• Zozoi

BIM december 2025

Hej! Här är tråden för alla som försöker få barn och har BIM i december.

Skriv gärna en kort presentation om dig själv och lägg in dig på listan här nedan. 

Nu hoppas vi på massa magiska december plus. Lycka till ❤️

• Svar på tråden BIM december 2025
  • Addy99
    Anonym (Elen) skrev 2025-12-18 21:13:23 följande:
    Ja äl + 7 är tuff tid, iaf för mig för jag övertänker allt 😅
    Kommer du testa eller kommer du invänta mensen?

Jag själv väntar på att få ägglossning bekräftad och sen r det som du säger den eviga väntan 🤪

Haha segt, känns som allt man gör är att väntar hela tiden!

Jag testar inte förrän BIM passerat tänker jag. Är på BIM -2 nu och känns redan som jag har mensvärk, så tänker att när julafton och juldagen passerat så blir det isåfall ett test. 

Men är 100% inställd på mens, orkar inte börja hoppas... 😅

• Addy99
    Anonym 8296 skrev 2025-12-21 10:36:09 följande:

Grattis till alla som har plussat, så kul att se🥰 och till er som kämpar, känner med er. Tycker det känns extra tungt denna månad, jobbigt med högtider & besvikelse.

Jag har bim imorgon och är på äl+13 och har varit inställd på att det inte blev något denna månad (även om jag såklart gått och hoppats på världens bästa julklapp).
    Eftersom min temp sjönk på Äl+11 & 12 så kände jag att allt är kört denna månad & unnade mig faktiskt två glas vin utspritt på många timmar igår kväll, men imorse hade tempen hoppat upp rejält! Min fundering nu är om det kan bero på två glas vin? Såklart får man ju upp förhoppningar nu?hade så hög temp när jag tidigare var gravid innan mf. Börjar även fundera om jag hade äl senare än vad NC har satt ut? Var inte glasklar höjning denna månad.
    Imorgon lär jag ha mitt svar när mensen kommer, men man hinner ju tänka 1000 tankar innan det 😅 

För mig kan tempen sticka iväg rejält av bara något glas men det är nog väldigt individuellt :D Hur har det gått för dig?
  • Lovishumlan
    Anonym (Elen) skrev 2025-12-21 21:03:21 följande:
    Ja man kan alltid hoppas att skillnaden är något bra ❤️
    aha, är det något du har fått på recept då? Men vad bra att du märker skillnad, är ju verkligen skillnad på 29 dagar istället för 42 ❤️ ja det är lite obehagligt men samtidigt lite coolt tycker jag när man känner av att det händer något, jag känner dock aldrig av mig ägglossning om jag släpper från höger sida men jag känner om det sker från vänster har jag märkt😁 
    När det känns så mycket så hoppas jag det leder till ett plus med, känner du några symtom nu? Eller hur mår du?❤️

Ja jag ser framemot det fast jag försöker vara optimistisk att det kanske inte funkar ❤️
    nej det är ett kosttillskott som man kan hitta på olika hälsokostaffärer på nätet :) 
    vad lustig kroppen är! 😄

Har börjat tappa hoppet idag tyvärr och känner mig redan besviken, men lika bra att det kommer nu och inte på julafton. Har under de senaste dagarna fått allt mer ont i brösten men den känslan börjar avta nu. Och så brukar mina cykler se ut.. räknar med spotting redan ikväll eller imorgon. Annars inte haft några direkta symtom.. lite illamåendekänsla på kvällarna men läst att det är lite typiskt progesteronet också så det är väl säkert lugnt med det ikväll då eftersom progesteronet verkar falla. Säga vad man vill om att vara i denna process, men man lär känna sin kropp väldigt bra, hehe 😅

Hur mår du själv nu? ❤️ Svårt att vara optimistisk så allt som kan hjälpa processen känns ju alltid lovande ❤️
  • Anonym 8296
    Addy99 skrev 2025-12-22 10:09:16 följande:
    För mig kan tempen sticka iväg rejält av bara något glas men det är nog väldigt individuellt :D Hur har det gått för dig?

