• Anonym (Bert-Åke Wallengren)

Man: Måste du komma?

Kvinnor kan också svara, förstås. Jag undrar om män i allmänhet ser sex som misslyckat om de inte kommer. Eller om de ser det som något tantriskt och fortsätter ha sex senare eller en annan dag. Och vad hans kvinna tycker om det.

Jag känner att vill ha orgasm varje gång, och att om jag missar det så måste jag vänta minst en vecka till nästa chans. Frun vill inte ha sex oftare än så.

Jag frågade henne igår om att avbryta och sen fortsätta senare eller nästa dag, varvid hon svarade: Men måste du ha orgasm?

• Svar på tråden Man: Måste du komma?
  • Anonym (B)
    Anonym (Bert-Åke Wallengren) skrev 2025-09-15 09:37:26 följande:
    Man: Måste du komma?

Kvinnor kan också svara, förstås. Jag undrar om män i allmänhet ser sex som misslyckat om de inte kommer. Eller om de ser det som något tantriskt och fortsätter ha sex senare eller en annan dag. Och vad hans kvinna tycker om det.

Jag känner att vill ha orgasm varje gång, och att om jag missar det så måste jag vänta minst en vecka till nästa chans. Frun vill inte ha sex oftare än så.

Jag frågade henne igår om att avbryta och sen fortsätta senare eller nästa dag, varvid hon svarade: Men måste du ha orgasm?

I egenskap av en kvinna som ALDRIG fått orgasm i närvaro av en annan människa tycker jag att män är helt otroligt bortskämda som ända från barnsben vant sig vid att få ha det så där skönt dagligen, ofta i händerna på en partner. Så jag tycker inte din fru sade nåt konstigt.
  • Allan 1

Jag har så smått börjat vänja mig vid att inte få komma.  För min tjej är inte min orgasm / njutning så viktig känns det som . 
    När hon kommit typ 3-4 gånger är hon nöjd. 

• Anonym (Anonym2)
    Anonym (B) skrev 2025-09-15 21:35:45 följande:
    I egenskap av en kvinna som ALDRIG fått orgasm i närvaro av en annan människa tycker jag att män är helt otroligt bortskämda som ända från barnsben vant sig vid att få ha det så där skönt dagligen, ofta i händerna på en partner. Så jag tycker inte din fru sade nåt konstigt.
    Vad beror det på? Är den du är med inte mån om att du har det bra är det ju illa.
  • Anonym (P)

Det är så klart skönast om jag kommer men det är verkligen ingen katastrof om jag inte gör det. Det är skönt ändå.

• Lillkroken

Som tjej, ser jag det tyvärr lite som ett litet misslyckande om mannen inte kommer. Kanske bekräftelsebehov från min sida.. eller helt enkelt något jag tänder på. Som en perfekt slutspurt! 

• Anonym (B)
    Anonym (Anonym2) skrev 2025-09-15 22:33:54 följande:
    Vad beror det på? Är den du är med inte mån om att du har det bra är det ju illa.
    Det beror på att jag har situationell anorgasmi. Spelar ingen roll hur mycket mannen slickar och håller på.
  • Anonym (Nightstride)

Det viktigaste för oss är att min fru kommer. Sen är hon slut och orkar inte mer, så om jag inte lyckas tajma min så får jag lösa det på egen hand. 

Att jag vill komma, oavsett om det är ihop med henne eller på egen hand, är nog för att sexet liksom inte är mentalt avslutat förrän jag kommit. Kanske en dålig liknelse, men det är som att duka av tallriken vid avslutad måltid. Maten kan vara god oavsett om tallriken bärs tillbaka till köksbänken eller inte, men det blir liksom fel mentalt att bara lämna måltiden "mitt i", att gå ifrån matbordet med tallriken kvar. Om jag inte har kommit känns det som att disken står kvar, som att vi inte ätit klart. 

Exakt hur jag kommer är inte så viktigt. Och jag bryr mig inte om ifall utlösningen är skön eller inte. Det är mest den mentala biten som behöver bli klar, kanske något med hormoner eller så. 

• Mayjel
    Anonym (B) skrev 2025-09-15 23:16:26 följande:
    Det beror på att jag har situationell anorgasmi. Spelar ingen roll hur mycket mannen slickar och håller på.
    Bara av nyfikenhet, hur yttrar sig din anorgasmi? Rör det sig om smärta vid uppnått klimax eller bara en oförmåga att ta sig dit?
  • Jimmy75

Nej, jag måste inte har orgasm varje gång. Om jag var tvungen att välja antingen eller så tycker jag att min partners orgasm är viktigare.

• Anonym (Arne)

Jag måste inte komma men min älskade fru ser alltid till att jag får orgasm, som tur är.

Svar på tråden Man: Måste du komma?