• Anonym (Längtan)

Omöjlig kärlek

Sitter i en sån knivig sits. Vet inte var jag ska ta vägen med känslorna.
    Har sambo men på en semesterresa träffade jag en fd semesterflirt som jag träffade under några års tid.
    Det var över 30 år sen jag hade träffat honom men när vi sågs för en fika så kom alla känslor tillbaks igen och bi kysstes och hånglade i hans bil. Vi träffades sen vid två tillfällen till och hade sex..
    Sen åkte jag hem till Sverige igen och han är såklart med sin fru..vi messar flera gånger i veckan men det kommer aldrig bli vi då man är "fast" i nån sorts lojalitet mot sin partner samt att ingen av oss kan flytta..så jobbig sits.

• Svar på tråden Omöjlig kärlek
  • Viravi
    Anonym (Längtan) skrev 2026-01-22 12:45:35 följande:
    Omöjlig kärlek

Har sambo men på en semesterresa träffade jag en fd semesterflirt som jag träffade under några års tid.
    Det var över 30 år sen jag hade träffat honom men när vi sågs för en fika så kom alla känslor tillbaks igen och bi kysstes och hånglade i hans bil. Vi träffades sen vid två tillfällen till och hade sex..
    Sen åkte jag hem till Sverige igen och han är såklart med sin fru..vi messar flera gånger i veckan men det kommer aldrig bli vi då man är "fast" i nån sorts lojalitet mot sin partner samt att ingen av oss kan flytta..så jobbig sits.

Nån sorts lojalitet mot sin partner? Ingenstans i ditt inlägg hittar jag nåt som tyder på lojalitet.
  • Anonym (Hmm..,,,)

Även om du aldrig kommer få din semesterflirt så bör du SJÄLVKLART separera omgående! 

Lojalitet - vet du ens vad det betyder?

Var det du som skulle resa med ditt barn för att träffa denna man? En annan tråd för ett tag sen.

• Anonym (Jörgen)

Nej inget handlar om lojalitet.  Ni är för fega för att ta konsekvenserna av det du gjort. Då bortförklarar du det med lojalitet.  

Du är feg helt enkelt  

Att vara lojal,  då är man överhuvudtaget inte otrogen alls. Punkt. DET är att vara lojal.  

• Anonym (T)
    Omöjlig kärlek

Om man var ung och skildes åt av yttre omständigheter, som att familjen flyttade, någon av er skulle arbeta eller studera väldigt långt bort (som i ett annat land), ett stort missförstånd eller liknande, så kan det faktiskt vara så att ni passar väldigt bra ihop. Olyckliga omständigheter skilde er åt.

Men dog eller sinade förhållandet bara ut den gången, så är det inte alls säkert att ni skulle ha det bättre tillsammans än ni har med era respektive idag. Ni gjorde en nostalgiresa till er ungdom.
  • Anonym (Längtan)
    Anonym (T) skrev 2026-01-22 14:01:54 följande:
    Om man var ung och skildes åt av yttre omständigheter, som att familjen flyttade, någon av er skulle arbeta eller studera väldigt långt bort (som i ett annat land), ett stort missförstånd eller liknande, så kan det faktiskt vara så att ni passar väldigt bra ihop. Olyckliga omständigheter skilde er åt.

Men dog eller sinade förhållandet bara ut den gången, så är det inte alls säkert att ni skulle ha det bättre tillsammans än ni har med era respektive idag. Ni gjorde en nostalgiresa till er ungdom.
    Stycke ett stämmer
  • Anonym (noll")
    Viravi skrev 2026-01-22 13:39:39 följande:
    Nån sorts lojalitet mot sin partner? Ingenstans i ditt inlägg hittar jag nåt som tyder på lojalitet.
    TS har skrivit om denne sk man flera gånger. Alla visste att hon skulle ligga med honom men hon träffade honom ändå. Hon är ett otroget as. Nej, ingen jag tycker synd om.
  • Anonym (Längtan)
    Anonym (noll") skrev 2026-01-22 16:55:46 följande:
    TS har skrivit om denne sk man flera gånger. Alla visste att hon skulle ligga med honom men hon träffade honom ändå. Hon är ett otroget as. Nej, ingen jag tycker synd om.
    Det är inte så lätt om du tror det
  • KimLinnefeldt

Du bör nog avsluta så att du inte ställer till med drama och elände i din och hans familj. Eller om ni kommer överens om att lämna era partners och bli ett par. Mellanting är inte bra för någon.

• Fjäril kär
    Anonym (Längtan) skrev 2026-01-22 17:09:51 följande:
    Det är inte så lätt om du tror det
    Mig har du nog sett i dina trådar och har stor erfarenhet av otrohet...
    Jo exakt sä lätt är det. Men precis som nån annan skrev så är du inte intresserad av konsekvenserna av din otrohet.  
  • Anonym (Olyckliga)
    Omöjlig kärlek

Ja jag vet lite hur de känns o vara olyckligt kär.  Känner mig dum som blir kär I någon o envist håller kvar känslan och hoppet om vi som aldrig kommer hända.
    Manen i mitt fall är singel jag med men han är inte redo för o dejta har annat i sitt liv som tar energi som dåligt mående.  Han vill gärna va vän ses ändå skriva jämt till mig o mitt sår är då öppet. Går inte undvika honom helt vi går en kurs ihop ett år till sen kan jag klippa alla band. De kan du göra nu när ni inte ses så ha inte kontakt och blocka i huvud också byt fokus till annat. Hjälper ej blocka på fb osv om man inte blockar i sitt hjärta o hjärna också o de tar tid.  Själv ligger  jag med panikångest över o "förlora" honom o den "framtid" min hjärna bildat på oss som par.  Pendlar mellan känna pirr o hopp när han hör av sig till o kastas in i sorg när jag vet att han inte vill känslo berg o dal bana som inte är hälsosam .
    Oavsett i ditt fall en otrogen man vill du inte ha. Risken finns att han är otrogen mot dig med om ni blir ett par. Han är opålitlig 
Svar på tråden Omöjlig kärlek