• Anonym (Pensionären)

BF Juli 2026 ☀️

Hej!

Jag har ingen aning om varför jag startar en sån här tråd, då vi troligtvis inte kommer behålla det lilla livet. 😔 Men jag gjorde alltid såna här trådar med mina två andra barn, och när jag sökte så hittade jag ingen.. så varför inte? 😅

Välkomna!! 🌸

• Svar på tråden BF Juli 2026 ☀️
  • Anonym (Pensionären)

Fick lite rosa flytningar igår kväll och imorse var det lite brun/rött och senare på dagen tills nu är det klarrött och lite klumpigt/strimmigt...

Tur i oturen att vi ska iväg imorgon för ultraljud, nu är jag om möjligt ännu mer nervös än vad jag var innan.. Har inte gjort något direkt heller, gick en promenad på kanske 3 km i fredags det är det mest ansträngande jag har gjort.

Ja ja, skriver här imorgon när jag är klar på sjukhuset.

• Anonym (MA)
    Anonym (Pensionären) skrev 2025-12-28 19:00:31 följande:

Fick lite rosa flytningar igår kväll och imorse var det lite brun/rött och senare på dagen tills nu är det klarrött och lite klumpigt/strimmigt...

Tur i oturen att vi ska iväg imorgon för ultraljud, nu är jag om möjligt ännu mer nervös än vad jag var innan.. Har inte gjort något direkt heller, gick en promenad på kanske 3 km i fredags det är det mest ansträngande jag har gjort.

Håller tummarna att allt ser bra ut i morgon! Börjar själv bli rejält nervös för vårt ultraljud och kub 2 januari. Har fått provsvaren och jag ligger högt på fritt beta-hCG. Men förösker att inte oro mig! 
  • Skumbanan01
    Anonym (Pensionären) skrev 2025-12-28 19:00:31 följande:

Hoppas allt går bra imorgon för er!

Vi har kub på tisdag och jag räknar nästan minuterna tills det är dags, skulle vara skönt att få en bekräftelse på att allt står rätt till nu.
  • Anonym (Pensionären)

Mitt besök idag gick inte så bra....

Det fanns tyvärr inget foster kvar i hinnsäcken. 😔
    Hoppades på att det skulle sett bra ut trots blödningar, det har ju gjort det de två tidigare gångerna men tyvärr.. Dock såg hon någon konstig vit ring som hon aldrig hade sett förut. 😅 Sen tyckte hon att hon såg en gulesäck i ena äggledaren, fast det är ingenting som setts förut, så egentligen blev jag mer förvirrad än innan. Hon sa att det skulle kunna vara ett utomkvedshavandeskap, och att jag måste åka in akut ifall jag börjar blöda ännu mer (blöder igenom allt just nu) och får mer ont i magen. Har väldigt ont men det är hanterbart, har "tyvärr" ganska hög smärttröskel.
    Jag ska tillbaka på fredag för att se hur det är med blödningen och så ska jag göra ett nytt ultraljud och de ska kolla HCG:t.

Ursäkta för deppigt inlägg.. hoppas jag inte skrämmer någon. 🥺
    Men blir ni osäkra, gå på er magkänsla och åk in!
    Man kanske kan tycka att det inte är så viktigt att man blöder lite - det har jag gjort hela graviditeten, och jag är så besviken på mig själv att jag inte åkte in för någon dag sedan då magen krampade och det började komma blod.
    Jag vet att man inte kan göra något åt missfall, men då hade vi kanske kunnat få se bebisen levande en sista gång innan det stöttes bort. 😭

• Anonym (Pensionären)
    Skumbanan01 skrev 2025-12-28 20:28:39 följande:
    Hoppas allt går bra imorgon för er!

Vi har kub på tisdag och jag räknar nästan minuterna tills det är dags, skulle vara skönt att få en bekräftelse på att allt står rätt till nu.
    Stort lycka till!! 🙂
  • Anonym (Pensionären)
    Anonym (MA) skrev 2025-12-28 19:11:29 följande:
    Håller tummarna att allt ser bra ut i morgon! Börjar själv bli rejält nervös för vårt ultraljud och kub 2 januari. Har fått provsvaren och jag ligger högt på fritt beta-hCG. Men förösker att inte oro mig! 
    Det gjorde tyvärr inte det.. men det var väl inte meningen antar jag.
    Vi hade ju inte planerat detta och visste inte hur vi skulle göra heller, så den valde väl åt oss antar jag. ❤️

Vet inte vad beta-hcg betyder 😅 men såg att mitt HCG-värde låg på 2913 och det känns väldigt lite för att vara i vecka 11, så man undrar ju när det "gick utför" eller hur man ska säga. Får se igen på fredag vad det visar då.

KUB:et kommer gå jättebra ska du se!
  • Skumbanan01
    Anonym (Pensionären) skrev 2025-12-29 18:23:52 följande:

Hoppades på att det skulle sett bra ut trots blödningar, det har ju gjort det de två tidigare gångerna men tyvärr.. Dock såg hon någon konstig vit ring som hon aldrig hade sett förut. 😅 Sen tyckte hon att hon såg en gulesäck i ena äggledaren, fast det är ingenting som setts förut, så egentligen blev jag mer förvirrad än innan. Hon sa att det skulle kunna vara ett utomkvedshavandeskap, och att jag måste åka in akut ifall jag börjar blöda ännu mer (blöder igenom allt just nu) och får mer ont i magen. Har väldigt ont men det är hanterbart, har "tyvärr" ganska hög smärttröskel.
    Jag ska tillbaka på fredag för att se hur det är med blödningen och så ska jag göra ett nytt ultraljud och de ska kolla HCG:t.

Man kanske kan tycka att det inte är så viktigt att man blöder lite - det har jag gjort hela graviditeten, och jag är så besviken på mig själv att jag inte åkte in för någon dag sedan då magen krampade och det började komma blod.
    Jag vet att man inte kan göra något åt missfall, men då hade vi kanske kunnat få se bebisen levande en sista gång innan det stöttes bort. 😭

Jag beklagar verkligen, så tråkigt att läsa att det blev såhär för er.
    Ta hand om dig
  • Anonym (Pensionären)
    Skumbanan01 skrev 2025-12-29 19:26:06 följande:
    Jag beklagar verkligen, så tråkigt att läsa att det blev såhär för er.
    Ta hand om dig
    Tack så mycket. 🌸

Stort lycka till idag, kan ana hur uppe i varv du är av längtan!! 😁
  • Anonym (MA)
    Anonym (Pensionären) skrev 2025-12-29 18:23:52 följande:

Beklagar verkligen! Prioritera att ta hand om dig själv nu! 
  • Skumbanan01

Vi var på Kub idag, allt såg bra ut men bf blev flyttat från 7/7 till 9/7.
    Skönt att se pyret som gömmer sig där inne :)

Svar på tråden BF Juli 2026 ☀️