• Anonym (Henne)

Vem har rätt?

Jag gjorde en hemsida åt mitt ex när vi ännu var tillsammans. Det hade med hans skapande att göra.
    Nu är han arg för att han upptäckt att sidan är borta. Han har aldrig betalat för den, allt har stått på mig, bortsett från att själva domännamnet var hans namn.

Han säger att jag inte hade rätt att ta bort den, medan jag ser den som, i praktiken, min, då det är jag som stått på allt. Han har inte ens nämnt sidan förrän den försvann. Han hade aldrig kunnat bygga vidare på den heller.

• Svar på tråden Vem har rätt?
  • Anonym (f)

Du gjorde väl hemsidan frivilligt som en present?

• Nihilux

Har ni tagit tillbaka alla andra presenter också eller är det bara den här autist-detaljen du ska muppa dig om?
    Om allt annat har krävts tillbaka gäller det väl även hemsidan, medan om ni istället är normalfriska så slutar du muppa.

• Anonym (Henne)
    Anonym (f) skrev 2025-12-21 00:38:29 följande:

Du gjorde väl hemsidan frivilligt som en present?

Vad har det med något att göra? Allt står på mig, han kan inte driva den utan mig. Det enda jag gjorde var att inre förnya något. Han får köpa domänen på nytt och bygga en egen. Jag tänker inte fortsätta betala för något som handlar om honom.
  • Nihilux
    Anonym (Henne) skrev 2025-12-21 01:42:37 följande:
    Vad har det med något att göra? Allt står på mig, han kan inte driva den utan mig. Det enda jag gjorde var att inre förnya något. Han får köpa domänen på nytt och bygga en egen. Jag tänker inte fortsätta betala för något som handlar om honom.
    Fråga inte då? Du får väl starta en medhållarförening istället, så slipper du slösa någons serverutrymme?
  • Anonym (m)
    Du skrev ju att du TOG BORT DEN. Det är en aktiv handling, till skillnad mot att bara sluta förnya och betala.
  • Anonym (Um)

Du ska naturligtvis inte behöva göra nåt mer åt sidan - inte uppdatera, driva eller betala för den. Att du slutar göra det är inga konstigheter, så om det är det som skett har du rätt. Om du däremot på nåt vis aktivt raderat en sida som du inte längre betalar för eller har nåt annat ansvar för, och som funkar utmärkt utan din inblandning har du gjort fel.

• Virriga Vera

Förklarade du för honom att han själv kunde börja betala eller du bara bestämde dig för att utan info ta bort den?

• Anonym (Henne)
    Virriga Vera skrev 2025-12-21 06:53:31 följande:

Förklarade du för honom att han själv kunde börja betala eller du bara bestämde dig för att utan info ta bort den?

Han kunde inte ta över den jag skapat, det han kunde ha gjort är att ta över domännamnet. Men det tickade ut, så nu får han köpa det själv.
  • Anonym (Henne)
    Anonym (m) skrev 2025-12-21 02:02:01 följande:
    Du skrev ju att du TOG BORT DEN. Det är en aktiv handling, till skillnad mot att bara sluta förnya och betala.
    Japp, jag tog bort den efter att domännamnet slutat gälla. Han förväntade sig tydligen att jag skulle fortsätta stå för det, för han sa inte ett ord om det innan han märkte att sidan slutat fungera.
  • Anonym (G)
     Du kunde gjort en överlämning. Förklarat att sidan kostar pengar och vill han behålla den får han betala och sköta det själv. Även om du menar att han inte kan sköta den själv kan någon lära honom eller han betalar någon för jobbet.

Att ta bort arbete som är gjort är barnsligt och hämndlystet. Du kanske har dina skäl, vad vet vi.
Svar på tråden Vem har rätt?