Bjuder inte på mat pga ekonomi
Hur vanligt är det att man inte bjuder barnens kompisar på mat pga begränsad ekonomi? Är det något dina barn har upplevt eller något som du själv begränsar pga ekonomi?
Hur vanligt är det att man inte bjuder barnens kompisar på mat pga begränsad ekonomi? Är det något dina barn har upplevt eller något som du själv begränsar pga ekonomi?
Att någons barn plus minst tre andras barn är hos er och äter lunch och middag 7 dagar i veckan är ju något jag som förälder absolut skulle pratat med de andra föräldrarna om. man pratar ju med sina barns kompisars föräldrar om allt möjligt! eller hände detta en gång? På dig lät det som det pågick konstant?
jag har aldrig någonsin hört om att någon har minst fyra kompisar hos sig varje dag, som äter två mål mat hos er 7 dagar i veckan. sorry men det låter rätt kryddat och påhittat. pratade du inte med deras föräldrar om situationen?
Herregud vilka ordval ni har, göda andras barn, gratiskollo, barnvakt, agera fritidsgård, anse sig vara duktig för man bjuder på mat? Wtf? Se värdet i att ert barn har fina vänner som känner sig trygga hos er. att Koka lite extra pasta eller göra en macka blir ingen vräkt av.
självklart att man inkluderar sitt barns kompisar och bjuder dem på mat om man ändå ska äta! Skickar ni hem era egna vänner när ni ska fika eller äta middag tillsammans? ber folk swisha för halva middagen?
de jag själv upplevt inte bjudit har vart snåla, det har inte handlat om att de har ansträngd ekonomi
ops jag snälltolkade dig att du faktiskt bjudit barnen på mat men sedan slutat, ser nu att du vart snål rakt igenom. Barn minns sådant varande du vet.
Det finns tillfällen då jag sagt nej då barnen frågat om deras kopisar (grannbarnen) får äta här. Oftast pga planer i samband eller direkt efter maten som gjort att det inte passade. Men även för att vi är låginkomsttagare och ibland har jag bara mat till exakt de som är hemma, eller en stor gryta som måste räcka många dagar. Här kompliceras även saken av matallergier hos grannbarnen, så jag kan inte bara bjuda dem rakt av på vad vi äter då vi har laktosfri kost medan de vanligaste middagskompisarna har gluten- och mjölkproteinallergi så jag behöver få veta på förhand.
ops jag snälltolkade dig att du faktiskt bjudit barnen på mat men sedan slutat, ser nu att du vart snål rakt igenom. Barn minns sådant varande du vet.
det finns ju undantag för allt men det du beskriver är extremt ovanligt att ha 9 barn. I dessa fall där ett specifikt hem blir en fritidsgård så får väl föräldrarna ha tillräckligt med förnuft att säga att dagen efter leker man hos någon annan om det nu är ett problem att bjuda på mat.
det finns inget tvång att man alltid måste vara hemma hos samma person och leka .
jag står fast vid att det är en felprioritering att inte bjuda sina barns vänner på mat. Ett stort paket pasta kostar typ ingenting.
jag står fast vid att det är en felprioritering att inte bjuda sina barns vänner på mat. Ett stort paket pasta kostar typ ingenting.