Våran dotter smygröker
hej Våra dotter smygröker tyvärr såg henne röka i söndags påväg hem hur ska jag ta det med henne vad kan jag göra hon jobba timma ibland o får penga där ifån hon är 17år snart
hej Våra dotter smygröker tyvärr såg henne röka i söndags påväg hem hur ska jag ta det med henne vad kan jag göra hon jobba timma ibland o får penga där ifån hon är 17år snart
Fattar inte, 2025 och folk röker FORTFARANDE?! Fattar folk inte bättre, ser illa ut, luktar illa. Riktigt jäkla tacky.
Om mina barn hade börjat röka hade de åkt ut med huvudet före.
Fattar inte, 2025 och folk röker FORTFARANDE?! Fattar folk inte bättre, ser illa ut, luktar illa. Riktigt jäkla tacky.
När min dotter var ung tonåring lovade jag henne en bil när hon fyllde 18 om hon inte börjat röka då. En begagnad skruttbil, men ändå.
Sen kom jag på henne med att röka, råskällde på henne, visade alla internetsidor om hur skadligt det var, predikade och blev hysterisk. Nolltolerans! Det hjälpte, hon och hennes kompisar slutade alla röka, jag samlade alla föräldrarna i gemensam kampanj.
Så här några år senare har hon ju inte fått någon bil. Däremot röker varken hon eller hennes kompisar. De dricker knappt heller och är skötsamma. Nu är det bara jag kvar som försöker sluta röka, min dotter hjälper mig genom att gnälla på mig ibland.
Smarta och intellektuellt begåvade personer röker. T.ex. så rökte Albert Einstein pipa medans han räknade på sina formler.
Smarta och intellektuellt begåvade personer röker. T.ex. så rökte Albert Einstein pipa medans han räknade på sina formler.
Nu ska jag försöka sluta röka med hjäp av snus. Och vill får med dotten på det med så klart. gör jag fel om jag köper ut åt henne för hon ska sluta röka?
Nu ska jag försöka sluta röka med hjäp av snus. Och vill får med dotten på det med så klart. gör jag fel om jag köper ut åt henne för hon ska sluta röka?
Ja.
Du har antagligen rökt länge, så svårare för dig. Hon klarar sig kanske helt utan substitut, eller eventuellt med plåster. Ersätt inte en dålig vana med en annan.
Och Heja er och lycka till, vill jag också säga! Ni är skitcoola när ni klarar det!
Det måste ändå vara lättare nuförtiden när man snarare ses som WT än cool?
TS: Det är mycket svårt att kräva något av andra när man själv röker. Du måste sluta först, då finns det åtminstone en chans.
Det måste ändå vara lättare nuförtiden när man snarare ses som WT än cool?
TS: Det är mycket svårt att kräva något av andra när man själv röker. Du måste sluta först, då finns det åtminstone en chans.