Anonym (Igen) skrev 2025-08-25 20:24:09 följande:
nämligen brist på socialt liv och meningsfulla aktiviteter. Du har startat flera andra trådar där du fått tips om hur du kan förändra din situation, t.ex. genom att gå i terapi och hitta nya intressen. Om du jobbar med dig själv på det sättet ökar du chansen till ett bättre liv och även sex/förhållanden på sikt.
Som jag skrivit tidigare: Även på den tiden jag levde ett väldigt aktivt och socialt liv ledde det inte till något. Särskilt i de gyllene åren mellan 20-25 var jag väldigt aktiv och rörde mig ute ofta bland människor.
Anonym (!) skrev 2025-08-25 20:34:56 följande:
Nej såklart inte det någon menar. Men som tjej brukar man ta ett gäng bilder och sen väljer man ut den som är bäst. Kanske försöka tänka lite på ljus och att man inte har en trasig eller smutsig tröja eller skräp i tänderna på bilden osv.
Räcker med att inte bara ta första bästa.
Jag skulle gärna vilja veta på vilket sätt du anser att du har försökt. Är det bara det med tjejer irl nu senaste åren så eftersom du inte kört online på länge. Och du har inte testat speeddating eller singelkryssning, så vad är det du tycker du försökt?
Och vad det gäller faktisk hjälp. Vad har du gjort på den fronten? Tex så utifrån vad du berättat hittills så har du bara försökt samtalskontakt en gång under alla dessa åren. Och sen inte igen?
Eller? Vad har du faktiskt gjort?
Självklart har jag många bilder på mig själv där jag väljer ut de bästa. Men jag vill också att dom ska vara ganska ärliga med hur jag ser ut. Ja de senaste åren har jag lagt ner nätdejting, det sänkte mitt självförtroende till där jag är idag. Jag har rest runt, aldrig tackat nej till ett evenemang jag blivit bjuden på.
Jag har tagit en paus senaste åren då sökandet fick mig att må dåligt. Det gick ut över mitt vanliga liv så jag accepterade mitt öde. Därav jag startade denna tråd.
molly50 skrev 2025-08-25 20:57:09 följande:
Har du provat andra sätt än dejtingappar? Du kan ju t ex gå med i en förening om du har något intresse där du kanske kan träffa någon som delar det intresset. Eller kanske ´gå en danskurs t ex.
Ja såklart. Men det har mest varit att träffa folk via skola (när jag skolade om mig relativt nyligen) och sedan via jobb. Aldrig tackat nej till något jag blivit bjuden till. Men nu med åren blir det ju mindre sånt. Folk är stadgade. Jag var som sagt väldigt aktiv när jag var yngre i allt möjligt, men det ledde inte till något.