HerrLugn skrev 2025-09-16 15:55:21 följande:
Det du skriver är otroligt starkt. Jag har alltid undrat över varför man inte pratar mer om det här. Att sex bara skulle handla om en mans njutning är en väldigt tråkig och ensidig syn på intimitet. Hur har den upplevelsen påverkat din syn på intimitet och relationer i stort?
Jag har pendlat mellan att dejta och att skita i det. Det här ligger nog alltid i bakhuvudet även när jag försöker att inte tänka på det. Jag har testat så många olika saker, gått hos sexolog, varit på RFSU och fått handgripliga tips, läst böcker etc. Dejtat och testat olika saker inom sex. Jag är nyfiken på allt möjligt inom sex, men orkar ibland inte fortsätta hitta en partner eftersom det ändå känns som om mannen går vinnande ur det hela. Jag har delat ut hundratals orgasmer i mitt liv men aldrig fått en enda av nån. Och det beror alltså inte alltid på brist på engagemang hos mannen, utan på att det är nåt i mig som inte KAN. Jag vet inte längre vad jag kan göra, utan fokuserar just nu på annat kul i livet.
Sen är det nog många män som TROR att kvinnan får orgasm. När min första pojkvän och jag hade varit ihop i typ ett år kom vi att prata om orgasmer och han var HELT övertygad om att jag hade fått orgasm varje gång. Jag hade aldrig hört nåt så konstigt, hur kunde han tro det? Att en kvinna skriker av njutning betyder inte att hon kommer.. Så han trodde ju att han hade gett mig en massa orgasmer och var nöjd med sin insats. Visst, det var skönt, men de enda orgasmerna som ägde rum var hans.
På äldre dagar har jag lärt mig att folk nog har extremt olika orgasmer. Jag tror inte att mina orgasmer är lika starka som mäns i regel, jag känner inte att jag måste komma varje dag (framför allt när tio sekunders orgasm kräver minst en halvtimmes ansträngning i min ensamhet). Den där hetsen många män har att de bara MÅSTE spruta varenda dag är helt främmande för mig.
Blä. Ibland är det skönt att bara få ur sig allt.