• Anonym (Antiextremist)

Gaza

Det som sker just nu i Gaza är outhärdligt. Oskyldiga barn, kvinnor och män dödas och tvingas svälta av Israel. Bilderna vi ser Gaza är fyllda av förtvivlan och sorg, och ändå tycks världens poliyiker stå passiva.  Människovärdet borde vara universellt, oavsett nationalitet eller religion. En människa är en människa trots israels ständiga försök att demonisera palestinier.

När bomber faller över bostadsområden, när hela familjer utplånas, när människor mördas medan de försöker skaffa mat, när barn skjuts systematiskt kan vi inte blunda. Varför accepteras det av högerpolitiker som tiger och låter brutaliteten fortsätta?

Det som behövs nu är inte fler tomma ord, utan handling. Internationella ledare måste sätta civila liv först. Tystnaden är också ett svek och varje dag av passivitet kostar oskyldiga människor livet.
  • Svar på tråden Gaza
  • nihka
    FuckGoggleAskMe skrev 2026-01-04 20:54:10 följande:

Så USA styr västvärlden och tvingar på västvärlden att stödja Israel? 

Påminner mig om en konversation med en förespråkare för en platt jord. Eller en diskussion om vaccin och Big Pharma. 

Ja, styr och försöker styra. Har du inte hört? USA anser sig ha rätt att bara ta Grönland och utesluter inte militärt våld. Samma i Venezuela (styr redan) och planer på Colombia och Kuba.

Vem har sagt att någon behöver tvinga någon. Det sker "frivilligt" när man har att göra med en instabil, senil misogynist med storhetsvansinne och kärnvapenkoder. 

Ja, det är du som väljer att prata med dem.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2026-01-04 21:32:09 följande:
    Ja, styr och försöker styra. Har du inte hört? USA anser sig ha rätt att bara ta Grönland och utesluter inte militärt våld. Samma i Venezuela (styr redan) och planer på Colombia och Kuba.

Vem har sagt att någon behöver tvinga någon. Det sker "frivilligt" när man har att göra med en instabil, senil misogynist med storhetsvansinne och kärnvapenkoder. 

Ja, det är du som väljer att prata med dem.
    Dumheter, vi har ju diskuterat detta i Trump tråden; Trump said the U.S. would run the country until such time as we can do a safe, proper and judicious transition 
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2026-01-04 22:28:13 följande:
    Dumheter, vi har ju diskuterat detta i Trump tråden; Trump said the U.S. would run the country until such time as we can do a safe, proper and judicious transition 
    Och vad gör han just nu? Exakt. Styr.
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2026-01-04 22:37:23 följande:
    Och vad gör han just nu? Exakt. Styr.
    Att 'ta och (forsoka) styra är inte samma sak som att se till att någon annan ska styra/ta over styret. Du utesluter (medvetet) helt motivet som ger det en annan innebord.
  • Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2026-01-04 23:08:18 följande:
    Att 'ta och (forsoka) styra är inte samma sak som att se till att någon annan ska styra/ta over styret. Du utesluter (medvetet) helt motivet som ger det en annan innebord.
    Att styra ett annat land eller själv välja vem får styra landet, är att "ta". Att dessutom roffa landets resurser är stöld med hjälp av våld, rofferi.och rån
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2026-01-04 23:08:18 följande:
    Men vad i helvete. Trump styr. NU. Det var planen och det är också hur det ser ut. Vad som eventuellt händer i en obestämd framtid är inte relevant idag.
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2026-01-05 00:09:16 följande:
    Men vad i helvete. Trump styr. NU. Det var planen och det är också hur det ser ut. Vad som eventuellt händer i en obestämd framtid är inte relevant idag.
    Du behover inte svära. 

Det är mycket relevant eftersom usa inte alls har for avsikt att behålla styret någon längre tid, utan bara tills such time as we can do a safe, proper and judicious transition . Det är ingen obestämd framtid. Den framtiden är ganska bestämd.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2026-01-05 00:52:23 följande:
    Du behover inte svära. 

Det är mycket relevant eftersom usa inte alls har for avsikt att behålla styret någon längre tid, utan bara tills such time as we can do a safe, proper and judicious transition . Det är ingen obestämd framtid. Den framtiden är ganska bestämd.
    Men jag vill det. För helvete. 

Ge mig ett datum då. Annars är det en obestämd framtid. Och han styr NU, men han kan sluta upp med det genast eftersom det är ett aktivt VAL han har gjort. HAN STYR NU och det återstår att se hur mycket mer skada han hinner ställa till med.
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2026-01-05 02:36:51 följande:
    Men jag vill det. För helvete. 

Ge mig ett datum då. Annars är det en obestämd framtid. Och han styr NU, men han kan sluta upp med det genast eftersom det är ett aktivt VAL han har gjort. HAN STYR NU och det återstår att se hur mycket mer skada han hinner ställa till med.
    Håller inte med.

Jag ska träna de kommande veckorna. Vet ännu inte vilken/vilka dag/dagar, men det är ingen obestämd framtid. Det är klart bestämt. Bara att just datumet är ännu inte fastslaget.

Venezuelerna kommer nu ha en ljus framtid!
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2026-01-04 20:54:10 följande:

Så USA styr västvärlden och tvingar på västvärlden att stödja Israel? 

Påminner mig om en konversation med en förespråkare för en platt jord. Eller en diskussion om vaccin och Big Pharma. 

Han har svaret

www.instagram.com/reel/DMKg1l6MuZQ/