• Anonym (Hm)

Vad göra på en 3e dejt; tips?

Nu har jag varit på två lunchdejter med en man som det känns riktigt lovande med. 

Äntligen träffat en som inte fokuserar på sängen direkt utan faktiskt vill lära känna o skynda långsamt. Nästan tappat hoppet att de fanns där ute.

Nu pratar vi om dejt nr 3 där vi båda känner för att vänta med hemmadejt, men ändå en avslappnad träff med mer tid på oss jämfört med lunchdejt o begränsad tid.

Har ni några tips att komma med? 

Hur många gånger träffades ni innan ni var hemma hos varandra? Vad gjorde ni när ni träffades?
  • Svar på tråden Vad göra på en 3e dejt; tips?
  • singhalleluja

Att börja med en fin promenad längs ett vackert stråk skulle jag tycka vore en bra början på en 3:e dejt.

Sedan glida förbi ett urmysigt café med utsikt. Få njuta av varandras sällskap tills dejten avrundades med någon typ av specialintresse, jag menar: -Har han någonting som han älskar att göra specifikt? Eller du?

Vill du visa honom något som är väldigt mycket du, utan att fördenskull bjuda hem honom? Någon typ av överraskning är alltid trevligt om en sån här typ av dejt innehåller.

För oss tog det två dejter innan vi träffades hemma hos mig. Hade säkert kunnat vänta längre om det inte var för att hon insisterade... Och det var lite svårt att motstå.

Första dejten var helt galen. En 5-timmars picknick med jordgubbar och kex vid vattnet och vassen, som hade börjat med en fin promenad genom en av Sveriges vackraste mindre städer. (Vadstena). Ibland träffar man miss beyond perfect minst man anar det när man har sån sagolik tur...

• Anonym (Hm)
    singhalleluja skrev 2025-11-29 00:21:40 följande:

Att börja med en fin promenad längs ett vackert stråk skulle jag tycka vore en bra början på en 3:e dejt.

Sedan glida förbi ett urmysigt café med utsikt. Få njuta av varandras sällskap tills dejten avrundades med någon typ av specialintresse, jag menar: -Har han någonting som han älskar att göra specifikt? Eller du?

Vill du visa honom något som är väldigt mycket du, utan att fördenskull bjuda hem honom? Någon typ av överraskning är alltid trevligt om en sån här typ av dejt innehåller.

För oss tog det två dejter innan vi träffades hemma hos mig. Hade säkert kunnat vänta längre om det inte var för att hon insisterade... Och det var lite svårt att motstå.

Första dejten var helt galen. En 5-timmars picknick med jordgubbar och kex vid vattnet och vassen, som hade börjat med en fin promenad genom en av Sveriges vackraste mindre städer. (Vadstena). Ibland träffar man miss beyond perfect minst man anar det när man har sån sagolik tur...

Tack för tips! 🙏🏻   Ska spinna runt lite i detta och snickra ihop en bra upplevelse. 

Vad härligt att du träffat rätt, lycka till!
  • Anonym (qwerty)

Bio är väl alltid en grej.
    Julmarknad är mysigt...Middag... bowling.. promenad i parken... beror ju på vad ni gillar

• singhalleluja
    Anonym (Hm) skrev 2025-11-29 00:33:29 följande:
    Tack för tips! 🙏🏻   Ska spinna runt lite i detta och snickra ihop en bra upplevelse. 

Vad härligt att du träffat rätt, lycka till!
    Bara kul att ev kunna tipsa! Lyckospark såklart, och berätta gärna sen i tråden om det blev lyckat eller skicka pm. Hoppas det leder till en 4:e och en 5:e! 
  • Sollan907

Jag hade tyckt att det varit kul att gå ut och bowla eller spela biljard och dricka någon öl! Och sen kanske äta något efter 🙂 

• TriC
    Anonym (qwerty) skrev 2025-11-29 01:23:51 följande:

Bio är väl alltid en grej.
    Julmarknad är mysigt...Middag... bowling.. promenad i parken... beror ju på vad ni gillar

Bio = värdelös dejt!
    Man ska ju prata och lära känna varandra. 

• Anonym (Neo)

Kan bara hålla med om långpromenad. 

Museum kan vara en bra plan B vid dåligt väder. Finns ju ofta café där också. 

• Anonym (Annelie)

Jag skulle satsa på att få in lite känslor för att ta dejten till en ny nivå och utmana lite .

Såhär i jultider finns det ju massor sv olika julmarknader och jag skulle ta reda på vart man kan åka för att få känslan av julstämning och pirrig romantik, kanske på något slott eller gammal bruksmiljö med herrgård .

Gå bland bodar och kanske köpa något , dricka glögg och varm choklad,  titta på gamla omgivningar där marknaden ligger , kanske gå med på guidad tur i slottet,  åk häst och vagn . Få känslan av romantik och pirr . Kanske hålla en hand och en puss.  

