• Anonym (Glenn)

Vad gör jag nu ?

Lång historia kortare 

Började dejta en tjej för drygt ett år sedan. Jag va tydlig medvatt jag inte vill ha någon relation. Jag vill känna dendär självklarheten isf, vilket jag aldrig har könt och inte heller tror jag kommer kunna känna. Så där har jag varit tydlig. Hon har inte haft några problem med det. Vi har bjudit hem varandra på mat och umgåtts på helgerna. Vi hörs varje dag. Har verkligen könt att det Vi har är någonting bra men har inte könt att jag vill mer. Jag har varit tydlig flera gånger, senast för bara nån månad sedan och hon säger att hon är fine med det.

Sen har jag min tinderprofil aktiv, vilket hon fick se för ett par veckor sedan och hon blev besviken. Varför blir hon upprörd över det när vi inte är ihop? Hon vill tydligen inte ses mer ?? 

Jag hänger inte med? Jag har träffat henne varje helg i ett år så jag har inte ens kunnat träffa någon på tinder...

Kan någon hjälpa mig förstå 

• Svar på tråden Vad gör jag nu ?
  • Anonym (L)

Vad du ska göra? Du ska inte göra någonting. Din ?mer än KK? vill inte vara med längre på dina premisser. Sånt händer.

• Anonym (Glenn)
    Teresse7 skrev 2026-02-25 17:41:34 följande:
    Hur känns det om hon avslutar relationen då tror du ? Hon verkar (om hon egentligen vill mer) haft ett väldigt tålamod med dig. Typsikt scenario om hon går nu och du inser att du visst ville mer men då kan det bli försent. 

Hur hade du reagerat om du stött ihop med hennes tinderprofil ? Eller om hon legat med någon annan ? 
    Jag tycker det är jättetråkigt att hon inte verkar vilja ses mer. Hon har som du skriver haft mer tålamod med mig än vad som är rimligt (om hon har en förhoppning om oss i framtiden, men jag verkligen sagt att det aldrig kommer hända).

Om jag hade sett på tinder hade jag absolut blivit lite ledsen men jag hade inte valt att lyfta det med henne. En tinderprofil betyder inte att man aktivit letar efter någon. Jag gör inte det iaf.
  • Anonym (M)
    Anonym (Glenn) skrev 2026-02-25 18:16:17 följande:
    Jag tycker det är jättetråkigt att hon inte verkar vilja ses mer. Hon har som du skriver haft mer tålamod med mig än vad som är rimligt (om hon har en förhoppning om oss i framtiden, men jag verkligen sagt att det aldrig kommer hända).

Om jag hade sett på tinder hade jag absolut blivit lite ledsen men jag hade inte valt att lyfta det med henne. En tinderprofil betyder inte att man aktivit letar efter någon. Jag gör inte det iaf.
    Nej men det visar att du är öppen för att träffa någon annan. Annars hade du ju inte haft den. 
  • Anonym (Knorr)
    Anonym (Glenn) skrev 2026-02-25 18:16:17 följande:

Tråkigt hon inte vill ses
    Haft mer tålamod med dig än vad som är rimligt 
    Ni kommer ALDRIG bli ett par

Gratulera henne för hon äntligen plockade upp vad som var kvar av hennes värdighet och lämnade dig. 
  • Anonym (Linnéa)

Som kvinna så förstår jag hennr

Ni har haft ett förhållande på all sätt och du har behandlat henne som din flickvän. 

Ändå förstår du inte att hon blev sårad? 

Varför har du en relation som ett riktigt par om det inte är vad du vill?

Du har ju gett henne dubbla signaler. 

Att du sagt att du inte vill ha rn relation blir ju helknasigt när du samtidigt just de facto är i en seriös relation med henne? 

Hur ska du ha det? 

• Anonym (Wakka wakka eh eh)

Stor skyll-dig-själv-faktor på detta, fattar inte att hon hade tålamod så länge med en uppenbar velpotta.

Vandra vidare...

• Fjäril kär
    Anonym (Glenn) skrev 2026-02-25 17:38:17 följande:
    Men jag är ju inte kär i henne. Känslor finna absolut men det räcker inte 
    Det är ju här du har kört i diket

Du HAR känslor för henne tillräckligt mycket för att inleda en relation med henne.  

Man kan givetvis ha en fullt kärleksfull relation även om du inte tycker  att du är kär .  HON har givetvis uppfattat dina känslor som kärlek. 

Du har sårat henne med att lura henne i en relation.  Du har slösat hennes tid i 1 års tid . 
  • Anonym (Glenn)
    Fjäril kär skrev 2026-02-25 19:47:25 följande:

Tycker du själv att du bara haft en kk ?  Eller hur ser du på vad ni haft ihop? 

Jag vet att jag är komplicerad. Det råder inga frågetecken. Jag vill inget hellre än att få känna känslan med en kvinna att jag vill mer. 
    Men jag kan inte, vilket är fruktansvärt jobbigt. Kvinnan jag nu tröffat har varit närmare mig än någon annan innan men jag känner vad jag känner och måste bara ärlig, vilket jag varit. 

Däremot i mitt eget försvar så är jag rädd om henne, jag försöker vara så bra jag kan mot henne och den bilden hon fått av mig är den bästa. Jag vill inte såra henne men kanske måste jag inse att jag behöver jobba med mig själv? Har svårt att se att någon annan skulle kunna ge mig mer än hon nu när jag börjat lyfta på locket. Hon kräver ingenting. Jag har levt som ungkarl hela livet medan hon varit i relationer och har barn. Jag blir konstant besviken på mig själv att jag inte kan känna så. 
  • Anonym (Glenn)
    Anonym (Wakka wakka eh eh) skrev 2026-02-25 19:35:58 följande:

Stor skyll-dig-själv-faktor på detta, fattar inte att hon hade tålamod så länge med en uppenbar velpotta.

Vandra vidare...

Nej men jag har ju sagt klart och tydligt att vi inte kommer bli ihop. Jag har sagt det till henne sedan dag 2 och upprepat. Ja jag vill äta kakan och ha den kvar. Vilket är vidrigt nu när jag tänker efter. Jag har känslor som inte räcker och jag har väl varit oärlig mot mig själv och hennes..  inte vet jag 
Svar på tråden Vad gör jag nu ?