Inlägg från: EpicF |Visa alla inlägg
  • EpicF

Hade ni accepterat premiss för partners fest?

Nej. Det minsta du kan begära är väl att få kontaktuppgifter till hotellet de ska vara på. Ni har trots att barn tillsammans. 

• EpicF
    Anonym (Lilly) skrev 2025-09-03 17:09:33 följande:

Då är jag inte fånig då. Han är benhård, men jag tycker att det är skitfånigt och tramsigt. 

Nej, du är absolut inte fånig.
    Men varför vill inte han att du ska ha kontaktuppgifter till hoteller? Det är ju bara i nödfall.... Hade inte han velat veta om det händer dig eller barnen något? 
  • EpicF
    Spucks skrev 2025-09-03 17:18:20 följande:

Om jag inte har anledning att misstänker att han bedrar mig, skulle jag inte ha ett problem med det. Det är en dag/natt, det klarar man väl av utan att kontakta partnern.

Klart man klarar sig utan kontakt. Men att inte ens ge kontaktuppgifter till hoteller (när de inte för ha mobil) är oansvarigt av den föräldern som är iväg. 
  • EpicF
    Spucks skrev 2025-09-03 17:57:37 följande:
    Det är inte ens ett dygn, jag tror ni överdriver rejält.
    Inte skoj att stå med skägget i brevlådan den dagen det faktiskt händer något under det dygnet... 
  • EpicF
    Ectea skrev 2025-09-03 18:54:07 följande:

Kan han göra något, ifall något händer?
    Möjlighet att komma hem på relativt kort tid?
    Om inte skulle jag inte brytt mig om att kunna nå honom under en dag och kväll 

Personligen så hade jag vetat veta om något av barne blif sjuk och behöver uppsöka sjukvård. Jag hade även velat veta om min sambo skulle behöva uppsöka sjukvård. Och jag vet att han tycker samma. 
  • EpicF
    Spucks skrev 2025-09-03 19:10:57 följande:

Nej, inte kul om det händer något allvarligt, oavsett om han kan nås eller inte.

Men jag tycker det är extremt nojigt att ställa sitt liv på paus och inte få göra något för att något teoretisk kan hända just då. Jag förstår inte detta behovet av folk att  kunnas nås 24/7 och att kunna nå andra 24/7. Bara för att mobiler finns, behöver man inte använda de som en fotboja.

Ts har inte satt sitt liv på paus. Hon vill kunna kontakta honom på något sätt om något allvarligt händer. Inte för att fråga var den blå tröjan är eller om han kom ihåg att ta med regnkläder från förskolan. Utan just ifall något allvarligt händer. Det är rätt naturligt att vilja kunna det som förälder. 
  • EpicF
    Anonym (R) skrev 2025-09-03 20:49:05 följande:
    Inte ens nåbar men hon måste ändå veta. Låter ju rimligt. Ett stundentsällskap som leker hemliga i några timmar. Det klarar inte TS i verkligheten. Sjukt.
    Var skriver ts att hon inte klarar det? 

Är folk verkligen så slappa att de inte ens orkar läsa VAD ts skriver och VARFÖR hon vill ha kontaktuppgifter till hotellet? 
  • EpicF
    Anonym (Hugin) skrev 2025-09-03 21:55:06 följande:

Det är ju inte direkt så att ensamstående småbarnsföräldrar utan släkt eller vänner på nära håll grips av panik varje kväll. Händer det något så fixar man det. Tycker TS överdriver.

Be honom om ett telefonnummer i ett kuvert, förseglat med sigill, att bara använda om 3e världskriget börjar eller så. Sp kan du ge tillbaka det till honom, oöppnat, när han kommer hem igen.  

Hade inte velat veta om dina barn måste till sjukhus, kanske till och med är så allvarligt sjuka att det handlar om liv och död? Eller om dina föräldrar dör, blir sjuka, råkar ut för en allvarlig bilolycka? 

Det hade varit helt ok för dig att nästan ett dygn senare få reda på att ditt barn inte längre finns i livet pga allvamrig akut sjukdom eller ligger på IVA svårt skadad, eller att dina föräldrar inte längre fanns i livet? Bara för att du ska få lov att festa i fred? 

Då är du inte mycket till varken  förälder eller ens människa! 
  • EpicF
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-09-04 09:34:47 följande:

Är det inte något annat som skaver här? En smula överdrivet när det handlar om en förhållandevis kort tid. Är ju trots allt närområdet. Hur skulle du göra om han åkte på en längre flygresa? 

Att du tycker det är löjligt att männen ska göra en återblick och ha roligt har eg inte med saken att göra. Låter missunnsamt. Låt de hålla på. Se det positivt att de har lite pojkaktighet kvar. Unna dem det. 

Någon i ditt kontaktnät kan väl ha jour om det mot förmodan skulle hända något. 

Ytterligare en som tycker det är helt ok att få veta dygnet efter att ens sambo/fru/barn ligger allvarligt skadad på IVA eller inte ens är i livet längre pga allvarlig sjukdom eller skada. 

Och ja, man kan bli allvarligt sjuk och dö några timmar efter. 
  • EpicF
    Ezmeraldah skrev 2025-09-04 09:40:58 följande:
    Håller med. Precis så.

Kanske är det så att några i gänget har partners/barn/andra närstående/arbetsgivare/kollegor som ringer i parti och minut så att de aldrig får umgås ifred. 

Nån i grabbgänget kanske kan ge hotellpersonalen kontaktuppgifter till nån närstående och be personalen mejla dessa kontaktuppgifter till nån säkerhetsansvarig eller liknande, som i sin tur kan kontakta polisen i händelse av akut nöd. Ifall hela hotellet skulle brinna ner eller nåt. 
    Det känns dock extremt överdrivet. 
Svar på tråden Hade ni accepterat premiss för partners fest?