• Anonym (Linda)

Bör mannen få känna sig attraktiv?

Läste i en tråd att en kvinna inte visade sin attraktion mot sin make.
    Personligen tycker ja han ska grow a pair, men de e bara min åsikt. Va tycker ni? Borde kvinnan visa sin man att hon finner honom attraktiv? (Förutsatt att mannen gör likadant)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bör mannen få känna sig attraktiv?
  • Mayjel

Om mannen aktivt gör något och verkligen anstränger sig för att vara attraktiv för sin partner så, ja. Då har han gjort sig förtjänt av positiv respons från sin kvinna. 

• enola

Är sugen på att rösta på det första alternativet, för att... Kevin ❤️
    Men ja, självklart är det viktigt för både män och kvinnor att få känna sig attraktiva och bekräftade inför sin partner!

• Anonym (Du hade varit stilig om)

Jag skulle visa mer uppskattning om min man hade en bättre klädstil. Han ber mig om råd men är för snål för att följa råden, han tycker fortfarande att en tjock tröja i herraffären eller en skjorta ska kosta max 300 kr...

Suck.

• Anonym (Inteenssnygga)

Inte ens snygga och fräscha män ska man ge för mycket bekräftelse, eftersom män generellt har en tendens att låta sådant stiga sig åt huvudet. Var tillsammans med en snygging och min bekräftelse gjorde att han började flirta med andra kvinnor, han började överskatta sin snygghet (snygg var han, men ändå inte särskilt utöver det vanliga).

Män som är oattraktiva ska definitivt i god tid få veta sin plats i hierarkin, för det finns inget värre än fula män som tycker/ tror att de är snygga.

• Anonym (Inteenssnygga)
    Mayjel skrev 2025-10-13 22:54:19 följande:

Om mannen aktivt gör något och verkligen anstränger sig för att vara attraktiv för sin partner så, ja. Då har han gjort sig förtjänt av positiv respons från sin kvinna. 

Sällsynt med sådana män idag tyvärr.
  • Anonym (Trött)

Just nu är jag mer än lovligt trött på att lyfta männen i min omgivning och få minimalt tillbaka.
    Jag öser beröm och lovord över den jag är "tillsammans" med och det jag har fått är att jag inte får gå ner i vikt för då riskerar mina bröst att försvinna - han skulle helst vilja se mig i ett par plastiga DD.

När jag beklagar mig över bulan på magen säger han att det inte är så farligt.

• Anonym (Husfrun)

Men tjena vilken manssyn som råder? Här klagas det på mäns kvinnosyn men kvinnor är ju lika goda kålsupare om inte värre. 

Självklart behöver män också bekräftelse. Det har väl inte med manligt eller kvinnligt att göra utan det är väl mänskligt. Alla människor behöver bekräftelse på att de duger. Oavsett om de ser bra ut eller gör något bra. Uppmuntra varandra mer o va lite glada vettja

• Anonym (A)
    Anonym (Husfrun) skrev 2025-10-14 11:41:33 följande:

Men tjena vilken manssyn som råder? Här klagas det på mäns kvinnosyn men kvinnor är ju lika goda kålsupare om inte värre. 

Självklart behöver män också bekräftelse. Det har väl inte med manligt eller kvinnligt att göra utan det är väl mänskligt. Alla människor behöver bekräftelse på att de duger. Oavsett om de ser bra ut eller gör något bra. Uppmuntra varandra mer o va lite glada vettja

Håller med.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Husfrun) skrev 2025-10-14 11:41:33 följande:

Exakt! Och allt är väl inte kropp. Man kan vara attraherad av sin partner för att hen är snäll, omtänksam, generös, snäll mot barnen, tar ansvar för hemmet, är initiativrik, luktar gott, har sköna händer och hundra andra saker.
  • Deacon
    Anonym (Inteenssnygga) skrev 2025-10-14 11:20:29 följande:

Inte ens snygga och fräscha män ska man ge för mycket bekräftelse, eftersom män generellt har en tendens att låta sådant stiga sig åt huvudet. Var tillsammans med en snygging och min bekräftelse gjorde att han började flirta med andra kvinnor, han började överskatta sin snygghet (snygg var han, men ändå inte särskilt utöver det vanliga).

Män som är oattraktiva ska definitivt i god tid få veta sin plats i hierarkin, för det finns inget värre än fula män som tycker/ tror att de är snygga.

Trevlig attityd och manssyn du har... Misandri så det stänker om det.

Varför skulle någon vettig man vilja vara med en kvinna som inte bekräftar dem utan bara själva tar emot bekräftelse? 
Svar på tråden Bör mannen få känna sig attraktiv?