Anonym (Bert-Åke Wallengren) skrev 2025-09-17 14:46:38 följande:
Om en kvinna haft en sexuell relation i ett år utan att mannen förstått att hon inte fått orgasm, då är det inte bara mannens fel. Kvinnan bör ta ett allvarligt litet samtal med mannen och berätta att hon tjuter och njuter mycket, men skulle vilja ha orgasm. Och förklara hur hon vill att han ska agera.
I min första långa relation smekte och slickade jag flickvännen i månader innan hon upplevde sin första orgasm. Jag var helt slut i tungan. Sen gick det lättare, och jag såg alltid till att hon kom. Det gör jag fortfarande, med min nuvarande fru.
Vet du, nu ska jag berätta några saker som kommer att vidga din horisont.
Vad jag minns hade jag under min uppväxt ingen aning om att onani fanns, eller snarare kvinnlig onani. Jag hade ingen lust, regionen där nere gjorde sig inte påmind alls förutom för toabesök och oerhört smärtsamma mensperioder (jag fick första mensen runt min 11-årsdag). Bara det här vet jag är helt omöjligt för en man att föreställa sig.
På grund av diverse faktorer, bl.a. kroppskomplex (jag fick väldigt tidigt vad jag tyckte var en tantkropp) hade jag inte sex förrän jag var 22, med pojkvännen jag nämnt. Under alla de åren kan jag inte minnas att jag smekte mig på nåt sätt. Jag minns en konversation jag som 21-åring hade med en kompis, där jag sade att kvinnlig orgasm är humbug. Hon sade att det inte är det, men jag trodde henne inte.
Det här med att ni män pillar på snoppen redan som barn, får stånd, får utlösning i sömnen etc. etc. etc.. Det låter som en annan planet för mig.
Min första orgasm fick jag som 28-åring, i duschen efter att jag hört ett tips om att duschen skulle kunna funka. Jag blev helt chockad, och efter det blev det mycket duschande.. Nu, drygt 30 år senare, har jag inte kommit mycket längre i orgasmerandet. Det är fortfarande dusch (eller vibrator), och ensam.
OM jag under nån relation faktiskt hade börjat få orgasmer, antingen ensam eller med partnern, så hade jag förstås kunnat ge instruktioner och önskemål. Men vad ska man säga till mannen när man inte ens VET att han rent teoretiskt skulle kunna få en att komma? (Rent teoretiskt alltså, i praktiken har det ju hittills inte hänt.)
Jag har nyligen haft en kk som älskade att slicka. Under ett år fick jag nog mer oralsex än sammanlagt under de tidigare 25 åren. Han har fått alla andra att komma, men inte mig. Inte en enda gång, fastän det varit EXTREMT skönt. Med honom kunde jag i alla fall slappna av och låta honom slicka så länge han ville och orkade. Tidigare har jag inte vågat det, för eftersom jag inte har nån aning om hur länge man måste slicka för att jag ska komma, hur ska jag kunna slappna av då?
Jag blir alltid provocerad av män som slänger ur sig 'kvinnan måste ju visa hur hon vill ha det'. Ni talar från en privilegierad plats där det är helt självklart för ER hur andra ska få ER att komma. Det är väldigt förmätet av er att tro att vissa av oss kvinnor bara skiter i vår njutning med flit. Det är MYCKET mer komplicerat än så.