• Zozoi

BIM Oktober 2025

Hej!
    Jag hänger jätte gärna på i denna tråden också.
    Har varit med i lite tidigare trådar innan sommaren men tog en paus för det behövdes kände jag.

Jag och sambon har försökt med syskon i över två år och nu äntligen denna månad kommer jag köra igång med letrozol dvs ägglossningsstimulerande. Jag tar min första dos på fredag, jag är så förväntansfull men samtidigt rädd.

Jag skriver in mig i beräknad listan om ett tag tänker jag när jag har lite bättre koll på när mensen verkar beräknad.

Önskar oss alla ett stort lycka till och hoppas att oktober månad resulterar i många fina plus 🍁🧡

• Zozoi
    Rumpetrollet skrev 2025-09-11 07:24:55 följande:
    Välkommen tillbaka!
    Vad skönt att ni får hjälp! Kanske går att gå in i detta med lite nytt hopp igen då? ❤️
    Tack så mycket!

Ja men faktiskt, jag kan inte säga annat än att detta ger mig större förhoppningar om att jag förhoppningsvis snart kanske kan få ett plus på stickan.

Det har varit en jobbig resa hittills men jag hoppas att den ska vara värd det i slutändan. Jag håller verkligen tummarna för att min kropp svarar på letrozolen och att den gör det den ska 🙏❤️
  • Zozoi

Någon mer här inne som får eller känner någon som har fått ägglossningsstimulerande? I mitt fall är det letrozol.  Hade gärna velat höra era erfarenheter isåfall 🥰

• Zozoi

Vaginalt ultraljud på måndag för att se om jag har svarat på ägglossningsstimulering av letrozol. Är så sjukt nervös, är så rädd att min kropp sviker mig 💔

Skicka gärna lite pepp 🥺😩

• Zozoi

Jag skriver in mig i BIM-listan nu Hjärta

2/10 - Lily96
    4/10 - Grönbär
    7/10 - Rumpetrollet

8/10 - Skorpan
    9/10 - lalvi 
    10/10 - Zyprexa
    12/10 - Valentines
    12/10 - Zozoi
    14/10 - Annasandra 
    14-17/10 - Smulan

• Zozoi
    Sensommar123 skrev 2025-09-22 17:51:19 följande:

Jag har försvunnit i senaste listorna så lägger in igen ☺️
    ÄL + 5 idag då ÄL blev en vecka sen. Har otroligt mycket molvärk i magen idag, tempen dippade mycket idag med så hoppas den åker upp imorgon igen. Brukar alltid få mens på CD30 vilket jag är på idag, men ska inte vara möjligt att få mens en vecka efter ÄL om jag fattat rätt. Så lätt att övertänka allt 🙈????

1/1 - Sensommar123
    2/10 - Lily96
    4/10 - Grönbär
    7/10 - Rumpetrollet 
    8/10 - Skorpan
    9/10 - lalvi 
    10/10 - Zyprexa
    12/10 - Valentines
    12/10 - Zozoi
    14/10 - Annasandra 
    14-17/10 - Smulan

Hoppas tempen ökar imorgon ☺️ Vad spännande!

När har du tänkt börja testa? 🥰
  • Zozoi
    Anonym (Lily96) skrev 2025-09-22 19:48:16 följande:

Var på fertilitetsutredning idag. Det känns så himla skönt att veta att vi är ett steg närmare ett barn. Vi har liksom accepterat att det troligen inte kommer ske på naturlig väg för oss, och nu ska vi få hjälp. Wow. Svårt att ta in. Ett steg närmare. Vi gick hem med lätta steg och stora leenden på läpparna. 

Skickar styrka och hopp till er andra som också kämpar månad efter månad, oavsett hur långt tid det tar och hur stor uppförsbacke det är så kommer det komma något fint - en vacker dag❤️

Underbart att ni äntligen ska få hjälp! 

Vill bara säga tack för dina stöttande ord från en som kämpat med att få ett syskon i över två års tid nu ❤️

• Zozoi
    Rumpetrollet skrev 2025-09-22 21:59:59 följande:
    Zozoi, hur gick ditt ultraljud idag? 🙂
    Jag hade en ledande äggblåsa och mest troligt ägglossning om cirka 4-5 dagar enligt min gynläkare.

Blev så otroligt glad att jag faktiskt svarar på behandlingen så nu håller jag verkligen alla tummar jag har 🥺🙏
  • Zozoi
    litesenpådet skrev 2025-09-23 20:00:18 följande:

Hej!
    Har följt bimtrådarna ett tag och känner mig redo att vara med I era fina dialoger. Är 40 och precis som mitt namn lite sen på det, men det har inte funnits ngn längtan tidigare. Försöker hitta rätt på ÄL utan tester o temp, och det går väl inte alltid så bra :) men vi kämpar på! Äggvitan tycks dyka upp lite här o där så förvirringen är ibland total...

Vi har inställningen blir det så blir det, vi har ett bra liv ändå. Men längtan är ändå stark så vi håller tummarna!

1/10 - Sensommar123
    2/10 - Lily96
    2/10 - R
    4/10 - Grönbär
    7/10 - Rumpetrollet
    7/10 - Lillrömpa
    8/10 - Skorpan
    8/10 - Jullan00
    9/10 - lalvi 
    10/10 - Zyprexa
    12/10 - Valentines
    12/10 - Zozoi
    14/10 - Annasandra 
    14-17/10 - Smulan
    15/10 - litesenpådet
    17/10 - Elly
    Välkommen hit! 🌸 
  • Zozoi
    Anonym (R) skrev 2025-09-23 10:55:37 följande:
    Lägger till mig i listan här. Har inte varit aktiv i BIM-trådarna förut. Vi är på typ försök 17 med ett syskon till vårt drygt 2-åriga barn. Kämpade ganska länge för att få henne också med ett missfall och ett utomkveds på vägen. Nu har jag fyllt 40 och med bara en äggledare så känns det ju som man varken har oddsen eller tiden på sin sida, men ännu har vi inte kunnat ge upp hoppet om ett syskon. Väntar nu på att göra en privat fertilitetsutredning. 

På cykeldag 18/5 dpo idag. Jag varken tempar eller kör ägglossningstest, men brukar känna av min ägglossning bra så att jag i princip alltid vet när jag kommer att få mens. Velar alltid lite kring att testa tidigt, men denna omgång är jag nog inställd på att jag kommer att testa på söndag (10 dpo). Vi får se om det kommer att dyka upp några spännande symtom att analysera innan dess. Oskyldig

1/1 - Sensommar123
    2/10 - Lily96
    2/10 - R
    4/10 - Grönbär
    7/10 - Rumpetrollet
    7/10 - Lillrömpa
    8/10 - Skorpan
    9/10 - lalvi 
    10/10 - Zyprexa
    12/10 - Valentines
    12/10 - Zozoi
    14/10 - Annasandra 
    14-17/10 - Smulan
    17/10 - Elly
    Vi har ett gemensamt barn tillsammans och har försökt med syskon i över 2 år nu, det har varit så tufft rent mentalt. Vi har en stor längtan efter syskon.

Har precis börjat med letrozol och hoppas och drömmer om att jag snart står med en positiv sticka i handen igen! 
    Hoppas att det är vår tur nu snart 🥺🤞
Svar på tråden BIM Oktober 2025