• Anonym (Moralpanik deluxe)

Moralpanik på FL

Varför råder det total moralpanik på FL numera? Tidigare kunde folk ha öppna diskussioner om saker, ta del av varandras tankar och få tips och råd. Precis som meningen med forumet bör vara. 

Nu spammas alla trådar med hur äckligt och avvikande allt är. Många anklagas för att trolla, ha flera konton, kvinnor anklagas för att vara män som ljuger, de flesta påstås vara runktroll eller incels. 

Trodde att vi hade kommit längre i samhället idag. Respekt för varandra och allas lika värde verkar bortglömt. 

• Svar på tråden Moralpanik på FL
  • molly50
    Tecum skrev 2026-01-02 19:00:56 följande:
    Men var går gränsen mellan en "runktråd" och någon oerfaren som vill veta hur andra kvinnor onanerar för att få orgasm, eller hur en kille ska göra det skönt får en tjej?
    Jag tycker det är en sak att starta en tråd där man frågar om hur man ska göra det skönt för en tjej och på att starta en tråd om hur kvinnor onanerar för att få orgasm.
    Det senare känns bara som en tråd startad för att få runka av sig medans den första är för att få råd.
    Behöver man runka så finns det väl bättre sajter för sådant än FL.
  • molly50
    Anonym (Inc) skrev 2026-01-02 21:03:42 följande:
    Då är vi åtminstone 5 kvinnliga medlemmar som varit med om detta. Du, jag och tre kvinnor till som jag diskuterat problemet med i PM. Finns säkert fler. 
    Ja,det tror jag också att det gör.
  • Anonym (L)
    Anonym (Inc) skrev 2026-01-03 00:06:29 följande:
    Men lägg ner ditt tramsiga försök att spela dum nu. Reglerna står klart och tydligt under rubriken "medlemsvillkor". Sluta låtsas som att du inte sett detta.
    Citera från medlemsvillkoren du stöder dig på. Själv hittar jag inte stöd för dina påståenden alls.
  • Postman
    molly50 skrev 2026-01-03 13:09:25 följande:
    Jag tycker det är en sak att starta en tråd där man frågar om hur man ska göra det skönt för en tjej och på att starta en tråd om hur kvinnor onanerar för att få orgasm.
    Det senare känns bara som en tråd startad för att få runka av sig medans den första är för att få råd.
    Tror det där med att män startar trådar här för att runka är sjukt överdrivet. Jag tror inte dessa män lägger krut på att runka till nåt här, det finns en miljon sajter som är långt mer upphetsande än just FL.
  • Anonym (Jo)
    Då är vi åtminstone 5 kvinnliga medlemmar som varit med om detta. Du, jag och tre kvinnor till som jag diskuterat problemet med i PM. Finns säkert fler. 
    Det är jag övertygad om att det gör.
  • Anonym (Jo)
    molly50 skrev 2026-01-03 13:09:25 följande:
    Exakt, där ligger skillnaden. 
  • Anonym (Lättkränkta)
    Kan lova dig att en massa kvinnor har fått dessa snusk-PM genom FL:s historia. Tror också att det kan vara en av flera anledninar till att kvinnor valt att lämna forumet.
  • molly50
    Postman skrev 2026-01-03 14:14:36 följande:
    Tror det där med att män startar trådar här för att runka är sjukt överdrivet. Jag tror inte dessa män lägger krut på att runka till nåt här, det finns en miljon sajter som är långt mer upphetsande än just FL.
    Varför vill man i så fall veta om och hur kvinnor onanerar t ex? Eller trådar om vad man har för underkläder på sig? Varför är man intresserad av att veta det om man inte vill ha något att runka till?
  • molly50
    Anonym (Jo) skrev 2026-01-03 14:25:09 följande:
    Exakt, där ligger skillnaden. 
    Precis. Frågan är bara varför man väljer en sida som FL när det finns betydligt bättre sajter för sådant.
  • Postman
    molly50 skrev 2026-01-03 15:48:56 följande:
    Varför vill man i så fall veta om och hur kvinnor onanerar t ex? Eller trådar om vad man har för underkläder på sig? Varför är man intresserad av att veta det om man inte vill ha något att runka till?
    För att män är nyfikna på kvinnors intima liv, de vill veta, kanske ta lärdom av hur kvinnor känner, upplever eller tänker sig onanin. Män är långt mer fixerade vid sexualiteten än kvinnor så jag tycker inte det känns så märkligt faktiskt. Könen tänker olika, ser olika på och experimenterar säkert också olika.
    Sen ingen regel utan undantag förstås, finns säkert de som går igång på det men det finns de som går igång på en bajshög med men dessa är få tror jag. 

Jag kan inte se någonting härinne på FL som skulle vara det minsta lilla värt att runka till. Tveksam till att en finnig hormonstinn tonåring ens skulle runka till nåt här faktiskt. Däremot tror jag tyvärr att det finns en del skribenter härinne som tycker det är kul att jäklas med alla de som blir så lätt upprörda över det ena och andra. 
Svar på tråden Moralpanik på FL