• Anonym (Bert-Åke Wallengren)

Man: Måste du komma?

Kvinnor kan också svara, förstås. Jag undrar om män i allmänhet ser sex som misslyckat om de inte kommer. Eller om de ser det som något tantriskt och fortsätter ha sex senare eller en annan dag. Och vad hans kvinna tycker om det.

Jag känner att vill ha orgasm varje gång, och att om jag missar det så måste jag vänta minst en vecka till nästa chans. Frun vill inte ha sex oftare än så.

Jag frågade henne igår om att avbryta och sen fortsätta senare eller nästa dag, varvid hon svarade: Men måste du ha orgasm?

• Svar på tråden Man: Måste du komma?
  • Anonym (Anonym2)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-09-18 22:25:37 följande:

Jag har alltid satt kvinnas njutning först oavsett på vilket sätt så länge som det passat henne. Som man har jag alltid kommit på ett eller annat sätt.
    Nu har åldern slagit till - klimakterium med minskad lust och sveda och fan och hans moster.
    Vill verkligen inte verka kåt och desperat så backar. Vi ligger nära men blir sällan sex.
    Inte hennes fel, sitter kanske mest i mig men har fått svårare att få och behålla stånd. Har aldrig upplevt detta innan och tycker det är skitjobbigt.
    När det väl blir av så vill man ju kunna "steppa up" också för hennes skull.
    Blir tänd men ibland är det som att lira biljard med ett rep...
    Har hänt att jag avbrutit och hon blir ledsen och tror det är hennes fel.
    Blå piller går bort för hennes del, tror hon vill att jag ska tända på och kunna knulla henne ändå.
    Klimakteriet har gjort att hon känner sig oattraktiv men jag ser det inte så alls.

Medicin som är ämnat för dig går bort för hennes del?
    Tycker det låter väldigt konstigt då sviktande stånd när man kommer upp i åldern inte är något konstigare än torra slemhinnor som kan göra att det behövs glidmedel.

Båda är väl bra att ta till om det verkligen finns behov för det.
  • Anonym (Bert-Åke Wallengren)

Jag har alltid satt kvinnas njutning först oavsett på vilket sätt så länge som det passat henne. Som man har jag alltid kommit på ett eller annat sätt.
    Nu har åldern slagit till - klimakterium med minskad lust och sveda och fan och hans moster.
    Vill verkligen inte verka kåt och desperat så backar. Vi ligger nära men blir sällan sex.
    Inte hennes fel, sitter kanske mest i mig men har fått svårare att få och behålla stånd. Har aldrig upplevt detta innan och tycker det är skitjobbigt.
    Blå piller går bort för hennes del, tror hon vill att jag ska tända på och kunna knulla henne ändå.
    Klimakteriet har gjort att hon känner sig oattraktiv men jag ser det inte så alls.

Låter lite trist av henne. Varför skulle du inte kunna ta ett blått piller? Allt som gör samlivet skönt är väl tillåtet? Det är ju inte lusten du saknar, bara det där fysiska. Jag får lite ont i knäna när jag går i trappor. Ska jag sluta gå i trappor?

Jag har använt De Blå i flera år, tycker att de är Guds gåva till både mannen och kvinnan. 
  • Anonym (B)
    Anonym (Bert-Åke Wallengren) skrev 2025-09-18 20:04:45 följande:
    Du kanske inte är så missnöjd med hur det är, men om du vill testa något så köp en Satisfyer. Det är en massageapparat som tydligen är extremt skön för många kvinnor. Lägg dig bredvid honom, kramas och kela och kör din lilla apparat själv. 

Min fru gör så, och kommer på två minuter. Hon föredrar numera det framför att bli smekt eller slickad till orgasm.
    Du tror att du har alla svar, du.

Jag HAR en Satisfyer. Jag förstår inte alls SVT-programmet där den höjs till skyarna och ger orgasmgaranti. Det har funnits gånger då jag har fått ge upp med den då jag efter en halvtimme inte kommit nånstans. Den är absolut ingen magisk pryl för mig.

Alla. Kvinnor. Är. Olika.
  • Anonym (B)
    Anonym (Bert-Åke Wallengren) skrev 2025-09-18 20:04:45 följande:
    Du kanske inte är så missnöjd med hur det är, men om du vill testa något så köp en Satisfyer. Det är en massageapparat som tydligen är extremt skön för många kvinnor. Lägg dig bredvid honom, kramas och kela och kör din lilla apparat själv. 

Min fru gör så, och kommer på två minuter. Hon föredrar numera det framför att bli smekt eller slickad till orgasm.
    Sen vill jag gärna höra vad du lärde dig av mitt långa inlägg där jag delade med mig av mitt innersta.
  • Anonym (Man 43)
    Man: Måste du komma?

Tråkigt att blått piller är ett no go - jag förstår att det kan kännas konstgjort men på samma sätt sätt som glidmedel används för att smörja upp slemhinnor kan ett blått piller ge glädje på annat sätt. 
  • Anonym (C)
    Anonym (B) skrev 2025-09-18 11:32:36 följande:
    Vet du, nu ska jag berätta några saker som kommer att vidga din horisont.

Vad jag minns hade jag under min uppväxt ingen aning om att onani fanns, eller snarare kvinnlig onani. Jag hade ingen lust, regionen där nere gjorde sig inte påmind alls förutom för toabesök och oerhört smärtsamma mensperioder (jag fick första mensen runt min 11-årsdag). Bara det här vet jag är helt omöjligt för en man att föreställa sig.

