• Anonym (Antiextremist)

Gaza

Det som sker just nu i Gaza är outhärdligt. Oskyldiga barn, kvinnor och män dödas och tvingas svälta av Israel. Bilderna vi ser Gaza är fyllda av förtvivlan och sorg, och ändå tycks världens poliyiker stå passiva.  Människovärdet borde vara universellt, oavsett nationalitet eller religion. En människa är en människa trots israels ständiga försök att demonisera palestinier.

När bomber faller över bostadsområden, när hela familjer utplånas, när människor mördas medan de försöker skaffa mat, när barn skjuts systematiskt kan vi inte blunda. Varför accepteras det av högerpolitiker som tiger och låter brutaliteten fortsätta?

Det som behövs nu är inte fler tomma ord, utan handling. Internationella ledare måste sätta civila liv först. Tystnaden är också ett svek och varje dag av passivitet kostar oskyldiga människor livet.
  • Svar på tråden Gaza
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2025-09-04 22:26:09 följande:
    Du stångar huvudet i väggen tyvärr..... 

Undrar om Taylor Swift och Travis Kelce ska åka på smekmånad till Gazarivieran. Trump kanske ger $5,000 till varje palestinier som temporärt lämnar for att låta det återupbyggas under några år. Ska bli intressant. Hoppas nu hamas blir utrotade bara.
    Ja, Trump har nu stora mängder pengar att dela ut nu när han sparat in på att fattiga familjer i USA ska få äta.

2025 changes

In 2025, following the lead of the newly-reelected Trump administration, the House of Representatives moved for a new budget resolution that cuts funding to an array of social programs such as SNAP and Medicaid. Passed in a resolution of 217 to 215, the cuts are part of an effort to allow a $4.5 Trillion tax cut. Many nonprofits such as No Kid Hungry have taken to social media underneath the #protectSNAP to raise awareness about the potential cuts.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Alexanderlukas
    Rataxes skrev 2025-09-05 06:47:45 följande:

x.com/EYakoby/status/1963292485951590750

FN erkänner att UNWRA anställda troligtvis deltog i den barbariska massakern 7 oktober. Ändå gastar skränvänstern om att just UNRWA måste ansvara för matutdelningen.

Det gjorde även socialdemokraternas "kära systerparti"

Vänsteryttrarna verkar inte dela din syn på hur infiltrerat UNWRA är/var under massakern 7:e oktober 2023?
    Håll stånd mot kulturvänstern!
  • nihka
    Alexanderlukas skrev 2025-09-05 10:06:50 följande:
    Vänsteryttrarna verkar inte dela din syn på hur infiltrerat UNWRA är/var under massakern 7:e oktober 2023?
    Konstigt att det var så "dålig uppslutning" på massakern bland de 30 000 UNWRA-anställda. Inte ens Israel kunde få till att det var så många fler som var involverade än vad FN kom fram till i sin undersökning.
  • nihka
    Alexanderlukas skrev 2025-09-05 10:06:50 följande:
    Vänsteryttrarna
    På höger hand sitt tummen på vänster sida och på vänster hand sitter den på höger sida, men när du kör up högra handens pekfinger i näsan blir det gärna tvärtom -  ifall du får problem igen med att skilja på höger och vänster.
  • Anonym (Antiextremist)
    Det finns flera rapporter och vittnesmål som indikerar att israeliska prickskyttar (IDF) medvetet har skjutit palestinska barn i Gaza, ofta i huvudet eller bröstet, vilket har lett till många dödsfall och allvarliga skador. Frivilligarbetare inom sjukvården i Gaza har rapporterat att det nästan dagligen kommer in barn med skottskador från prickskytteeld, och flera vittnesmål pekar på att skjutningarna har skett utan provokation och i områden utan strider. 

• Meddelande borttaget
  • nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-09-03 20:30:13 följande:
    mina kommentarer är klart mycket bättre när det gäller både saklighet, argumentation, källhänvisning (pålitliga och oberoende källor) och mitt sätt att svara nästan alla era rimliga frågor. 
    Nej.
  • nihka
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-09-04 15:05:49 följande:

Ca 20 000 barn dödades och ca 21 000 fick permanenta skador bla blev utan armar eller ben. Skäms ni som stödjer dessa krigsbrott.

Dessa dödade och lemlästade barn räcker att hålla liv i konflikten i minst en generation till. Bra jobbat Israel!