Avsluta med att äta tillsammans på plats 

Jag har varit på flera olika lunchdejter och dom var mysiga men jag upplevde stt det inte händer något rent kemimässigt mellan oss så jag bytte strategi och utmanade känslorna med att boka dejter i romantiska miljöer och där visade det sig att vissa killar helt enkelt inte var intresserad och det fanns ingen kemi/attraktion och ett par killar där blommade känslorna ut och det blev mer dejter och kortare förhållanden.  

• singhalleluja
    Anonym (Annelie) skrev 2025-11-29 10:12:45 följande:

Jag skulle satsa på att få in lite känslor för att ta dejten till en ny nivå och utmana lite .

Såhär i jultider finns det ju massor sv olika julmarknader och jag skulle ta reda på vart man kan åka för att få känslan av julstämning och pirrig romantik, kanske på något slott eller gammal bruksmiljö med herrgård .

Gå bland bodar och kanske köpa något , dricka glögg och varm choklad,  titta på gamla omgivningar där marknaden ligger , kanske gå med på guidad tur i slottet,  åk häst och vagn . Få känslan av romantik och pirr . Kanske hålla en hand och en puss.  

Avsluta med att äta tillsammans på plats 

Jag har varit på flera olika lunchdejter och dom var mysiga men jag upplevde stt det inte händer något rent kemimässigt mellan oss så jag bytte strategi och utmanade känslorna med att boka dejter i romantiska miljöer och där visade det sig att vissa killar helt enkelt inte var intresserad och det fanns ingen kemi/attraktion och ett par killar där blommade känslorna ut och det blev mer dejter och kortare förhållanden.  

Underbara förslag, tycker jag.Hjärta

Vår typ 18:e dejt så såg vi till att vara i Gamla stan och gå på guidad historisk tur med ingen mindre än Christopher O Regan, helt förföriskt. Hade man bakat in en färd med häst och vagn också så hade man levt på det i tre sekel,

Nu var denna dejten en hel helg med också Dramatenteater och loppismarknad på hötorget där man kunde fynda Amanda från Rörstrand, första gången hon fick gå in på en MAX-restaurang med någon överhuvudtaget. Bara en sån sak... Kan ni fatta hur romantiskt MAX kan vara en sen kväll, när man inte planerat gå dit...och man ens aldrig varit där...

Så skönt när man får vara som barn på nytt. Vi lever fortfarande på det efter 7 år och talar om fantastiska minnen. Och återupplever och gör nya hyss, strapatser.

Efter pandemin bjussade hon tillbaka med en överraskningshelg på Oscarsteatern med Robert G och Jonas K, hotell förstås och Kung Carls Bakficka den finaste grymt mysigaste restaurangen jag nånsin varit på. Vi höll på att inte komma därifrån.

Om några månader nu igen så har jag en överraskningshelg till henne. Som kommer vara...annorlunda..

Att försöka leva lite mer spontant, men ändå planera lagom. Gör livet mer färgglatt.

• klyban
    TriC skrev 2025-11-29 09:09:31 följande:

Bio = värdelös dejt!

Dock en bra film och sen sätta sig ta en bit mat och prata om filmen är väldigt trevligt och att man lär sig den andra hur den ser på filmen.(Även om man kanske inte håller med helt.)

Ska man ha sex på en tredje dejt, nä, det måste man inte.
    Dock ska man också inse att parbildande är helt grundat i sex, även om det är tidsmässigt väldigt liten del av ett förhållande.
    Med det menar jag då att det är okey att dra ut det ett tag till, men det kommer till en punkt det är inte okey längre och istället bara konstigt.

Kvinnan jag haft länge, vi hade nog inte sex först efter typ 6 veckor kanske mer, och vi träffades många ggr under denna tid.
    Hon verkade vara lite sugen en gång vi var ute på krogen.
    Men sade till henne att, nej, ingen första sex onyktert, för nu har vi väntat såpass länge, varför inte göra det "vaket" så att säga.
    Hon höll med, och sen tog väl det två tre dagar till så hade vi sex.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (qwerty)
    TriC skrev 2025-11-29 09:09:31 följande:

Bio = värdelös dejt!

Bara om du eller din dejt är värdelös😁. Man går och ser en film, väljer tillsammans, kollar och sedan mysig påföljande middag och pratar om filmen för att det ger något att prata om.
    90% av alla förhållanden utmynnar i fredagsmys och film i soffan. så att lära känna den andre genom filmsmak är att tänka långsiktigt. Man kommer inte spendera resten av förhållandet med att promenera på fotografiska och prata om horoskop.
  • Anonym (Hm)
    singhalleluja skrev 2025-11-29 08:09:32 följande:
    Bara kul att ev kunna tipsa! Lyckospark såklart, och berätta gärna sen i tråden om det blev lyckat eller skicka pm. Hoppas det leder till en 4:e och en 5:e! 
    Det ska jag göra 😊
Svar på tråden Vad göra på en 3e dejt; tips?