• Anonym (hämnd på mobbare)

Långvarig mobbning på forumet

Min autism gör att jag inte bara kan glömma och gå vidare, då den långvariga mobbningen av mig på Familjeliv har triggat fruktansvärda aggressioner inom mig och skadat mig psykiskt. Jag går ofta och tänker på hur illa behandlad jag blivit på FL i många år i min ensamhet och får då såna häftiga vredesutbrott att jag slår hårt i väggar, slänger saker i golvet/ i väggen så de går sönder. Ibland när jag är ute på byn kan jag knuffa till någon hårt utan anledning eftersom jag kokar av ilska då FL-mobbarnas elaka ord.

Alla som utsätts för mobbning under lång tid SKA ta hämnd på det! Det är nämligen det enda sättet att få mobbarna att förstå att de inte kan bete sig hur som helst mot andra och komma undan med det och utan att det får konsekvenser. Vuxna mobbare behöver uppfostras och tillrättavisas precis som barn som mobbar. Vuxna människor ska veta bättre än så och visa sig kompromissbara och förstående, även gentemot dem som inte delar deras åsikter och uppfattningar. 
  • Svar på tråden Långvarig mobbning på forumet
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Obegripligt) skrev 2026-01-02 19:02:40 följande:
    Man ska vara försiktig med att prata om diagnoser på det här forumet har jag förstått. Men en person som har grav autism kan tolka in en massa i det folk säger och skriver som de inte har menat. Men från yngre år som väldigt aktiv på nätet känner jag igen känslan av att överreagera på vad folk skriver. Ibland nästan så att det kändes som en ren provokation bara det att någon hade en annan åsikt eller uppfattning. Men man lär sig med tiden och tänker att deras åsikter får stå för dem själva, då mina åsikter och uppfattningar står intakt oavsett vad andra tycker.
    Jag var känsligare för kritik i början här. Men är fortfarande ganska ny på forumet och i början kunde jag må dåligt och ha svårt att sova på natten. Men har lärt mig hantera det ganska bra nu. 
  • nihka

Vimmerbymannen som har plågat FL i över ett decennium med högerextremism, kvinnohat och stalking av medlemmar. Jag tycker han kan låta bli att regga på igen med nytt konto varje gång han blir bannad.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Djurvän03
    Anonym (hämnd på mobbare) skrev 2026-01-02 17:39:46 följande:
    Långvarig mobbning på forumet Min autism gör att jag inte bara kan glömma och gå vidare, då den långvariga mobbningen av mig på Familjeliv har triggat fruktansvärda aggressioner inom mig och skadat mig psykiskt. Jag går ofta och tänker på hur illa behandlad jag blivit på FL i många år i min ensamhet och får då såna häftiga vredesutbrott att jag slår hårt i väggar, slänger saker i golvet/ i väggen så de går sönder. Ibland när jag är ute på byn kan jag knuffa till någon hårt utan anledning eftersom jag kokar av ilska då FL-mobbarnas elaka ord.

Alla som utsätts för mobbning under lång tid SKA ta hämnd på det! Det är nämligen det enda sättet att få mobbarna att förstå att de inte kan bete sig hur som helst mot andra och komma undan med det och utan att det får konsekvenser. Vuxna mobbare behöver uppfostras och tillrättavisas precis som barn som mobbar. Vuxna människor ska veta bättre än så och visa sig kompromissbara och förstående, även gentemot dem som inte delar deras åsikter och uppfattningar. 
    För din egen skull, håll dig borta från forum som detta. Finns massa folk som är här enbart för att provocera. Jag rekommenderar dig söka professionell hjälp för att kunna må bättre. Jag tycker mobbning är totalt oacceptabelt, men du måste få hjälp för det är inte sunt att känna som du gör.
  • Anonym (Okunnig)
    Trent skrev 2026-01-02 18:43:51 följande:

Vad har din autism med detta att göra? Gör den dig lat också?

Vet du vad autism öht är? 
  • Djurvän03
    Trent skrev 2026-01-02 18:43:51 följande:

Vad har din autism med detta att göra? Gör den dig lat också?

Autism handlar om hur hjärnan bearbetar information. Det är ett neuropsykiatriskt tillstånd och har inget med lathet att göra. Många med autism har också svårigheter att tolka sociala sammanhang. Du verkar extremt okunnig.
  • Anonym (Obegripligt)
    nihka skrev 2026-01-02 19:14:41 följande:

Vimmerbymannen som har plågat FL i över ett decennium med högerextremism, kvinnohat och stalking av medlemmar. Jag tycker han kan låta bli att regga på igen med nytt konto varje gång han blir bannad.

Det finns tyvärr flera som gör så. En annan dator/ enhet/ mobil och ett annat IP-nr, eller surf via VPN, så är det fixat.
  • Anonym (Obegripligt)
    Djurvän03 skrev 2026-01-02 19:22:21 följande:
    Autism handlar om hur hjärnan bearbetar information. Det är ett neuropsykiatriskt tillstånd och har inget med lathet att göra. Många med autism har också svårigheter att tolka sociala sammanhang. Du verkar extremt okunnig.
    Däremot kan autism leda till lathet, så sett att man känner sig så psykist utmattad att man inte orkar ta tag i saker. Många autister har t.ex. problem med att vara sociala med folk, och känner därför att de måste vila mycket efter att ha varit socialt aktiva.
  • Anonym (Okunnig)

TS: Tyvärr är det så att många med NPF är särskilt utsatta för mobbning. Skulle tro att det beror på okunskap. Det gör det inte okej, men en förklaring. Jag kan förstå din känsla att hämnas. Men gör inte det. Det kommer bara skada dig. Jag rekommenderar istället att du söker dig till forum med vettigt folk, tex Autism Sverige eller liknande forum. Du förtjänar att må bra. Håll dig borta från forum som exempelvis familjeliv. 

• Djurvän03
    Anonym (Obegripligt) skrev 2026-01-02 19:27:15 följande:
    Däremot kan autism leda till lathet, så sett att man känner sig så psykist utmattad att man inte orkar ta tag i saker. Många autister har t.ex. problem med att vara sociala med folk, och känner därför att de måste vila mycket efter att ha varit socialt aktiva.
    Lathet och lathet, du visar också brist på kunskap ser jag. Ja, det är en del i själva diagnosen. Det handlar inte om lathet, utan att hjärnan överarbetar mer än hos neurotypiska.
  • Anonym (Okunnig)
    Anonym (Obegripligt) skrev 2026-01-02 19:27:15 följande:
    Obegripligt hur man kan vara så totalt okunnig som du är?läs på lite, ett tips.
Svar på tråden Långvarig mobbning på forumet