Vad
Vad har ni på julbordet som dem flesta kanske inte har? Själv har vi mini majs o morotslåda. Brukar inte se de så ofta hos andra.
Vad har ni på julbordet som dem flesta kanske inte har? Själv har vi mini majs o morotslåda. Brukar inte se de så ofta hos andra.
Pasta
Rättikagratäng, fast tar bara med till mig själv, alla andra äter Jansson eller potatis.
Långkål. Finns visst mest i vissa delar av landet men inte här i Småland egentligen. Såååå gott dock :)
Leverlåda och Potatislåda 🙂
Keso och tångkaviar😋
Kan inte komma på nåt udda i matväg men dessertbordet däremot.
Nästan ingen i min närmaste familj gillar ris a la malta så jag gör hellre julglass till efterrätt numera. Choklad eller kola till barnen och lite vuxnare julsmaker åt oss vuxna, som vaniljmint, apelsin och tranbär. Det är ganska lätt att göra sin egen glass, om man bara har rätt ingredienser så.
Kan inte komma på nåt udda i matväg men dessertbordet däremot.
Nästan ingen i min närmaste familj gillar ris a la malta så jag gör hellre julglass till efterrätt numera. Choklad eller kola till barnen och lite vuxnare julsmaker åt oss vuxna, som vaniljmint, apelsin och tranbär. Det är ganska lätt att göra sin egen glass, om man bara har rätt ingredienser så.
Gratinerad kålrot, kokt i lagerblad, salt och kryddpeppar.
Både godare och nyttigare än skinkan och grisen är jätteglad!