• Anonym (Antiextremist)

Gaza

Det som sker just nu i Gaza är outhärdligt. Oskyldiga barn, kvinnor och män dödas och tvingas svälta av Israel. Bilderna vi ser Gaza är fyllda av förtvivlan och sorg, och ändå tycks världens poliyiker stå passiva.  Människovärdet borde vara universellt, oavsett nationalitet eller religion. En människa är en människa trots israels ständiga försök att demonisera palestinier.

När bomber faller över bostadsområden, när hela familjer utplånas, när människor mördas medan de försöker skaffa mat, när barn skjuts systematiskt kan vi inte blunda. Varför accepteras det av högerpolitiker som tiger och låter brutaliteten fortsätta?

Det som behövs nu är inte fler tomma ord, utan handling. Internationella ledare måste sätta civila liv först. Tystnaden är också ett svek och varje dag av passivitet kostar oskyldiga människor livet.
  • Svar på tråden Gaza
  • Anonym (jury)
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-12-28 20:33:31 följande:
    Tänk att sjukvårdspersonalen har lindat om hela pojkens huvud, och sedan tagit kort, utan att bekymra sig om att han har smuts i ögon, näsa och mun. Jag jobbar inte inom sjukvård, men underlig prioritering att det är viktigare med ett foto först.
    Hur fungerar en Israelväns hjärna egentligen? Här har vi en bild av en ca femårig pojke med bandage omkring huvudet och några odefinierbara sår/ partiklar eller annat på ansiktet, men utan att veta det minsta om sammanhanget, vem som tagit bilden eller lagt bandage så har Israelvännen redan diktat upp en historia om att det är den palestinska sjukvårdspersonalen som är den egentligen skurken i denna historia.

Störd eller grav kognitiv dissonans är väl en rimlig diagnos, när man medvetet skämmer ut sig på det sättet.
  • nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-12-31 12:30:50 följande:
    Intressant strategi du har att avfärda allt som inte passar in i din världsbild som "irrelevant". 
    Irrelevanta saker är irrelevanta.
  • nihka
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-12-31 15:25:29 följande:

Eller också kunde de registrera organisationerna och undvika anställda som samarbetar med Hamas.

Nya regler som bara Israel har. Och det här är bra regler tycker du just enbart för att Israel har hittat på dem eller för att de inte gäller i Israel utan i bara i Gaza och på Västbanken.

Om Israel skulle behöva hjälp från Läkare utan gränser går det alldeles utmärk både före och efter 1 januari 2026 utan några nya regler.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (jury) skrev 2025-12-31 19:10:42 följande:
    Hur fungerar en Israelväns hjärna egentligen? Här har vi en bild av en ca femårig pojke med bandage omkring huvudet och några odefinierbara sår/ partiklar eller annat på ansiktet, men utan att veta det minsta om sammanhanget, vem som tagit bilden eller lagt bandage så har Israelvännen redan diktat upp en historia om att det är den palestinska sjukvårdspersonalen som är den egentligen skurken i denna historia.

Störd eller grav kognitiv dissonans är väl en rimlig diagnos, när man medvetet skämmer ut sig på det sättet.
    Jag antar att fotografen tyckte det såg värre ut med smutsigt ansikte på barnet. Störd fotograf!
  • FuckGoggleAskMe
    nihka skrev 2026-01-01 13:22:01 följande:
    Nya regler som bara Israel har. Och det här är bra regler tycker du just enbart för att Israel har hittat på dem eller för att de inte gäller i Israel utan i bara i Gaza och på Västbanken.

Om Israel skulle behöva hjälp från Läkare utan gränser går det alldeles utmärk både före och efter 1 januari 2026 utan några nya regler.
    Antagligen är det en bra regel för att minska antalet Hamaskollaboratörer som arbetar för dessa organisationen. 
  • Anonym (jury)
    FuckGoggleAskMe skrev 2026-01-01 15:09:17 följande:
    Jag antar att fotografen tyckte det såg värre ut med smutsigt ansikte på barnet. Störd fotograf!
    Fotografens uppgift är väl att ta bilder av verkligheten som den ser ut, oavsett om du skulle tycka det ser bättre eller värre ut. Men bara man kan hitta en infallsvinkel som frikänner Israel för ansvar för vad dom ställt till med så är det fint för dom empatistörda Israelvännerna.

Dessutom hade Israel, om du inte visste det, systematiskt bombat sönder sjukvård, vattenförsörjning och annan civil infrastruktur  över hela Gaza så möjligheterna att snabbt fixa fram ett rensat ansikte var nog begränsade i den givna situationen.
  • Anonym (Antiextremist)
    Din typ av "kritik" är bara en patetisk sionistisk ursäkt för att slippa möta verkligheten: folkmord i Gaza, slakt av oskyldiga barn, UNICEF rapporterar över 20 000 döda barn och Läkare utan gränser vittnar om systematisk svält medan Israel blockerar aid. Men nej, du väljer att smutskasta offren och läkare istället för att kritisera folkmordet, klassisk propaganda som demoniserar palestinier för att skydda fascistiska krigsförbrytare i Israel.

Medan du leker detektiv med foton, dör barn på riktigt. Kanske dags att byta sionism som hobby till empati istället?
  • nihka
    Ja, du antar. Dot, dot, dot.
  • nihka
    FuckGoggleAskMe skrev 2026-01-01 15:12:34 följande:
    Antagligen är det en bra regel för att minska antalet Hamaskollaboratörer som arbetar för dessa organisationen. 
    Varför har man den inte i sitt eget land då?
  • Mentat
    FuckGoggleAskMe skrev 2026-01-01 15:12:34 följande:
    Tyvärr råder det ju ingen direkt brist på Hamaskollaboratörer...