07:05:58 följande:Goddag yxskaft, igen. Förstås.Anonym (Om du gör det) skrev 2025-09-19 21:21:03 följande:Jag vill inte att kvinnor ska ha sex när de helst sluppit det.
För att du fått för dig att ställa upp på sex ( med någon man inte attraheras av, dessutom) inte innebär att helst slippa, inte sant? Och får du mothugg börjar du prata om lagar och hämnas genom att tillskriva personer åsikter du inte ens själv tror att de har. -
Eftersom de flesta personer har sex så handlar sex inte längre om ett privilegium och att det skulle inte vara en mänsklig rättighet borde inte vara relevant i såna hår diskussioner. Det är något som blivit allmänt och det anses mer konstigt att vara utan sex än att ha sex.Anonym (!) skrev 2025-08-23 16:54:55 följande:
Det du upplever om du köper sex är inte närhet eller intimitet. Du köper dig ett varmt hål, varken mer eller mindre, och personligen tycker jag det är smaklöst att köpa sex.
Sex eller intimitet är inte någon mänsklig rättighet utan ett privilegium mellan två individer. Det du upplever är inte samma enligt mig, och det for mig faktiskt en smula sorgsen att du tror det är det.
Antagligen måste sex vara till för alla personer eller fler personer ska bli utan det.
Om det ändå ska handla om något privilegium så borde det se annorlunda ut, det är även en andra personer som tycker att sex är något som berör samhället ocj de flesta personer.
Om det är ett privilegium så kan det inte tas för givet att man har sex, exempelvis pridefestivaler borde inte vara något allmänt utan för privilegierade personer.
På ungdomsmottagningar ska de inte fråga om man vill testa sig för könssjukdomar när någon ringer för ett annat syfte.
Man ska inte påstå att personer som i hög plder och är oskulder är mer oattraktiv än andra människor. -
Anonym (Om du gör det) skrev 2025-09-20 11:10:47 följande:Eftersom de flesta personer har sex så handlar sex inte längre om ett privilegium och att det skulle inte vara en mänsklig rättighet borde inte vara relevant i såna hår diskussioner. Det är något som blivit allmänt och det anses mer konstigt att vara utan sex än att ha sex.
Antagligen måste sex vara till för alla personer eller fler personer ska bli utan det.
Om det ändå ska handla om något privilegium så borde det se annorlunda ut, det är även många andra personer som tycker att sex är något som berör samhället.
Om det är ett privilegium så kan det inte tas för givet att man har sex, exempelvis pridefestivaler borde inte vara något allmänt utan för privilegierade personer.
På ungdomsmottagningar ska de inte fråga om man vill testa sig för könssjukdomar när någon ringer för ett annat syfte.
Man ska inte påstå att personer som i hög ålder och är oskulder är mer oattraktiv än andra människor. -
Sex kan inte vara något allmänt för personer som har sex och ett privilegium för de som inte har det.Anonym (!) skrev 2025-08-23 16:54:55 följande:
Det du upplever om du köper sex är inte närhet eller intimitet. Du köper dig ett varmt hål, varken mer eller mindre, och personligen tycker jag det är smaklöst att köpa sex.
Sex eller intimitet är inte någon mänsklig rättighet utan ett privilegium mellan två individer. Det du upplever är inte samma enligt mig, och det for mig faktiskt en smula sorgsen att du tror det är det.