• Mayjel

Vad tänder en kvinna?

idealistmakaroner skrev 2025-10-09 21:43:14 följande:
    Det är inte hälsosamt om man upplever det som ohälsosamt.
    Det är inte hälsosamt oavsett hur du upplever det.
  • Mayjel
    idealistmakaroner skrev 2025-10-09 21:46:58 följande:
    Okej, då tar vi med hela texten.Glad Du skrev: "Jag vet redan vad logik är och jag är inte intresserad av dig eller någon annan man som inte lever i verkligheten eller kan ta till sig vedertagen fakta som att varken alkohol eller fetmagar är något hälsosamt, oavsett vad "upplevelsen" (läs tramshjärnan) säger. Punkt." Hur är mitt kön då relevant där, men inte sedan när jag påpekade ditt lilla misstag?
    Mayjel skrev 2025-10-09 21:43:40 följande:
    Och det är fortfarande inte attraktivt med farligt bukfett och verkligen inte alkoholmissbruk.

Du anser det inte vara attraktivt. Jag har inte skrivit något om alkoholmissbruk, det är andra gången du nämner det nu. 
    Ja, eftersom tråden handlar om vad kvinnor är intresserade av och tänder på och jag tänder inte på män som inte lever i verkligheten och bara hittar på sin egen subjektiva "fakta". Det var min poäng. 

Nej, det handlar inte om vad jag anser utan om vedertagen fakta som sagt.
  • Mayjel
    idealistmakaroner skrev 2025-10-09 21:47:50 följande:
    Du hävdar att det inte är det, vilket gör att du påstår att hälsa är något som inte är beroende av medvetandet. Hur kan du bevisa det?
    Jag hävdar endast vedertagen fakta som redan finns.
  • Mayjel
    idealistmakaroner skrev 2025-10-09 21:50:27 följande:
    Mm, men du nämnde inte bara män, utan du nämnde "mig och andra män." 
    Mayjel skrev 2025-10-09 21:48:40 följande:
    Nej, det handlar inte om vad jag anser utan om vedertagen fakta som sagt.
    Alltså finns hälsa utan upplevande subjekt. Hur bevisar du det?
    Spelar ingen roll. 

Jag utgår ifrån fakta som redan finns och inte behöver bevisas.
  • Mayjel
    idealistmakaroner skrev 2025-10-09 21:53:11 följande:
    Det spelar ingen roll att du inte kan bevisa det? Okej, det är helt upp till dig, det är så troende resonerar med.
    Mayjel skrev 2025-10-09 21:51:11 följande:
    Jag utgår ifrån fakta som redan finns och inte behöver bevisas.
    De finns så länge det finns upplevelser som upplever dem/skapar dem. Men det är helt okej, troende behöver inte bevisa någonting.
    Nej, det spelar ingen roll för diskussionen eftersom denna handlar om vad kvinnor tänder på och jag har redan sagt min mening i detta.

Jag utgår fortfarande från fakta och inga subjektiva upplevelser för egen räkning. Feta ölbukar är inte attraktivt eftersom det är hälsofarligt. Alkoholbruk är inte heller attraktivt av samma anledning.
  • Mayjel
    idealistmakaroner skrev 2025-10-09 21:58:02 följande:
    Och då nämnde du mig och det kön du trodde att jag hade, utan att det var relevant, jag förstår. Små misstag sker ibland.
    Mayjel skrev 2025-10-09 21:55:57 följande:
    Jag utgår fortfarande från fakta och inga subjektiva upplevelser för egen räkning. Feta ölbukar är inte attraktivt eftersom det är hälsofarligt. Alkoholbruk är inte heller attraktivt av samma anledning.
    Fakta kräver subjekt, subjekt upplever subjektivt. Du anser att det inte är attraktivt, det är helt okej. Du upplever det som ohälsosamt, helt okej det med.
    Det spelar ingen roll vilket kön du har som sagt så sluta tjafsa om det.

