• Anonym (Pingu)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

• Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?
  • Anonym (Duger det?)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-26 22:37:21 följande:
    Nej det har jag inte gjort faktiskt. Jag vill inte sätta henne i den pressade situationen att jag vill ha ett ärligt svar. Men det är något med mig helt klart. Ibland har jag fått för mig att jag har ful röst, för kort, för smal, för ful eller för introvert. Förmodligen är det allt av detta. Det går att vara kompis med någon som har dessa defekter men inte tillsammans.
    molly50 skrev 2025-08-26 21:15:34 följande:
    Men då måste du ju ta hjälp med det. Det finns psykologer och terapeuter på andra ställen än på vårdcentralen som är bra. Du kan ju inte bara ge upp efter ett försök. Och har man oturen att träffa en dålig psykolog så har man rätt att få byta till en annan.
    Jag är kvinna och kan säga att jag har haft samma problem som dig. 
    Jag hade svårt att träffa män. Men jag jobbade på det och framförallt på min självkänsla och då började det hända saker.
    Ger man bara upp och ägnar sig åt självömkan så lär det inte hända någonting.
    Det behöver ju inte vara en pressande situation. Du kan ju bara fråga henne om råd. Ditt utseende kan påverka, men jag tror även att annat spelar in. Sedan ska man ju inte bara gå fram till kvinnor, det funkar aldrig, såvida man inte är en supermegahunk. Men det hoppas jag att du vet redan.
  • molly50
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-27 11:14:44 följande:
    Kan verkligen terapi och sådant hjälpa mig att få bort dessa tankar?

Visst har kvinnor också utmaningar men ni kan iallafall få till dejter (oftast). Allt känns så hopplöst. Jag har liksom känt såhär i många år och nu är jag betydligt äldre. Förstår inte ens vilken tjej som ska vilja ha mig idag som är så oerfaren, för jag har läst här på forumet vad kvinnor tycker om äldre oerfarna män.
    Det kan ge dig verktyg att hantera dina känslor så att du kanske kan fokusera på annat istället.

Ja,men ofta så kan ju kvinnor råka ut för sk fuckboys som bara vill en sak. 
    De lurar kvinnorna att tro att de vill ha något seriöst när de egentligen bara vill ha en sak. Sex.
    Och när de har fått det de vill ha så ghostar de.
    Det är inte heller så roligt om man söker något seriöst. Och det kan få en att känna att man bara duger som ett onaniredskap.
    Men ge åtminstone terapin en chans innan du ger upp.
    Och jag tycker faktiskt också att du kan prata med din kvinnliga vän och fråga henne vad hon tror att det kan bero på att du inte lyckas träffa någon.
    Om du vill ha ett ärligt svar och kanske få veta vad du kan göra för att ändra på situationen.
  • Anonym (C)
    Anonym (Pashto) skrev 2025-08-27 12:44:04 följande:

Det är verkligen inte det som gör att ingen vill ha sex med dig. Sättet du uttrycker dig på, att du "försökt" vara en bra person men att det här bra-person-försökandet inte ledde till "det" är en ledtråd till varför människor undviker dig. 

Bra personer köper inte andra medmänniskor. Du är obehaglig. DET är anledningen.

Håller med.
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Pashto) skrev 2025-08-25 22:56:17 följande:
    "Försökt" vara en bra människa men inte lyckat få till "det" 

Bra människor köper inte sex av andra. Du har aldrig försökt vara en bra människa om du endast gjort det för att få till "det"
    Och nu säger du att bra män köper inte sex och bra män får ha sex 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Pashto) skrev 2025-08-27 12:44:04 följande:

Det är verkligen inte det som gör att ingen vill ha sex med dig. Sättet du uttrycker dig på, att du "försökt" vara en bra person men att det här bra-person-försökandet inte ledde till "det" är en ledtråd till varför människor undviker dig. 

Bra personer köper inte andra medmänniskor. Du är obehaglig. DET är anledningen.

I så fall så det är vad "dåliga" personer gör. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Pashto) skrev 2025-08-26 16:25:15 följande:
    Ja, det finns många män och pojkar som säljer sex. Sexlagen ser ju ut som den gör för att skydda sexsäljarna som är en extremt utsatt grupp.
    Personer som har sex har i alla fall vanligen lättare att få sex
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Avskyvärt!) skrev 2025-08-24 15:14:17 följande:
    ¨Missnöjd får du vara, men att mena att kvinnor borde ställa upp på sex med män de inte är intresserade eller attraherade av, är ju det erat resonemag går ut på vanligtvis. "Kvinnor har för höga krav", ja men se till att ställa högre krav på er själva då, jobba, jobba och jobba för att bli bättre och mer gångbara. Skaffa utbildning och ett bättre och mer välbetalt jobb. Odla en ödmjuk personlighet och fasa ut dina misogyna drag. Vad är det som är så svårt?
    Det är du som påstår det där. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (!) skrev 2025-08-24 18:00:35 följande:

Det är absolut relevant eftersom det är så att TS överväger att köpa sex för att han onekligen tycker att det är något han ska få ha. 

Bara för att man säger att det inte är någon rättighet så har det inte något alls med laglig rätt att göra. Då läser du det nog på fel sätt. 

Att sex inte är en rättighet är viktig att förstå eftersom det är många som faktiskt anser att det är det. Och om andra får ligga ska jag också få det. 
    Men så är det inte. Man har rätt till sex med sig själv. Allt utöver det är något som är mellan två individer där samtycke ska finnas.

Och ska jag vara helt ärlig så tror jag risken är rätt stor att TS mått sämre efter att ha gjort en sånhär sa, och han kommer fortfarande inte ha upplevt närheten han vill uppleva. 

I så fall skulle sex se annorlunda ut. 
    I andra sammanhang så ska sex inte handla om det. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Avskyvärt!) skrev 2025-08-24 15:14:17 följande:
    ¨Missnöjd får du vara, men att mena att kvinnor borde ställa upp på sex med män de inte är intresserade eller attraherade av, är ju det erat resonemag går ut på vanligtvis. "Kvinnor har för höga krav", ja men se till att ställa högre krav på er själva då, jobba, jobba och jobba för att bli bättre och mer gångbara. Skaffa utbildning och ett bättre och mer välbetalt jobb. Odla en ödmjuk personlighet och fasa ut dina misogyna drag. Vad är det som är så svårt?
    Det är inte mot någons vilja för någon är missnöjd. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Blä) skrev 2025-08-24 16:44:22 följande:
    har du inte läst dessa argument förr? att kvinnor minsann kan få opereras för förlossningsskador, därmed måste ju kvinnor anse att sex är en mänsklig rättighet för kvinnor. annars skulle de inte opereras. Och då borde det minsann vara mänsklig rättighet för män med. Så män borde få kvinnor serverade och borde få lov att köpa sex. Synd om dom annars. Otroligt synd. det är ju också orättvist att männen ska behöva betala för sånt som kvinnor får gratis? Tomte
    Det handlar inte i sig om förlossningsskador. 
    Det är relevant ifall kvinnor snackar om sex är ingen rättighet.
    Det blir ännu relevant ifall vården ska åtgärda problemen för att dessa kvinnor ska kunna ha ett sexliv.
    Att man får använda sig av dessa argument när det handlar om kvinnor med problem. 
    Samt att problem ska kunna åtgärdas för somligas sexrelaterade problem. 
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?