Sätta gränser?
Jag lägger den här tråden i relationsproblem, det är kanske inte ett problem idag. Men jag skulle gärna vilja bolla med er.
jag har sambo sen 4 år tillbaka, han har eget företag och har haft länge. Det går runt och han kan ta ut en lön varje månad mellan 25-35.
han har länge arbetat sena kvällar och lagt mycket tid på företaget. Nu är han dock less och vill inte hålla på mer i branschen.
så han har startat upp ett nytt företag i en annan bransch med en vän till honom.
och det har väl varit struligt och inte direkt genererat någonting, iaf inte så de kan ta ut lön.
nu till mitt dilemma, jag förstår att sambon haft det tungt och jobbigt. Men det har jag och många andra också. Ni vet dagarna som bara känns extra tunga att kliva upp på.
men han har beslutat att dra ner på verksamheten och satsa fullt ut på det som idag inte genererar något. Och han vill att jag ska stå för mer av kostnaderna hemma. Jag tjänar idag mer än honom så det är egentligen inget problem. Utan det jag stör mig på är att jag ska stå för merparten samtidigt som han leker runt och bara gör sånt som är kul.
typ som att gå på nätverksträffar med personer som han inte ens skulle kunna gynnas av i andra företaget. Istället för att fokusera på företaget och ta tag i det som måste göras.
så hur gör man? Jag förstår om han är trött men känner samtidigt att han är för gammal för att leka runt och ta dagen s den kommer för att testa..kan tillägga att vi delar kostnaderna och Har inte gemensam ekonomi.