Våran dotter smygröker
hej Våra dotter smygröker tyvärr såg henne röka i söndags påväg hem hur ska jag ta det med henne vad kan jag göra hon jobba timma ibland o får penga där ifån hon är 17år snart
hej Våra dotter smygröker tyvärr såg henne röka i söndags påväg hem hur ska jag ta det med henne vad kan jag göra hon jobba timma ibland o får penga där ifån hon är 17år snart
Tog det fredags när hon kom hem ifån skolan. Frågad om hon hade röket längre och att jag vet att hon gör det. Hon svarade i typ 2år nästa och att hon är nikotinberoende av cigg och snus tyvärr. Inte mycket jag kan gör åt det insåg jag så tillåter henne röka o snusa hemma nu. Vi kom fram till att hon får rök Max 7 cigg om dagen och jag inte köper ut till henne. Tycker det är svårt o förbjuda henne när jag röker och inte vill sluta nu.
Med föräldrar som har kol så skulle jag råda dig att läsa på om det för dig själv i första hand.
Det är ingen vacker sjukdom kan jag lova.
Gör dig själv en tjänst och sluta röka själv. Sedan peppar du dottern att göra det samma. Eller så slutar ni båda två och peppar varandra nu när ni kan.
Fundera på vad ni vill göra för pengarna ni sparar om ni inte röker. Lägg dem till en resa, en upplevelse, kläder - vad nu än ni gillar. På ett år får ni ihop cirka 10.000 kronor var (om jag hittade rätt priser på cigarettpaket? ca 75 kr?)
Jag lovar dig - ett liv med KOL önskar du varken själv eller dottern. Ett citat från 1177: Symtomen inkluderar hosta med slem, andnöd, andfåddhet och trötthet, och sjukdomen kan inte botas
Mina barn har sett konsekvenserna av KOL genom äldre generationerna, de är ungefär i samma ålder som din dotter. Jag är ganska säker på att de aldrig kommer röka. Helt 100% kan man aldrig vara, men jag är så gott som säker.
Låter hårt men är sant. Det är inte den enda sjukdommen som drabbar rökare heller tyvärr. Var rädd om era lungor.
Blir ju lite dubbelt att be sin dotter sluta röka, när du gör det själv. Som det brukar låta, barn gör inte som föräldrar säger, utan som föräldrar gör. Tala om för henne att rökning är sunkigt och sluta tillsammans
Var glad att din dotter är en normal tonårig. Majoriteten utav alla tonåringar röker eller dricker.
Blir ju lite dubbelt att be sin dotter sluta röka, när du gör det själv. Som det brukar låta, barn gör inte som föräldrar säger, utan som föräldrar gör. Tala om för henne att rökning är sunkigt och sluta tillsammans
Fattar inte, 2025 och folk röker FORTFARANDE?! Fattar folk inte bättre, ser illa ut, luktar illa. Riktigt jäkla tacky.
Om mina barn hade börjat röka hade de åkt ut med huvudet före.
Fattar inte, 2025 och folk röker FORTFARANDE?! Fattar folk inte bättre, ser illa ut, luktar illa. Riktigt jäkla tacky.
När min dotter var ung tonåring lovade jag henne en bil när hon fyllde 18 om hon inte börjat röka då. En begagnad skruttbil, men ändå.
Sen kom jag på henne med att röka, råskällde på henne, visade alla internetsidor om hur skadligt det var, predikade och blev hysterisk. Nolltolerans! Det hjälpte, hon och hennes kompisar slutade alla röka, jag samlade alla föräldrarna i gemensam kampanj.
Så här några år senare har hon ju inte fått någon bil. Däremot röker varken hon eller hennes kompisar. De dricker knappt heller och är skötsamma. Nu är det bara jag kvar som försöker sluta röka, min dotter hjälper mig genom att gnälla på mig ibland.
Smarta och intellektuellt begåvade personer röker. T.ex. så rökte Albert Einstein pipa medans han räknade på sina formler.
Smarta och intellektuellt begåvade personer röker. T.ex. så rökte Albert Einstein pipa medans han räknade på sina formler.