Äntligen är det min tur, jag är gravid!!! Vågar knappt tro att jag fått den bästa julklappen någonsin! Nu måste det bara stanna kvar ❤️🙏🏻 varit gravid en gång innan och fick mf i vecka 6 för 1,5 år sedan. Mått så otroligt dåligt sedan dess och inte plussat en ända gång, vi hade bestämt att söka hjälp om det inte blev något nu. Hoppas verkligen på detta & vill försöka njuta av att jag faktiskt är gravid just nu i alla fall?men tar inget förgivet.

är på BIM idag & min temp var fortsatt väldigt hög efter natten & det blev absolut inget vin igår 😂 jag började misstänka ngt och ist för mens fick jag rikliga flytningar idag. Tog två test nu mitt på dagen och det var två solklara plus! Haft lite molvärk & varit svullen de senaste dagarna också. 

• Loviisa92

Det var en kemisk graviditet💔 Tredje inom sex månader. Hoppas 2026 är snällare mot oss allihopa❤️

• Zozoi
    Anonym 8296 skrev 2025-12-22 14:30:24 följande:

Äntligen är det min tur, jag är gravid!!! Vågar knappt tro att jag fått den bästa julklappen någonsin! Nu måste det bara stanna kvar ❤️🙏🏻 varit gravid en gång innan och fick mf i vecka 6 för 1,5 år sedan. Mått så otroligt dåligt sedan dess och inte plussat en ända gång, vi hade bestämt att söka hjälp om det inte blev något nu. Hoppas verkligen på detta & vill försöka njuta av att jag faktiskt är gravid just nu i alla fall?men tar inget förgivet.

är på BIM idag & min temp var fortsatt väldigt hög efter natten & det blev absolut inget vin igår 😂 jag började misstänka ngt och ist för mens fick jag rikliga flytningar idag. Tog två test nu mitt på dagen och det var två solklara plus! Haft lite molvärk & varit svullen de senaste dagarna också. 

Stort grattis och lycka till! Hoppas allt går bra Hjärta
  • Anonym (Elen)
    Lovishumlan skrev 2025-12-22 14:29:31 följande:
    nej det är ett kosttillskott som man kan hitta på olika hälsokostaffärer på nätet :) 
    vad lustig kroppen är! 😄

Har börjat tappa hoppet idag tyvärr och känner mig redan besviken, men lika bra att det kommer nu och inte på julafton. Har under de senaste dagarna fått allt mer ont i brösten men den känslan börjar avta nu. Och så brukar mina cykler se ut.. räknar med spotting redan ikväll eller imorgon. Annars inte haft några direkta symtom.. lite illamåendekänsla på kvällarna men läst att det är lite typiskt progesteronet också så det är väl säkert lugnt med det ikväll då eftersom progesteronet verkar falla. Säga vad man vill om att vara i denna process, men man lär känna sin kropp väldigt bra, hehe 😅

Hur mår du själv nu? ❤️ Svårt att vara optimistisk så allt som kan hjälpa processen känns ju alltid lovande ❤️
    Aha det har jag helt missat! Kanske ska kolla på det och läsa lite 😊
    åh nej vad tråkigt, absolut kan de kännas bättre att få dem känslorna nu och inte under julafton sen men trist att du redan är besviken. Att bröstens ömhet börjar avta behöver inte vara negativt, det kan vara kroppen som vant sig vid progesteronet oxå ❤️
    Men jag förstår att det blir lättare (även fast det inte är så mycket lättare) att tänka eller utgå från att det inte blivit något denna månaden o mensen är påväg för att inte bli alltför besviken ❤️ Men än är det inte över och jag håller tummarna för dig 🤞🏼❤️
    Japppp, jag håller med dig! Man känner kroppen bra 😅

