• Anonym (Moralpanik deluxe)

Moralpanik på FL

Varför råder det total moralpanik på FL numera? Tidigare kunde folk ha öppna diskussioner om saker, ta del av varandras tankar och få tips och råd. Precis som meningen med forumet bör vara. 

Nu spammas alla trådar med hur äckligt och avvikande allt är. Många anklagas för att trolla, ha flera konton, kvinnor anklagas för att vara män som ljuger, de flesta påstås vara runktroll eller incels. 

Trodde att vi hade kommit längre i samhället idag. Respekt för varandra och allas lika värde verkar bortglömt. 

• Svar på tråden Moralpanik på FL
  • nihka
    Postman skrev 2026-01-03 20:23:50 följande:

Hur vet du att runktrådar ökar? Hur vet du att de med sökerhet runkar? På vad sätt reagerar också män? Varför ska bege mig till sajter som har den inriktningen? 

Märker du seriöst inte när frågor och kommentarer går åt runkhållet och när det handlar om ett intresse om att lära sig mer om det motsatta könet? Har du samma problem utanför FL?

Jag märker skillnaden och ser att klientelet på sajten har förändrats.

Om du gillar runktrådar tycker jag det är bättre att du söker dig till sajter som har den inriktningen istället för att du medverkar till omstöpningen av en familjesajt till en cyberbordell.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Lättkränkta)
    nihka skrev 2026-01-03 20:46:18 följande:
    Märker du seriöst inte när frågor och kommentarer går åt runkhållet och när det handlar om ett intresse om att lära sig mer om det motsatta könet? Har du samma problem utanför FL?

Om du gillar runktrådar tycker jag det är bättre att du söker dig till sajter som har den inriktningen istället för att du medverkar till omstöpningen av en familjesajt till en cyberbordell.
    Klientelet på forumet har definitivt förändrats, om man jämför med för 10 år sedan. Kvinnor lämnar forumet pga dessa runkmän och moderatorer verkar inte ha något intresse av att forumet ska få fortfätta vara ett forum för just familjeliv/ småbarnsföräldrar. Det finns egentligen en hel del som måste göras för att forumet ska bli tilldragande för människor igen, men bryr sig egentligen de som håller i forumet om det?
  • Postman

Nej antagligen märker jag inte det och om jag skulle märka det så bryr jag mig faktiskt inte, jag går vidare till nästa tråd då. Om de runkar eller ej kan ingen veta. 

Jag har inte skrivit alls om jag gillar runktrådar eller ej utan ifrågasatt hur pass frekvent det är eller inte. Njae cyberbordell det kommer det knappast bli här, det tror jag då verkligen inte. Du däremot verkar ha problem med mycket, kanske dags du söker dig efter nåt annat ställe att hänga på om vi nu ska uttrycka oss så. 
  • Anonym (Jo)

Märker också skillnaden, det är lätt att se.
  • Anonym (Hmm)

Jo, under mina typ 15 år här har antalet trådar från flåstomtar och troll ökat markant. Trådar med frågor om hur kvinnor eller män onanerar. hur ofta och med vilka hjälpmedel o.s.v är bara tröttsamma. Och hur många trådar finns det inte om storlek på det manliga organet??
    Hur många av dessa trådar är startade av kvinnor?

• nihka
    Postman skrev 2026-01-03 20:55:07 följande:
    Nej antagligen märker jag inte det och om jag skulle märka det så bryr jag mig faktiskt inte, jag går vidare till nästa tråd då. Om de runkar eller ej kan ingen veta. 

Jag har inte skrivit alls om jag gillar runktrådar eller ej utan ifrågasatt hur pass frekvent det är eller inte. Njae cyberbordell det kommer det knappast bli här, det tror jag då verkligen inte. Du däremot verkar ha problem med mycket, kanske dags du söker dig efter nåt annat ställe att hänga på om vi nu ska uttrycka oss så. 
    Vadå bli? Det är det delvis redan. Förr höll de till mest i sex och samlevnadstrådar men allt oftare glider det in kommentarer av aggressiv sexuell natur i trådar om exempelvis graviditet och barnvagnar.

Det finns en grupp "ensamma män" som söker sig till FL för att det finns många kvinnor här och som urskillningslöst spammar forumet särskilt nattetid med perversiteter.

Njae, "Vi" ska inte uttrycka "oss" så. "Vi" kan öppna ögonen och sluta hålla riff-raffet om ryggen.
  • nihka

Ja, det är EXTREMT tydligt. Nästan ingen skriver under sitt nick längre och mångas inboxar är stängda för kommentarer. På så vis slipper man det iaf direktadresserat. 

Anonym (Jo) skrev 2026-01-03 21:02:11 följande:
    Märker också skillnaden, det är lätt att se.
    Anonym (Hmm) skrev 2026-01-03 21:02:31 följande:

Jo, under mina typ 15 år här har antalet trådar från flåstomtar och troll ökat markant. Trådar med frågor om hur kvinnor eller män onanerar. hur ofta och med vilka hjälpmedel o.s.v är bara tröttsamma. Och hur många trådar finns det inte om storlek på det manliga organet??

• Anonym (Jo)
    Anonym (Hmm) skrev 2026-01-03 21:02:31 följande:

Exakt så.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Jo) skrev 2026-01-03 21:20:04 följande:
    Exakt så.
    Tack för samförstånd.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Hmm) skrev 2026-01-03 21:25:02 följande:
    Tack för samförstånd.
    Glad
Svar på tråden Moralpanik på FL