• Anonym (Starkakänslor)

Väcker diskussioner på FL starka känslor hos dig?

Jag tycker man märker att det ofta är starka känslor och reaktioner i diskussioner på FL. Ibland nästan så att man själv blir påverkad av andra skribenters humör och känslosvall. Vad är det som gör att vissa reagerar så starkt på saker som skrivs anonymt på ett forum? För det är väl egentligen inget som påverkar en i ens dagliga liv i övrigt eller som bör göra det?

• Svar på tråden Väcker diskussioner på FL starka känslor hos dig?
  • Anonym (Lite)

Det är framförallt övervikt, otrohet, äldre man yngre kvinna och inceltrådar som upprör.

• Anonym (Starkakänslor)
    Anonym (Lite) skrev 2025-10-23 17:46:33 följande:

Det är framförallt övervikt, otrohet, äldre man yngre kvinna och inceltrådar som upprör.

Tycker det finns en viss fientlighet mot åldersskillnad mellan man och kvinna generellt. Även politiska trådar har en tendens att bli evighetslånga med typ samma tuggande hela tiden.
  • Minna4

Nej, det väcker inte sådana känslor hos mig, jag tar det lätt, men jag läser bara litet av dem. Kanske tycker de att andra åsikterna är en angrepp till deras personer. Nej det påverkar inte vardagarna. Det finns glada i forumet med!Glad

• Anonym (hej)
    Anonym (Lite) skrev 2025-10-23 17:46:33 följande:

Låt mig leka spådam. Du är missnöjd med din vikt. Har haft partners som var otrogna. Kanske de hittade en yngre smalare kvinna. Detta gör dig vansinnig på incels som får klä skott för vad dina tidigare män gjorde mot dig fastän de aldrig ens haft chansen att vara otrogna.
  • Anonym (Lyckliga gatan finns inte mer)
    Anonym (hej) skrev 2025-10-23 18:51:05 följande:
    Låt mig leka spådam. Du är missnöjd med din vikt. Har haft partners som var otrogna. Kanske de hittade en yngre smalare kvinna. Detta gör dig vansinnig på incels som får klä skott för vad dina tidigare män gjorde mot dig fastän de aldrig ens haft chansen att vara otrogna.

Haha vilken lustig resumé. Måste bara få in politik i det hela också så blir det full jackpot över upprörande ämnen. 

Fast vänta, bonusföräldrar är hot-topic med.

• Anonym (ZW)

Det påverkar mig för det påverkar hela samhället, kulturen och vad folk anser vara acceptabelt beteende. Jag har väldigt starka åsikter om vissa saker och jag är beredd att erkänna att jag har väldigt kort stubin. Jag blir arg och upprörd på riktigt. Jag ogillar dessutom människor rent generellt. Nej inte alla människor, men på ett generellt plan. Jag är inte en person som tycker om folk liksom och jag har ingen empati eller tålamod för folk jag anser vara idioter eller fruktansvärda människor som sprider degenererad bs.

• Anonym (M.)

Upprörd blir jag väl inte, men ledsen kan jag bli när folk gör val som skadar deras barn. För barn är så hjälplösa, så helt utsatta till de mer-eller-mindre idioter som fött dem eller avlat dem. Och särskilt när det gäller saker som redan ältats här hundratals gånger, men de har inte haft vett att ta till sig andras erfarenheter. T.ex. av att flytta ihop alldeles för tidigt med en ny partner fast man har barn sedan förr, och såklart dessutom bli med barn igen nästan genast.

• Jimmy75
    Anonym (ZW) skrev 2025-10-23 19:13:02 följande:

Det påverkar mig för det påverkar hela samhället, kulturen och vad folk anser vara acceptabelt beteende. Jag har väldigt starka åsikter om vissa saker och jag är beredd att erkänna att jag har väldigt kort stubin. Jag blir arg och upprörd på riktigt. Jag ogillar dessutom människor rent generellt. Nej inte alla människor, men på ett generellt plan. Jag är inte en person som tycker om folk liksom och jag har ingen empati eller tålamod för folk jag anser vara idioter eller fruktansvärda människor som sprider degenererad bs.

Lät som att du beskrev mig också nästan 
  • Tow2Mater
    Anonym (M.) skrev 2025-10-24 18:53:13 följande:

Upprörd blir jag väl inte, men ledsen kan jag bli när folk gör val som skadar deras barn. För barn är så hjälplösa, så helt utsatta till de mer-eller-mindre idioter som fött dem eller avlat dem. Och särskilt när det gäller saker som redan ältats här hundratals gånger, men de har inte haft vett att ta till sig andras erfarenheter. T.ex. av att flytta ihop alldeles för tidigt med en ny partner fast man har barn sedan förr, och såklart dessutom bli med barn igen nästan genast.

Och att kvinnorna inte nöjer sig med en man de träffar under sina yngre år, eller åker utomlands och ser till att skaffa ett barn helt själv, utan envist fortsätter vilja ha en pappa till sitt barn och tror de ska hinna träffa någon som det känns helt rätt med innan deras biologiska klocka gör risken att skaffa ett barn så länge det faktist går värd att ta.
  • Tecum

SD-troll som tycker det är okej att hota och hata andra på nätet och som underförstått stöder Putin (men vågar inte säga det rent ut) gör mig både ledsen och upprörd.

Dessa ständiga angrepp på äldre manliga oskulder är väldigt tröttsamma och visar på en typ av lågbegåvade och oempatiska kvinnor som jag knappast trodde fanns.

Folk som frågar men inte tar till sig av råd och förslag utan bara vill ha klapp och medhåll om sina problem är också jobbiga

Svar på tråden Väcker diskussioner på FL starka känslor hos dig?