På grund av diverse faktorer, bl.a. kroppskomplex (jag fick väldigt tidigt vad jag tyckte var en tantkropp) hade jag inte sex förrän jag var 22, med pojkvännen jag nämnt. Under alla de åren kan jag inte minnas att jag smekte mig på nåt sätt. Jag minns en konversation jag som 21-åring hade med en kompis, där jag sade att kvinnlig orgasm är humbug. Hon sade att det inte är det, men jag trodde henne inte.

Det här med att ni män pillar på snoppen redan som barn, får stånd, får utlösning i sömnen etc. etc. etc.. Det låter som en annan planet för mig.

Min första orgasm fick jag som 28-åring, i duschen efter att jag hört ett tips om att duschen skulle kunna funka. Jag blev helt chockad, och efter det blev det mycket duschande.. Nu, drygt 30 år senare, har jag inte kommit mycket längre i orgasmerandet. Det är fortfarande dusch (eller vibrator), och ensam.

OM jag under nån relation faktiskt hade börjat få orgasmer, antingen ensam eller med partnern, så hade jag förstås kunnat ge instruktioner och önskemål. Men vad ska man säga till mannen när man inte ens VET att han rent teoretiskt skulle kunna få en att komma? (Rent teoretiskt alltså, i praktiken har det ju hittills inte hänt.)

Jag har nyligen haft en kk som älskade att slicka. Under ett år fick jag nog mer oralsex än sammanlagt under de tidigare 25 åren. Han har fått alla andra att komma, men inte mig. Inte en enda gång, fastän det varit EXTREMT skönt. Med honom kunde jag i alla fall slappna av och låta honom slicka så länge han ville och orkade. Tidigare har jag inte vågat det, för eftersom jag inte har nån aning om hur länge man måste slicka för att jag ska komma, hur ska jag kunna slappna av då?

Jag blir alltid provocerad av män som slänger ur sig 'kvinnan måste ju visa hur hon vill ha det'. Ni talar från en privilegierad plats där det är helt självklart för ER hur andra ska få ER att komma. Det är väldigt förmätet av er att tro att vissa av oss kvinnor bara skiter i vår njutning med flit. Det är MYCKET mer komplicerat än så.
    Jag är man och har också aldrig haft orgasm och jag känner igen mig otroligt mycket i det du skriver. Det är som att vi har haft samma syn på onani, orgasm, osv. Jag har heller aldrig onanerat eller smekt mig själv, för det har aldrig funnits ett behov av det. Jag tänkte att det var helt normalt tills ett år sedan, när jag insåg att det var onormalt. Penis är som vanlig hud, som att gnida handflatorna liksom. Dock får jag fortfarande stånd ibland. Och jag kan bara få utlösningar i våta drömmar. Nu är jag 22 år gammal. För ett år sedan så insåg jag att jag borde ha upplevt en orgasm, vilket jag inte trodde att jag borde ha upplevt innan.. Jag testade onanera medvetet vilket jag aldrig gjort förut och insåg då att det inte funkade för mig. 

Jag är glad att du kunde få en orgasm ändå. Jag själv är inställd på att leva hela livet utan det, därför att det känns helt onödigt och har inget behov av att uppleva det. Skulle jag få en partner så får jag nog berätta att det är omöjligt för mig att komma, få utlösning, etc. Men jag kan få stånd.
  • Anonym (Jess)

Kommer inte killen blir jag besviken. Är ju en bekräftelse på att jag varit bra.

• Anonym (Man 43)
    Anonym (Jess) skrev 2025-09-19 15:11:33 följande:

Kommer inte killen blir jag besviken. Är ju en bekräftelse på att jag varit bra.

Och det är inget som inte kommunikation kan råda bot på? Om han säger till dig att han är nöjd och belåten så tror du inte på honom eller? 
  • Anonym (Man 43)
    Lillkroken skrev 2025-09-15 22:50:11 följande:

Som tjej, ser jag det tyvärr lite som ett litet misslyckande om mannen inte kommer. Kanske bekräftelsebehov från min sida.. eller helt enkelt något jag tänder på. Som en perfekt slutspurt! 

Förståeligt men om han säger att han är nöjd och belåten, tror du inte honom då? 

• Anonym (Man 43)
    Anonym (Nej) skrev 2025-09-16 08:11:44 följande:

Nej, jag måste inte komma. Och i regel så kommer jag inte heller.
    Jag kan få orgasm om jag vill men jag väljer oftast att låta bli.

Min fru får ofta flera orgasmer men det är en lång och slingrig väg dit. Och minsta lilla avsteg från den vägen raserar allt. Hon tappar koncentrationen eller "känslan". Hon är vidare väldigt orgasmfixerad så att bara ha sex för att njuta av sexet utan att komma är inget för henne. Så vårt sex handlar i regel om att följa manualen som leder till 3-4 orgasmer för henne. Dom är ofta kraftiga och intensiva.

Min orgasm är fjuttig i jämförelse och oftast känner jag att den inte är värd besväret. Hon vill väl nog att jag också kommer men oftast är hon väldigt utpumpad efteråt så hade hon fått önska så skulle jag komma per automatik när hennes sista orgasm klingar ut. Så när jag rullar av henne och på hennes fråga säger att jag också är nöjd så nöjer hon sig med det. Jag har vid några få tillfällen gått ut på toaletten och runkat av mig. Någon gång på hennes förslag.

Men oftast så låter jag min kåthet hänga kvar ett tag för att sakta sjunka tillbaka.

Så nej...jag måste inte alls komma. Sex handlar om hennes njutning och hennes orgasmer. Inget annat. 

Precis, min orgasm är fjuttig i jämförelse och att slippa "våta fläcken" gör att jag inte känner något behov av att komma så länge hon gör det. 
Svar på tråden Man: Måste du komma?