• Anonym (Henne)

Vem har rätt?

Jag gjorde en hemsida åt mitt ex när vi ännu var tillsammans. Det hade med hans skapande att göra.
    Nu är han arg för att han upptäckt att sidan är borta. Han har aldrig betalat för den, allt har stått på mig, bortsett från att själva domännamnet var hans namn.

Han säger att jag inte hade rätt att ta bort den, medan jag ser den som, i praktiken, min, då det är jag som stått på allt. Han har inte ens nämnt sidan förrän den försvann. Han hade aldrig kunnat bygga vidare på den heller.

• Svar på tråden Vem har rätt?
  • Anonym (Henne)
    Anonym (m) skrev 2025-12-21 11:44:12 följande:
    Ok men varför gjorde du det från början då, om du inte tänkte då att du ville ge honom den hjälpen som en present gratis och utan motprestation?
    För att jag ville, helt enkelt. Där och då. Inte nu efter allt han gjort. Nu är det hans eget problem.
  • Anonym (Henne)
    Anonym (m) skrev 2025-12-21 11:45:09 följande:
    Ja varför inte? Varför skulle du bry dig om den ligger kvar?
    För att jag inte vill ha hans grejer kvar? Jag har raderat allt som har med honom att göra.
  • Anonym (m)

Och om han inte har förmågan att fortsätta nyttja den så är det väl hans problem att lösa? Varför ska du bry dig om vad han gör eller löser sina problem när ni inte är tillsammans längre? Tar du beslut även om andra saker i hans liv efter att ni gjort slut?

• Anonym (m)
    Anonym (Henne) skrev 2025-12-21 11:45:36 följande:
    För att jag ville, helt enkelt. Där och då. Inte nu efter allt han gjort. Nu är det hans eget problem.
    Då var det ju en present, där och då. Vad skulle det annars vara?
  • Anonym (m)
    Anonym (Henne) skrev 2025-12-21 11:46:55 följande:
    För att jag inte vill ha hans grejer kvar? Jag har raderat allt som har med honom att göra.
    Vart hade du hans grejer kvar?
  • Anonym (Henne)
    Anonym (m) skrev 2025-12-21 11:51:27 följande:

Och om han inte har förmågan att fortsätta nyttja den så är det väl hans problem att lösa? Varför ska du bry dig om vad han gör eller löser sina problem när ni inte är tillsammans längre? Tar du beslut även om andra saker i hans liv efter att ni gjort slut?

Vadå tar beslut över saker i hans liv? Jag bort något som är mitt, som jag byggt. Inget hindrar honom från att skapa en egen.
  • Anonym (Henne)
    Anonym (m) skrev 2025-12-21 11:52:04 följande:
    Då var det ju en present, där och då. Vad skulle det annars vara?
    Kalla det vad du vill. Enligt mig var det aldrig en present.
  • Anonym (G)
    Anonym (Henne) skrev 2025-12-21 11:40:29 följande:
    Han har betett sig vidrigt och jag har inte minsta dåliga samvete ärligt talat.

Och som jag sagt, han kunde inte ta över den. Han verkar bara ha trott att jag skulle fortsätta sköta den.
    Men du har ju redan bestämt dig, varför startar du tråden? Är han ett rövhål får han det han förtjänar. Låt han bli sur då. Han kan inte göra något åt det här nu.
  • Anonym (m)
    Anonym (Henne) skrev 2025-12-21 11:55:15 följande:
    Vadå tar beslut över saker i hans liv? Jag bort något som är mitt, som jag byggt. Inget hindrar honom från att skapa en egen.
    Du hade ju byggt det och gett åt honom, då är det inte ditt. 
  • Anonym (m)
    Anonym (Henne) skrev 2025-12-21 11:56:26 följande:
    Kalla det vad du vill. Enligt mig var det aldrig en present.
    Varför svarar du inte på frågan? Du gav det till honom gratis och utan krav på motprestation, vad är det om inte en present?
Svar på tråden Vem har rätt?