Min man…. Och bonusbarnet
Jag kommer försöka förklara vår situation så öppet och ärligt som möjligt. Ja önskar även opartiska kommentarer för jag vill höra om jag är orättvis eller ej.
min man har 2 barn sen innan, en i tonåren och en 10 åring (pojke) med ADHD. Helt ärligt? gud förbjudet att ja säger mina innersta tankar. Men pojken är riktigt riktigt dryg och jobbig. Har varit det sen han va liten. han medicinerar och allt sådant?
till mitt största problem.. pappan. vi har en bebis hemma som jag självklart får t hand om mestadels av tiden. Min man är rätt egoistisk i många delar av relationen. Hans känslor går oftast före.
de här med sonen, de Helger sonen är här så känner ja att min man ej pallar egentligen. Min man blir stressad och utåtagerande mot mig. Det har förkommit att han kallat mig hora, fitta etc då han blivit så stressad av barnet (sonen) att han tar ut det över mig. Alltså kan det vara att vi hamnar i en diskussion och då kan han bli så pass irriterad på mig så att han kastar ur sig sådana ord.
jag känner att sonen förstör vår relation, eller rättare sagt min mans humör när han har sin son förstör relationen.
tex nu i helgen så hade han sonen och tydligen är pojken förskyld, min bebis fyller år nästa helg och jag har anordnat ett större kalas. Därför ber jag min man att snälla denna gång måste vi hålla pojken borta från beBiden, just för att det är kalas och vi har beställt catering, tårtor etc etc alltså satsat lite stort. Ja försöker själv undvika folkmassor nu för stackars bebis va sjuk ordagrant heeeela sommaren.
då blir han arg inombords tycker jag är för hård etc etc. Till mitt problem är sättet han förklarar detta för sin son varje gång vi måste påminna sonen att hålla avstånd, tvätta händerna och ej ta i hennes leksaker. Pappan visar sonen att han tycker synd om sonen, alltså visar tydligt att de är så synd om sonen som måste hållas på avstånd.
jag tycker han hellre kan förklara varför, och att det är synd bebisen om den får en förkylning på sin stora dag. Jag tycker att man ska lära sonen empati snarare än att visa sonen de är dig det är synd om.
jag vet att det är supersvåra att hålla barn borta men jag tycker denna gång kan man anstränga sig extra.