Varför är alla så deppiga idag?
Det känns som att alla jag känner nu går runt med tunga problem, ångest, depression, isolering, osv. Jag blir så frustrerad!! Vad beror allt det här på? Varför är vi så olyckliga?
Det känns som att alla jag känner nu går runt med tunga problem, ångest, depression, isolering, osv. Jag blir så frustrerad!! Vad beror allt det här på? Varför är vi så olyckliga?
Kan hålla med om att samhället förändrats, och att det är någon slags atmosfär som lagt sig. Mycket känns som att det var en före och nu, en efter tid efter hela Covid.
Toppat med massa andra problem som krig, gängvåld etc.. Osäkrare tider. Sociala medier är en slags cancer enligt mig själv.
Samtidigt vill jag inte låta glättig. Men jag mår rätt bra själv. För sig är jag frivilligt ensam och trivs med det. Så jag känner mig bättre rustad än andra människor som har ett behov av andra, att vara älskad, ha vänner etc . Jag går mycket på egen maskin och klarar mig själv med allt i mitt liv. Dessutom har jag sett och upplevt för mycket i mitt liv, för att kunna få visst saker med människor "osett". Det går inte att lita på någon i dagens samhällen. Men det passar mig utmärkt. Jag vet exakt vad jag har andra människor.
Jg ser till mig själv och sköter mitt , så får andra göra det dom vill. Jag håller mig på min sida. Jag har Dessutom noll social media. Vilket förmodligen hjälpt till att stärka min mentala hälsa.
Blir det krig, kommer jag sköta mig själv med. Jag har en plan, och det involverar inte att sitta och trycka med massa främlingar i ett skyddsrum.