• Anonym (Henne)

Vem har rätt?

Jag gjorde en hemsida åt mitt ex när vi ännu var tillsammans. Det hade med hans skapande att göra.
    Nu är han arg för att han upptäckt att sidan är borta. Han har aldrig betalat för den, allt har stått på mig, bortsett från att själva domännamnet var hans namn.

Han säger att jag inte hade rätt att ta bort den, medan jag ser den som, i praktiken, min, då det är jag som stått på allt. Han har inte ens nämnt sidan förrän den försvann. Han hade aldrig kunnat bygga vidare på den heller.

• Svar på tråden Vem har rätt?
  • Anonym (Hm)

Det låter trots allt som att du gör det för sakens skull TS. Mellan raderna så märks det att du troligen kunde gjort detta snyggare, men valde att inte göra det.

• Anonym (G)
    Anonym (Henne) skrev 2025-12-21 08:08:50 följande:
    Japp, jag tog bort den efter att domännamnet slutat gälla. Han förväntade sig tydligen att jag skulle fortsätta stå för det, för han sa inte ett ord om det innan han märkte att sidan slutat fungera.
    Och du sa till honom om att domänen höll på att gå ut? I så fall får han skylla sig själv.
  • Anonym (m)
    Japp, jag tog bort den efter att domännamnet slutat gälla. Han förväntade sig tydligen att jag skulle fortsätta stå för det, för han sa inte ett ord om det innan han märkte att sidan slutat fungera.
    Varför påstod du då att det enda du gjort var att inte förnya?  Som svar på att en present är väl frivilligt. Varför tog du tillbaka en present?
  • Anonym (S)
    Gjorde du honom medveten om hur dessa saker fungerar, så att han hade en chans att ta över det hela?

Jag får intrycket att du höll tyst om saken, bara för att jävlas med honom. I så fall, har han betett sig så illa mot dig att du känner att han förtjänar det?
  • Virriga Vera
    Anonym (Henne) skrev 2025-12-21 08:07:02 följande:
    Han kunde inte ta över den jag skapat, det han kunde ha gjort är att ta över domännamnet. Men det tickade ut, så nu får han köpa det själv.
    Det var ju inte svar på min fråga. Informerade du honom om detta? Varför kunde han inte överta hemsidan?
  • Jemp

Ja, det är fult gjort att göra utan förvarning.

• Anonym
    Anonym (Henne) skrev 2025-12-20 22:14:23 följande:
    Vem har rätt?

Jag gjorde en hemsida åt mitt ex när vi ännu var tillsammans. Det hade med hans skapande att göra.
    Nu är han arg för att han upptäckt att sidan är borta. Han har aldrig betalat för den, allt har stått på mig, bortsett från att själva domännamnet var hans namn.

Han säger att jag inte hade rätt att ta bort den, medan jag ser den som, i praktiken, min, då det är jag som stått på allt. Han har inte ens nämnt sidan förrän den försvann. Han hade aldrig kunnat bygga vidare på den heller.

Jag hade gjort precis likadant.
    Det finns ingen anledning för dig att upprätthålla en sida som faktiskt är din.

Skit i honom, han kan gå runt och sura och sedan kontakta någon och betala denna för skapande och underhåll av en ny sida.

Du har inte gjort något fel, sidan var din rent juridiskt sett.
  • Anonym
    Anonym (m) skrev 2025-12-21 09:59:08 följande:
    Varför påstod du då att det enda du gjort var att inte förnya?  Som svar på att en present är väl frivilligt. Varför tog du tillbaka en present?
    Var läste du att sidan var en present?
    Jag hittar inte den informationen någonstans.
  • Anonym (m)
    Anonym skrev 2025-12-21 10:38:02 följande:
    Var läste du att sidan var en present?
    Jag hittar inte den informationen någonstans.
    TS gjorde den åt honom när de var tillsammans. Vad är det om inte en present till sin pojkvän?
  • Queen81

Du kunde skött det där betydligt snyggare. Du framstår som sur och småaktig nu om jag ska vara ärlig.

Svar på tråden Vem har rätt?