• Anonym (Oviktig)

Min partner svarar inte på SMS som inte är en fråga

Jag har en sak som jag stör mig mycket på. Jag och min partner är särbos och varit tillsammans några år. Mitt problem är att han inte svarar på SMS som Godnatt, hoppas du får en mysig kväll, saknar dig osv alla följda av hjärta. Han svarar kanske i 20 % av fallen. kan säga att jag skickar denna typ av SMS kanske 3 ggr/månaden.

Ikväll var han på kurs med jobbet och jag ställde en viktig fråga som han svarade på, sen skrev jag att jag inte ska störa mer och hoppades han får en trevlig kväll, det svarade han aldrig på. 

jag tycker detta är otrevligt och nonchalant. Som att man inte bryr sig när någon vill en väl. Känner att jag blir tagen för givet, 

Vad tycker ni? Svarar man på denna typ av SMS?

• Svar på tråden Min partner svarar inte på SMS som inte är en fråga
  • Anonym (Oviktig)
    Fjäril kär skrev 2025-10-17 09:47:42 följande:

För mig låter det som att det finns annat i bakgrunden som skaver och att detta med sms blivit droppen? 

Det är fullständigt orimligt att bli sårad och sur för 3 obesvarade sms i månaden så självklart är det nog andra saker som stör också eller?  

Hur är kommunikationen mellan er i övrigt? Du säger att du får bekräftelse på annat sätt men är du verkligen nöjd som ni har det?  

Eller är det rimligt att svara eftersom det inte är något som jag skriver tvångsmässigt varje kväll. 

självklart kan det vara andra saker som spökar, att jag reagerar på detta nu och inte så mycket förr, eller u perioder. Men , varför är det min reaktion det är fel på? Han gör inget fel alls i att inte bekräfta mig? Handen på hjärtat, hur många av er hade tyckt det var okej beteende vid en konversation mellan en vän eller familjemedlem, att inte svara något när någon skriver godnatt eller ha en trevlig kväll.  

• Fjäril kär
    Anonym (Oviktig) skrev 2025-10-17 15:59:41 följande:

Eller är det rimligt att svara eftersom det inte är något som jag skriver tvångsmässigt varje kväll. 

självklart kan det vara andra saker som spökar, att jag reagerar på detta nu och inte så mycket förr, eller u perioder. Men , varför är det min reaktion det är fel på? Han gör inget fel alls i att inte bekräfta mig? Handen på hjärtat, hur många av er hade tyckt det var okej beteende vid en konversation mellan en vän eller familjemedlem, att inte svara något när någon skriver godnatt eller ha en trevlig kväll.  

Fast han GÖR ju det. Bekräftar dig och tydligen på flera olika sätt. Varför duger inte det?   

Eller är det något annat du egentligen vill ha svar på som du inte får?   - därav min fråga om er övriga kommunikation... 

Jag ser inga som helst problem med att ett sms/meddelande blir obesvarad nån gång ibland om jag ändå haft tät kommunikation med min partner precis innan.  För att det inte sig inte betyder något alls. Faktiskt.  För att vi har en fullt öppen kommunikation och inget skaver överhuvudtaget.  

Jag vidhåller att du bör lägga fokus på det som egentligen skaver mellan er så kommer detta med sms också att lösa sig. Du har ju liksom inte reagerat tidigare så vad är skillnaden nu? 
  • Anonym (Oviktig)
    Fjäril kär skrev 2025-10-17 16:52:38 följande:
    Fast han GÖR ju det. Bekräftar dig och tydligen på flera olika sätt. Varför duger inte det?   

Eller är det något annat du egentligen vill ha svar på som du inte får?   - därav min fråga om er övriga kommunikation... 

Jag ser inga som helst problem med att ett sms/meddelande blir obesvarad nån gång ibland om jag ändå haft tät kommunikation med min partner precis innan.  För att det inte sig inte betyder något alls. Faktiskt.  För att vi har en fullt öppen kommunikation och inget skaver överhuvudtaget.  

Jag vidhåller att du bör lägga fokus på det som egentligen skaver mellan er så kommer detta med sms också att lösa sig. Du har ju liksom inte reagerat tidigare så vad är skillnaden nu? 

menade svara mig, inte bekräfta mig. jag tycker bara det är märkligt att inte svara på ett sånt SMS. Jag skickar massor av sms till kompisar, på jobbet när folk skriver att de är sjuka osv och alla svarar ju på den typen av trevliga kommentarer. Ta hand om dig, krya på dig, vi ses imorgon, trevlig helg osv. Så varför är det fel av mig att reagera på att han inte svarar på dessa? För att det är min partner och man kan ta mig för givet då? 

jag har reagerat tidigare men det har gått u perioder, och i förhållandet är det väl lite slentrian nu, inte superhett osv så det gör att jag reagerar starkare. Jag har tagit upp detta för 1,5 år sedan när vi en kortare period separerade, inför att vi började träffas igen, så han vet ju också om att det är viktigt för mig. 

