• Anonym (Pingu)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

• Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?
  • Anonym (!)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-25 19:50:03 följande:
    Det kan vara så. Särskilt att eftersom tjejer sminkar sig (som typ inga straight-killar gör). Vill tjejer att vi ska sminka oss så vi ser bättre ut?

Jag vet. Jag måste försöka ändra mitt tankesätt. Men jag är helt ärligt helt slut på energi. Jag har verkligen försökt i så många år att luften har gått ur mig. Därav jag skapade denna tråd med den rubrik som jag gjorde: Jag tror inte att jag kan ändra min situation tyvärr. 

Nej såklart inte det någon menar. Men som tjej brukar man ta ett gäng bilder och sen väljer man ut den som är bäst. Kanske försöka tänka lite på ljus och att man inte har en trasig eller smutsig tröja eller skräp i tänderna på bilden osv. 
    Räcker med att inte bara ta första bästa. 

Jo, men problemet är ju också att du har lagt fokus på helt fel sak. Du lägger fokus på att om du får en tjej/får ligga så kommer du vips att må bättre. Och du vill ha enklaste möjliga lösning. Men så funkar inte livet.

Jag skulle gärna vilja veta på vilket sätt du anser att du har försökt. Är det bara det med tjejer irl nu senaste åren så eftersom du inte kört online på länge. Och du har inte testat speeddating eller singelkryssning, så vad är det du tycker du försökt?

Och vad det gäller faktisk hjälp. Vad har du gjort på den fronten? Tex så utifrån vad du berättat hittills så har du bara försökt samtalskontakt en gång under alla dessa åren. Och sen inte igen?
    Eller? Vad har du faktiskt gjort?

• molly50
    Anonym (Pashto) skrev 2025-08-25 14:33:06 följande:

Enligt ts så är det så enkelt för kvinnor att göra en tuttoperation. Ts vill att det ska vara lika enkelt för honom. Därför tog saken om styrketräning upp av någon. 

....berättar naturligtvis mer om ts. Han tror att det enbart är ytan som räknas och att hans inre redan är så bra. Han har ju enligt sig själv "försökt" vara en bra person. Det "fungerade" inte (m a o han lyckades inte komma innanför brallorna på en kvinna)

Nu vill ts i stället utnyttja andra människor med förevändningen att han är det egentliga offret. Man får kalla kårar.

Ok. Jag förstår. Ja,lyckas man inte träffa någon trots ett fördelaktigt utseende så är det ju något annat som inte stämmer.
    Och då får man försöka ta reda på vad det är och börja jobba på det.

Och vad gäller ytan så är det väl inte så "bara" att operera brösten. Dessutom så vill väl inte alla män ha enorma silikonbröst liksom att inte alla kvinnor vill ha biffar. 
  • molly50
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-25 15:22:46 följande:
    Visst är mitt självförtroende idag i botten och påverkar mig negativt. Men det har inte alltid varit så, det gick inte bra för mig innan det hamnade i botten heller. Jag har provat alla dessa moderna swipeappar. Då sa folk men testa Match.com och Mötesplatsen, där är folk seriösa. Jag fick inte ETT ENDA svar där heller. Och när jag var 20-25 använde jag Happypancake, Badoo och kamrat.com (ja jag vet mest unga där men inte bara). Nätdejting suger. Det är dessa sidor som är den stora anledningen till att mitt självförtroende gick i botten.

Jag frågade frisören en gång typ, men hon verkade inte gilla den frågan. Förmodligen en amatörklippare men ändå. Mitt hår är begränsat.  Jag höll på i ungefär ett halvår fyra dagar i veckan på gym.
    Anonym (!) skrev 2025-08-25 00:01:23 följande:

Glömde en fråga. 
    Nu kommer jag använda mig av termer jag absolut avskyr, men jag vet inte riktigt hur jag annars ska uttrycka det. 
    Är det så att du försöker med tjejer i varierande snygghetsgrad?

Har du provat andra sätt än dejtingappar? Du kan ju t ex gå med i en förening om du har något intresse där du kanske kan träffa någon som delar det intresset. Eller kanske ´gå en danskurs t ex.
  • Anonym (VCC)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-23 13:57:32 följande:
    Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

Vad tror du folk kommer att svara på sajten "Familjeliv"?

Bara gör det utan att be om ursäkt eller tillåtelse så få du det ut vägen och får ser hur det känns efteråt.
  • Anonym (Pingu)
    Anonym (Igen) skrev 2025-08-25 20:24:09 följande:

nämligen brist på socialt liv och meningsfulla aktiviteter. Du har startat flera andra trådar där du fått tips om hur du kan förändra din situation, t.ex. genom att gå i terapi och hitta nya intressen. Om du jobbar med dig själv på det sättet ökar du chansen till ett bättre liv och även sex/förhållanden på sikt.

