BIM december 2025
Hej! Här är tråden för alla som försöker få barn och har BIM i december.Skriv gärna en kort presentation om dig själv och lägg in dig på listan här nedan.
Nu hoppas vi på massa magiska december plus. Lycka till ❤️
Vi har ett barn och försökt bli gravida med syskon i över två år. Jag har fått letrozol utskrivet som stimulerar ägglossning och är nu inne på tredje försöket 🙏
4/12 - Zozoi
Hej! Det var väldigt längesen jag var här inne nu men kan behövas ibland, en plats där man inte känner sig så ensam. Jag och min sambo är 26 år har försökt i över 2 år nu, vi har inga barn sen innan
Lägger in mig på BIM lista
4/12 - Zozoi
6/12 - Anonym (Elen)
Hej! Det var väldigt längesen jag var här inne nu men kan behövas ibland, en plats där man inte känner sig så ensam. Jag och min sambo är 26 år har försökt i över 2 år nu, vi har inga barn sen innan
Lägger in mig på BIM lista
4/12 - Zozoi
6/12 - Anonym (Elen)
Välkommen hit ❤️
Håller verkligen med dig om att det känns skönt att ha ett sånt här forum där man kan få känna sig lite mindre ensan. Den här resan mot plus ser olika ut för alla men många kämpar länge och man kan känna sig otroligt ensam i både sin resa och sina känslor. Därför kan det vara en trygghet i att kunna vända sig hit och se att det är fler än en själv som kämpar.
Låter som ni haft en tuff resa. Har ni gjort någon utredning under denna tiden? Vi har också kämpat i över två år nu men med syskon. Jag har varit gravid och fullföljt en graviditet tidigare. Nu får jag lite hjälp på traven med ägglossningsstimulerande och hoppas att det kan hjälpa oss till ett plus.
Välkommen hit ❤️
Håller verkligen med dig om att det känns skönt att ha ett sånt här forum där man kan få känna sig lite mindre ensan. Den här resan mot plus ser olika ut för alla men många kämpar länge och man kan känna sig otroligt ensam i både sin resa och sina känslor. Därför kan det vara en trygghet i att kunna vända sig hit och se att det är fler än en själv som kämpar.
Låter som ni haft en tuff resa. Har ni gjort någon utredning under denna tiden? Vi har också kämpat i över två år nu men med syskon. Jag har varit gravid och fullföljt en graviditet tidigare. Nu får jag lite hjälp på traven med ägglossningsstimulerande och hoppas att det kan hjälpa oss till ett plus.
Ja exakt, man behöver det. Ja för ett år sedan tog vi hjälp, men allt såg bra ut på oss så vi skulle försöka ytterligare på egen hand. Men har kontaktat dem igen nu för att gå vidare till något annat, men allting tar sån tid så gissar på att man inte får hjälp i år iaf.
Jag har aldrig fått något plus så rädslan ligger där att man kanske aldrig får de för att man inte kan bli gravid av någon anledning.
Det är en lång resa för er oxå, men bra att ni börjat få hjälp på traven så hoppas jag det kommer göra nytta för er och att er plus kommer ❤️
Detta blir vårt andra aktiva försök sedan jag slutade med p-piller i augusti. Med aktiv menar jag att jag trackar ägglossning och försöker köra då.
Det är vårt att barn vi försöker med. Har fått ett kemisk missfall för 2 månader sedan. Jag kommer testa äta rosenrot och Munkpeppar, gjorde det med förra barnet som gick vägen. 😊
4/12 - Zozoi
6/12 - Anonym (Elen)
9/12 - Elly
Hej!
Läst november-tråden och tyckt att det varit fint att följa och se hur alla stöttar varandra. Då jag precis fick min mens idag så tänkte jag att jag hoppar in här. 
Vi försöker bli gravida med vårt första barn. Och vi har försökt ish två gånger men första gången räknas nog nästan inte för jag vart trist nog superförkyld och vi myste inte på 5 dagar kring ÄL så missade troligen rätt tid där suck. Så nu senaste var nog kanske vårt riktiga första försök men gick tyvärr inte vägen då jag fick mens idag. Men hoppas på december nu och att vi alla i tråden får våra efterlängtade plus. :)
4/12 - Zozoi
6/12 - Anonym (Elen)
9/12 - Elly
14/12 - Nemi
Hej! Har var med i några trådar nu, försökt bli gravid över 1år 6månader nu (första barnet) vi håller på med fertilitet utredning sedan juni i år,
4/12 - Zozoi
6/12 - Anonym (Elen)
7/12 - Lavi
9/12 - Elly
14/12 - Nemi
Hej,
Andra "seriösa" försöket får vår del (med ÄL tester), efter att ha slarvat under några månader innan. Har lyckats av misstag en gång, men detta slutade med missfall. Har tidigare inte upplevt barnfrågan som påfrestande, men aktiva försök tar upp mer tankekraft och funderingar än vad jag egentligen önskat.
Vi är båda 30 och har inte barn sedan tidigare.
4/12 - Zozoi
6/12 - Anonym (Elen)
7/12 - Lavi
9/12 - Elly
14/12 - Nemi
16/12- Otålig!!
Hej,
Andra "seriösa" försöket får vår del (med ÄL tester), efter att ha slarvat under några månader innan. Har lyckats av misstag en gång, men detta slutade med missfall. Har tidigare inte upplevt barnfrågan som påfrestande, men aktiva försök tar upp mer tankekraft och funderingar än vad jag egentligen önskat.
Vi är båda 30 och har inte barn sedan tidigare.
4/12 - Zozoi
6/12 - Anonym (Elen)
7/12 - Lavi
9/12 - Elly
14/12 - Nemi
16/12- Otålig!!
Då är vi lite på samma plats! Andra riktiga försöket, med ÄL-tester och vi är strax över 30. Trodde inte heller man skulle tänka på det så mycket men går verkligen mer tankeverksamhet till det här än vad jag trodde!
Jag hoppar in här. Var med i november-tråden men fick tyvärr mens idag. Sån besvikelse, jag trodde verkligen jag var gravid, som man ju gör när man analyserar symptom.
Detta blir vårt andra försök och denna gång ska jag testa äl vilket jag inte gjorde förra månaden :)
4/12 - Zozoi
6/12 - Anonym (Elen)
7/12 - Lavi
9/12 - Elly
13/12 - Labella9
14/12 - Nemi
16/12- Otålig!!