• Fjäril kär
    Anonym (Oviktig) skrev 2025-10-17 17:28:58 följande:

menade svara mig, inte bekräfta mig. jag tycker bara det är märkligt att inte svara på ett sånt SMS. Jag skickar massor av sms till kompisar, på jobbet när folk skriver att de är sjuka osv och alla svarar ju på den typen av trevliga kommentarer. Ta hand om dig, krya på dig, vi ses imorgon, trevlig helg osv. Så varför är det fel av mig att reagera på att han inte svarar på dessa? För att det är min partner och man kan ta mig för givet då? 

jag har reagerat tidigare men det har gått u perioder, och i förhållandet är det väl lite slentrian nu, inte superhett osv så det gör att jag reagerar starkare. Jag har tagit upp detta för 1,5 år sedan när vi en kortare period separerade, inför att vi började träffas igen, så han vet ju också om att det är viktigt för mig. 

Och då är det ju egentligen sletrianen som är pudelns kärna. Ni har det inte så kul just nu och då svarar han heller inte på dina sms just därför föräldragrupper att han förmodligen själv inte tycker det känns lockande. 

Så det är ju DÄR du måste lägga fokus.  Ni har det inte sä hett och då måste ni ta er ur det innan det kan bli aktuellt med gulliga meddelanden.  Det kan vara svårt att svara på "jag saknar dig" om han faktiskt just nu inte alls saknar dig ..  Lite så..  
  • Fjäril kär
    Fjäril kär skrev 2025-10-17 17:44:17 följande:
    Och då är det ju egentligen sletrianen som är pudelns kärna. Ni har det inte så kul just nu och då svarar han heller inte på dina sms just därför föräldragrupper att han förmodligen själv inte tycker det känns lockande. 

Så det är ju DÄR du måste lägga fokus.  Ni har det inte sä hett och då måste ni ta er ur det innan det kan bli aktuellt med gulliga meddelanden.  Det kan vara svårt att svara på "jag saknar dig" om han faktiskt just nu inte alls saknar dig ..  Lite så..  
    *just därför för....   ska det stå - inte föräldragrupper 
  • EnAnonumius
    Anonym (Oviktig) skrev 2025-10-17 15:59:41 följande:

Hur skall du ha det?

Nu heter det att han inte bekräftar dig...

I ditt inlägg # 2 så skrev du att han bekräftade dig på flera sätt citerar dig och dina ord med citatbox:
    Anonym (Oviktig) skrev 2025-10-17 03:10:18 följande:
    Han bekräftar mig på andra sätt. Han Hade ringt nån timme innan igår. meb Det stör mig så mycket, tar två sekunder att svara. Bör jag ta upp det?
    (slut på citatet)

Handen på hjärtat så skulle jag inte störa mig alls om svar uteblev på "godnatt" eller "ha en bra kväll". Jag har svårt att se varför man skulle störa sig på om det uteblev ett svar i ett sådant läge.
    Du kanske kan förklara varför man skall störa sig på något sådant trivialt? 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Oviktig)
    EnAnonumius skrev 2025-10-17 18:46:19 följande:
    Hur skall du ha det?

Nu heter det att han inte bekräftar dig...

I ditt inlägg # 2 så skrev du att han bekräftade dig på flera sätt citerar dig och dina ord med citatbox:
    Anonym (Oviktig) skrev 2025-10-17 03:10:18 följande:
    Han bekräftar mig på andra sätt. Han Hade ringt nån timme innan igår. meb Det stör mig så mycket, tar två sekunder att svara. Bör jag ta upp det?
    (slut på citatet)

Handen på hjärtat så skulle jag inte störa mig alls om svar uteblev på "godnatt" eller "ha en bra kväll". Jag har svårt att se varför man skulle störa sig på om det uteblev ett svar i ett sådant läge.
    Du kanske kan förklara varför man skall störa sig på något sådant trivialt? 

Som jag skrev i ett senare inlägg så skrev jag fel där, menade svarat mig, inte bekräfta mig. 

jag tycker man svara om någon önskar trevlig helg eller om någon önskar mig en trevlig kväll. Känns otrevligt annars. Men egentligen är det ju skitsamma. Något jag tycker är viktigt tycker inte du är viktigt, och nåt du tycker är viktigt tycker inte jag är viktigt. Men utifrån svaren i denna tråd är jag ett ufo som tycker det är märkligt, och det var Lite det jag ville veta 

• Anonym (Oviktig)
    Fjäril kär skrev 2025-10-17 17:44:17 följande:

Det är det som gör att jag reagerar extra nu. Men han gör även detta när det är väldigt bra, så det har inget med det att göra, däremot kan jag bli extra känslig när jag inte vet riktigt var jag har honom. Saknar dig, absolut, men nu önskade jag bara honom en trevlig kväll och då kan man skriva tack tillbaka. 

Han ringde mig nu, kommit hem från kursen. Och är som vanligt. Så han tänker inte på detta tror jag men det triggar mig mycket. 
Svar på tråden Min partner svarar inte på SMS som inte är en fråga