Jag har sedan ugårkväll haft sån känsla att jag ska bli sjuk, men har inte blivit något och lättade lite idag. Hade dock högre temp imorse på 36,74 men kan vara därför. Dock brukar min Oura ring säga till om min kropp är ansträngd så kanske jag inte börjar bli sjuk trots allt😅 
    Har fortfarande inte fått dem ömma brösten jag brukar ha vid denna tiden, brukar vara väldigt tunga och så ömma att jag nästan skriker till om man nuddar dem eller så. Men inte denna cykeln, men mina bröstvårtor är lite känsligare och ömmar litegrann. Men det kan oxå bero på att mina bröstvårtor är väldigt torra för tillfället så kliar haha 😅😂
  • Lovishumlan
    Anonym (Elen) skrev 2025-12-22 19:51:50 följande:
    Aha det har jag helt missat! Kanske ska kolla på det och läsa lite 😊
    åh nej vad tråkigt, absolut kan de kännas bättre att få dem känslorna nu och inte under julafton sen men trist att du redan är besviken. Att bröstens ömhet börjar avta behöver inte vara negativt, det kan vara kroppen som vant sig vid progesteronet oxå ❤️
    Men jag förstår att det blir lättare (även fast det inte är så mycket lättare) att tänka eller utgå från att det inte blivit något denna månaden o mensen är påväg för att inte bli alltför besviken ❤️ Men än är det inte över och jag håller tummarna för dig 🤞🏼❤️
    Japppp, jag håller med dig! Man känner kroppen bra 😅

Jag har sedan ugårkväll haft sån känsla att jag ska bli sjuk, men har inte blivit något och lättade lite idag. Hade dock högre temp imorse på 36,74 men kan vara därför. Dock brukar min Oura ring säga till om min kropp är ansträngd så kanske jag inte börjar bli sjuk trots allt😅 
    Har fortfarande inte fått dem ömma brösten jag brukar ha vid denna tiden, brukar vara väldigt tunga och så ömma att jag nästan skriker till om man nuddar dem eller så. Men inte denna cykeln, men mina bröstvårtor är lite känsligare och ömmar litegrann. Men det kan oxå bero på att mina bröstvårtor är väldigt torra för tillfället så kliar haha 😅😂
    Tror du hade rätt med att kroppen vande sig lite vid progesteronet. Vaknade idag och kände att ömheten var tillbaka helt. Tänkte att jag tar ett test så slipper jag undra. Är ändå på ÄL+10 idag och verkar ha en lutealfas på 12 dagar. Och?. Det var positivt!! 🥹

hoppas du håller dig frisk och snart får ett plus! Inte alltid man känner kroppen tydligen 😅 Mindre symtom än vanligt kan ju vara symtom i sig! Ja vädret gör ju sitt med torrheten 😂
  • Lovishumlan

1/12 - Ayla ➖

4/12 - Zozoi ➕️
    4/12 - Anonym4042 ➖
    5/12 - Filippa ➕️
    5/12 - hejasommaren ➕️
    6/12 - Anonym (Elen) ➖
    7/12 - Lavi ➖
    9/12 - Vallmo93 ➖
    9/12 - Elly
    12/12 - Tjej90sve
    13/12 - Labella9 ➕️
    13/12 - Anonyma 
    14/12 - Nemi
    14/12 - Elisand ➖
    15/12 - En som längtar ➖
    16/12 - Otålig! ➖
    16/12 - Isa94➖
    16/12 - Anonym (F96)➖
    17/12 - Juliflicka ➖
    17/12 - Längtar innerlig
    17/12 - Kattan93
    17/12 - Anonym1 ➕️
    17/12 - Msboso ➕
    19/12 - Babysheep ➖️
    19/12 - Anonym (Bönan)
    20/12 - Mioio
    20/12 - Bebo7890 ➖
    20/12 - Virrpannan
    23/12 - Jullan00
    24/12 - Addy99
    25/12 - Anonym (Nr4) ➕️
    25/12 - Lovishumlan 
    25/12 - Hejhejhej555
    26/12 - Hemliganatta
    28/12 - Grönbär
    30/12 - Ayla
    30/12 - Anonym (Elen)
    30/12 Anonym4042

• Anonym (Elen)
    Lovishumlan skrev 2025-12-23 06:46:54 följande:
    Tror du hade rätt med att kroppen vande sig lite vid progesteronet. Vaknade idag och kände att ömheten var tillbaka helt. Tänkte att jag tar ett test så slipper jag undra. Är ändå på ÄL+10 idag och verkar ha en lutealfas på 12 dagar. Och?. Det var positivt!! 🥹

hoppas du håller dig frisk och snart får ett plus! Inte alltid man känner kroppen tydligen 😅 Mindre symtom än vanligt kan ju vara symtom i sig! Ja vädret gör ju sitt med torrheten 😂

Åhh grattis!! Vad underbart att de va positivt!! 

Fin julklapp du fick ❤️❤️

Svar på tråden BIM december 2025