Som jag skrivit tidigare: Även på den tiden jag levde ett väldigt aktivt och socialt liv ledde det inte till något. Särskilt i de gyllene åren mellan 20-25 var jag väldigt aktiv och rörde mig ute ofta bland människor. 
    Anonym (!) skrev 2025-08-25 20:34:56 följande:

Nej såklart inte det någon menar. Men som tjej brukar man ta ett gäng bilder och sen väljer man ut den som är bäst. Kanske försöka tänka lite på ljus och att man inte har en trasig eller smutsig tröja eller skräp i tänderna på bilden osv. 
    Räcker med att inte bara ta första bästa. 

Jag skulle gärna vilja veta på vilket sätt du anser att du har försökt. Är det bara det med tjejer irl nu senaste åren så eftersom du inte kört online på länge. Och du har inte testat speeddating eller singelkryssning, så vad är det du tycker du försökt?

Och vad det gäller faktisk hjälp. Vad har du gjort på den fronten? Tex så utifrån vad du berättat hittills så har du bara försökt samtalskontakt en gång under alla dessa åren. Och sen inte igen?
    Eller? Vad har du faktiskt gjort?

Självklart har jag många bilder på mig själv där jag väljer ut de bästa. Men jag vill också att dom ska vara ganska ärliga med hur jag ser ut. Ja de senaste åren har jag lagt ner nätdejting, det sänkte mitt självförtroende till där jag är idag. Jag har rest runt, aldrig tackat nej till ett evenemang jag blivit bjuden på. 

Jag har tagit en paus senaste åren då sökandet fick mig att må dåligt. Det gick ut över mitt vanliga liv så jag accepterade mitt öde. Därav jag startade denna tråd.
    molly50 skrev 2025-08-25 20:57:09 följande:
    Har du provat andra sätt än dejtingappar? Du kan ju t ex gå med i en förening om du har något intresse där du kanske kan träffa någon som delar det intresset. Eller kanske ´gå en danskurs t ex.
    Ja såklart. Men det har mest varit att träffa folk via skola (när jag skolade om mig relativt nyligen) och sedan via jobb. Aldrig tackat nej till något jag blivit bjuden till. Men nu med åren blir det ju mindre sånt. Folk är stadgade. Jag var som sagt väldigt aktiv när jag var yngre i allt möjligt, men det ledde inte till något.
  • Anonym (Pashto)
    molly50 skrev 2025-08-25 20:53:22 följande:
    Ok. Jag förstår. Ja,lyckas man inte träffa någon trots ett fördelaktigt utseende så är det ju något annat som inte stämmer.
    Och då får man försöka ta reda på vad det är och börja jobba på det.

Och vad gäller ytan så är det väl inte så "bara" att operera brösten. Dessutom så vill väl inte alla män ha enorma silikonbröst liksom att inte alla kvinnor vill ha biffar. 

Nej, denne skyller förstås på sitt utseende för att han har ett uppenbarligen ohyggligt och avskräckande inre som han inte vill förändra. Han letar efter enkla vägar antagligen eftersom han egentligen känner sig ha rätt till någon annan. Han betraktar då sex som något alla andra "får" men inte han. Om man läser mellan raderna så finns det en del ilska. Framställandet av sig själv som ett offer är en del av detta aggressiva beteendet.

Denne fortsätter kalla sig för ful, samtidigt som han inte skulle stöta på andra "fula" Kalla sig själv för ful används mest för att förstärka bilden av sig själv som ett offer och därigenom rättfärdiga övergrepp på andra. 

Ts frågade efter åsikter i tråden men har inte en enda gång bemött mina. Ts vill enbart ha sympatier för att begå övergrepp vilket är en del av det här giftiga, aggressiva och obehagliga beteendet. I trådstarten så kan man utröna det underliggande budskapet relativt enkelt. Jag har full förståelse för att kvinnor håller sig undan. Antagligen håller sig män undan också. 

• Tow2Mater
    Anonym (Pashto) skrev 2025-08-25 21:19:56 följande:

Ts frågade efter åsikter i tråden men har inte en enda gång bemött mina.

Forstår han inte vill bemota någon som om och om igen anser sig veta bättre än han själv vad han känner. Du spyr ut mycket giftigheter.
  • Anonym (.)
    Anonym (VCC) skrev 2025-08-25 21:09:20 följande:

Bara gör det utan att be om ursäkt eller tillåtelse så få du det ut vägen och får ser hur det känns efteråt.

Eftersom TS ens frågar så tvekar han. Antagligen känns det egentligen inte bra alls, det är nog inget för honom.

Och att riskera förakta sig själv mer och känna sig värdelös. Förnedrande att köpa sex. Iallafall av den anledningen.

• Anonym (.)
    Anonym (VCC) skrev 2025-08-25 21:09:20 följande:

Eftersom TS ens frågar så tvekar han. Antagligen känns det egentligen inte bra alls, det är nog inget för honom.

Och att riskera förakta sig själv mer och känna sig värdelös. Förnedrande att köpa sex. Iallafall av den anledningen.

• Anonym (.)

Om du kontaktar bara vissa typer av tjejer, så kan du ju heller inte påstå att tjejer inte gillar att du visar intresse? Menar inte att du bör kontakta de du är ointresserad av, men du kanske kan inse att de blir ju fel att säga så?

Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?