Nej, det handlar fortfarande inte om subjektiva åsikter utan om fakta. Det är inte hälsosamt varken med bukfett eller alkohol. 
  • Mayjel
    idealistmakaroner skrev 2025-10-09 22:02:12 följande:
    Det var du som tog upp det från början, inte jag.Glad På ett debattforum får man skriva inlägg, vill du inte tjafs kan du sluta skriva om det känns bättre.
    Mayjel skrev 2025-10-09 21:59:48 följande:
    Nej, det handlar fortfarande inte om subjektiva åsikter utan om fakta. Det är inte hälsosamt varken med bukfett eller alkohol. 
    Då hädar du att fakta finns oberoende av subjekt. Hur kan hälsa finnas utan någon som upplever det? Precis, du upplever det inte som hälsosamt, eftersom du upplever faktan.
    Som sagt, sluta tjafsa om något som inte spelar någon roll. Jag har redan sagt att jag inte bryr mig om vilket kön du har.

Jag pratar om fakta som redan är evidensbaserad så finns inget mer att tillägga där. Bukfett är inte hälsosamt, därav att kvinnor inte attraheras av fula ölmagar.
  • Mayjel
    idealistmakaroner skrev 2025-10-09 22:07:10 följande:
    Jag har rätt att skriva inlägg på ett debattforum. Okej, du tog upp det för att du inte brydde dig, ja ibland gör man saker man inte bryr sig om.
    Mayjel skrev 2025-10-09 22:04:54 följande:
    Jag pratar om fakta som redan är evidensbaserad så finns inget mer att tillägga där. Bukfett är inte hälsosamt, därav att kvinnor inte attraheras av fula ölmagar.
    Varför gjorde du det här tillägget då? Evidensbaserad fakta finns inte utan upplevande subjekt. Du anser att det inte är attraktivt, det är helt okej.
    Det är som sagt irrelevant och det finns inget mer att säga om den saken. Jag bryr mig inte om ditt kön eller att diskutera det. Sluta ta upp meningslösa ämnen.

Det handlar inte om upplevelse utan om fakta. Bukfett är inte hälsosamt. Vilken läkare som helst kan intyga detta.
  • Mayjel
    idealistmakaroner skrev 2025-10-09 22:11:22 följande:
    Det var du som tog upp det från början, jag följde bara upp det.Glad Jag svarar och det gör jag om jag vill på ett öppet debattforum.
    Mayjel skrev 2025-10-09 22:08:52 följande:
    Det handlar inte om upplevelse utan om fakta. Bukfett är inte hälsosamt. Vilken läkare som helst kan intyga detta.
    Läkare är upplevande subjekt. Hur menar du att fakta skulle kunna finnas utan upplevare? 
    Fast det är inte jag som fortsätter tjata om det utan du. Sluta med detta för det finns inget mer att säga.

Läkare är inte subjektiva utan objektiva. Bukfett är inte hälsosamt och därav att kvinnor inte tänder på det.
  • Mayjel
    idealistmakaroner skrev 2025-10-09 22:20:29 följande:
    Ah, du tog upp det för att du tyckte det var meningslöst, det är okej. Varför ska jag göra som du vil bestämma?Glad
    Mayjel skrev 2025-10-09 22:12:52 följande:
    Läkare är inte subjektiva utan objektiva. Bukfett är inte hälsosamt och därav att kvinnor inte tänder på det.
    Hur ska du bevisa det? Du skrev att du visste vad logik är, vi kommer till det, så kan du försöka motbevisa det. Läkare är alltså subjektiva i kommande bevisföring. Ja, du tycker att det är ohälsosamt och du upplever att kvinnor inte går igång på det. Då så, vi kan kalla medvetandeberoende fakta för A och medvetandeoberoende fakta för B, då är sannolikheten antingen lägre eller lika stor som sannolikheten är för antingen A eller B. Du vet, det är större chans att vinna på lotto än det är att vinna på lotto samtidigt som det är nyårsafton, som jämförelse. Då har vi alltså en premiss P och A och B och B < P(A), där A är helt givet och B är en teori som uppstått ur antaganden. En produkt av A alltså. Slutsatsen blir att medvetandeoberoende är ett antagande. Läkare är alltså subjektiva. 
    Det var bara ett antagande och inget som var menat att diskuteras vidare. Så sluta med det för det finns inget mer att säga.

Bevis finns genom den fakta som redan existerar. Fråga vilken läkare som helst som sagt och de kommer intyga för dig att bukfett är farligt och att alkohol inte är nyttigt.
Svar på tråden Vad tänder en kvinna?