• Anonym (Henne)

Vem har rätt?

Jag gjorde en hemsida åt mitt ex när vi ännu var tillsammans. Det hade med hans skapande att göra.
    Nu är han arg för att han upptäckt att sidan är borta. Han har aldrig betalat för den, allt har stått på mig, bortsett från att själva domännamnet var hans namn.

Han säger att jag inte hade rätt att ta bort den, medan jag ser den som, i praktiken, min, då det är jag som stått på allt. Han har inte ens nämnt sidan förrän den försvann. Han hade aldrig kunnat bygga vidare på den heller.

• Svar på tråden Vem har rätt?
  • Jemp
    Anonym (Henne) skrev 2025-12-21 11:38:33 följande:

Nej, det var inte en "present". Och nej, det hade INTE räckt att han tog över domänen. Det är bara själva adressen, inte hemsidan. Han hade inte kunnat ta över den ens om han velat. Han har inte kunskapen och har definitivt inte råd att betala någon annan att ta hand om den. Den var alldeles för avancerad för att han skulle fixa det själv. Han får helt enkelt bygga en egen, finns så många enkla sidor för det.

Han får skylla sig själv som inte frågade om domänen innan den tickade ut. Han höll ju uppenbarligen koll på sidan, så han verkade förvänta sig att jag skulle fortsätta ta hand om den.

Det är väl bättre att han själv avgör det än att hans ex ska bedtämma det?
    Att vara tydlig med att/när saker sägs upp är det rimliga och normala. 
  • Trent

Helt rätt agerat ts. Folk behöver på riktigt växa upp och ta ansvar för sitt eget agerande, eller brist därpå.

• Anonym

Ts, strunta i dem som försöker skuldbelägga dig.
    Jag tycker att du gjort helt rätt och hade gjort samma sak själv.

Hade ni fortsatt vara vänner och han var en bra person, och att ni separerade i vänligt samförstånd så hade det varit en helt annan sak.
    Men oavsett så hade ditt "ansvar" tagit slut ändå, såvida han inte betalat för tjänsten.

Men nu, när han betett sig som skit så kan han gott ha det.

Skit i honom, och i personerna här som försöker skamma dig med sitt dravel om prestenter som inte ens existerat.

• Anonym (Rätt)

Du frågar vem som har rätt men har redan bestämt dig för att det är du som har rätt.

Att göra en hemsida åt honom, men hans namn som domännamn och som han har använt i sitt skapande, och sedan bara ta bort den utan att fråga honom först är fruktansvärt elakt. Så gör man bara inte.

Det spelar ingen roll om han själv inte har den tekniska kompetensen att sköta sidan. Det är hans problem att lösa.

Du är en omogen och väldigt barnslig person.

• Anonym (S)
    Anonym (Henne) skrev 2025-12-21 11:40:29 följande:
    Han har betett sig vidrigt 
    Ja, då får han stå sitt kast. 
  • Anonym (S)
    Anonym (m) skrev 2025-12-21 11:53:01 följande:
    Vart hade du hans grejer kvar?
    Jag antar att det låg på TS egen server.
  • Anonym (m)
    Anonym (S) skrev 2025-12-21 14:49:39 följande:
    Jag antar att det låg på TS egen server.
    Konstigt att hon inte svarade det till mig då.
  • Anonym (m)
    Anonym (S) skrev 2025-12-21 14:44:32 följande:
    Ja, då får han stå sitt kast. 
    Tycker snarare det är TS som borde stå sitt kast om hon en gång har valt att ge detta till honom.

Sköter han inte relationen så får han stå sitt kast om den tar slut. Men gett är gett.
  • Anonym (Beda)
    Anonym (Henne) skrev 2025-12-21 11:40:29 följande:
    Han har betett sig vidrigt och jag har inte minsta dåliga samvete ärligt talat.

Och som jag sagt, han kunde inte ta över den. Han verkar bara ha trott att jag skulle fortsätta sköta den.

Du tyckte inte att den lilla detaljen hade varit passande att ha med i trådstarten? Att folk tycker att du betett dig som en skurk när det enda du skriver om är hur du har varit taskig mot honom är inte särskilt konstigt. Som man ropar får man svar. 

• Anonym (...)

Har bara ögnat igenom tråden men den känns jäkligt småsint att ta bort en hemsida liksom, det är inte som att det är hans gymväska som står ivägen i hallen, man behöver inte hämnas på ett dåligt förhållande, man kan bara gå vidare med livet 

Svar på tråden Vem har rätt?