• Anonym (B)

Besviken igen!

Har haft så himla svårt att träffa bra män genom åren. Har fallit för de som jag inte borde. Försökt dejta andra killar och träffade nyss en kille som var helt annorlunda och hade bra värderingar och väldigt allmänbildad. Ingen tiopoängare men inte ful heller. Men efter några dejter så visar det sig ändå att han är fel. Hur gör man för att hitta rätt?

• Svar på tråden Besviken igen!
  • exandthecity

Vad var fel med honom? Eller var det han som inte tyckte att det kändes rätt? Eller var det från båda håll? 

• Anonym (B)
    exandthecity skrev 2025-12-01 09:36:15 följande:

Vad var fel med honom? Eller var det han som inte tyckte att det kändes rätt? Eller var det från båda håll? 

Spelar det någon roll egentligen?
  • KimLinnefeldt

Lite svårt att kommentera detta utan att TS berättar vad det är som får henne att bryta. 

Det kan också vara så att man inte vet varför. Det är ett mysterium varför man faller för en viss person, och ett lika stort mysterium varför man inte faller. Tror det handlar om djupa, omedvetna känslor och associationer.

Man får väl helt enkelt försöka. Ibland växer någon in i en, inte pang vid första kontakten.

• Anonym (Hmmm)
    Anonym (B) skrev 2025-12-01 10:49:35 följande:
    Spelar det någon roll egentligen?
    Självklart spelar det roll varför de senaste du träffat varit fel. Är det småsaker som du stör dig på eller allvarligare saker. Det är svårt att ge stöd när man inte får någon bakgrund. 
  • Anonym (B)

Jaha, då kommer jag väl att bli slaktad av männen nu.
    Han är 33 (jag är 35) och har NOLL sexuell erfarenhet. Verkligen NOLL!

• KimLinnefeldt
    Anonym (B) skrev 2025-12-01 14:31:23 följande:

Spännande, då kan du lära upp honom från grunden.
  • Anonym (Hmmm)

Modigt av honom att öppna upp sig om det. Synd att du reagerade som du gjorde om det nu var bra på andra plan. 

Nej, jag är inte man. 
  • Anonym (?)

Oavsett vad problemet är kommer det aldrig vara 100% säkert från början att det blir en bra match. Det är bara att acceptera att saker kan dyka upp som gör att en fortsättning är lönlöst. Allt från skulder, sjukdomar, familj, sex, politik till barn. Sen kan han plötsligt inse att du är fel person och dra
  • KimLinnefeldt
    Anonym (?) skrev 2025-12-01 14:53:29 följande:
    Oavsett vad problemet är kommer det aldrig vara 100% säkert från början att det blir en bra match. Det är bara att acceptera att saker kan dyka upp som gör att en fortsättning är lönlöst. Allt från skulder, sjukdomar, familj, sex, politik till barn. Sen kan han plötsligt inse att du är fel person och dra
    Ett kinesiskt ordspråk:

Ingenting är säkert. Därför är jag lugn.
  • Anonym (C)
    KimLinnefeldt skrev 2025-12-01 14:38:03 följande:
    Spännande, då kan du lära upp honom från grunden.
    Ja, om man är i tonåren kan det vara kul. Men inte senare. Förstår TS helt.
Svar på tråden Besviken igen!