• Anonym (Glenn)

Vad gör jag nu ?

Lång historia kortare 

Började dejta en tjej för drygt ett år sedan. Jag va tydlig medvatt jag inte vill ha någon relation. Jag vill känna dendär självklarheten isf, vilket jag aldrig har könt och inte heller tror jag kommer kunna känna. Så där har jag varit tydlig. Hon har inte haft några problem med det. Vi har bjudit hem varandra på mat och umgåtts på helgerna. Vi hörs varje dag. Har verkligen könt att det Vi har är någonting bra men har inte könt att jag vill mer. Jag har varit tydlig flera gånger, senast för bara nån månad sedan och hon säger att hon är fine med det.

Sen har jag min tinderprofil aktiv, vilket hon fick se för ett par veckor sedan och hon blev besviken. Varför blir hon upprörd över det när vi inte är ihop? Hon vill tydligen inte ses mer ?? 

Jag hänger inte med? Jag har träffat henne varje helg i ett år så jag har inte ens kunnat träffa någon på tinder...

Kan någon hjälpa mig förstå 

• Svar på tråden Vad gör jag nu ?
  • Teresse7
    Anonym (Glenn) skrev 2026-02-26 09:16:09 följande:
    Fast jag letar inge efter någon att bli kär i 
    Vad är det du letar efter på tinder då? Ligg? 

Jag köper inte det som många skriver att tjejen hoppats på att bli ihop, eller det kan nog vara så men tycker inte det spelar någon roll...

Har man umgåtts och haft den relation ni har så tycker inte jag att man har fulla rättigheter till ett singelliv lite parallellt. Självklart väljer hon att backa oavsett om hon bli ihop eller inte.

Du lever ett litet dubbelliv med dig själv och verkar vara rätt vilse. 

Du har inte förlorat henne om du är redo att göra vissa små förändringar i ditt eget huvud. Du verkar gilla denna tjejen mer än du själv inser och det kommer väl komma ikapp dig för eller senare. Det kan vara försent när du kommit dit men då har du iaf kommit en bit påväg med din egen självutveckling 
  • Anonym (Limpan)
    Teresse7 skrev 2026-02-26 09:44:34 följande:
    Vad är det du letar efter på tinder då? Ligg? 

Jag köper inte det som många skriver att tjejen hoppats på att bli ihop, eller det kan nog vara så men tycker inte det spelar någon roll...

Har man umgåtts och haft den relation ni har så tycker inte jag att man har fulla rättigheter till ett singelliv lite parallellt. Självklart väljer hon att backa oavsett om hon bli ihop eller inte.

Du lever ett litet dubbelliv med dig själv och verkar vara rätt vilse. 

Du har inte förlorat henne om du är redo att göra vissa små förändringar i ditt eget huvud. Du verkar gilla denna tjejen mer än du själv inser och det kommer väl komma ikapp dig för eller senare. Det kan vara försent när du kommit dit men då har du iaf kommit en bit påväg med din egen självutveckling 

Håller med. 

Det är så sjukt osmickrande när någon man dejtar fortsätter vara aktiv på dejtingsidor, uppdaterar sin profil och verkar hoppas på något annat. Det är liksom en signal på att man inte duger utan är ett andrahandsval eller tidsfördriv. Dejtar man någon så pausar man sina appar, både för den man dejtars skull och för de andra på dejtingapparnas skull. Respekt kallad det.

• Anonym (M)
    Då borde du hålla dig till enstaka ligg eller en kk. 
  • Teresse7
    Anonym (Limpan) skrev 2026-02-26 09:50:02 följande:

Håller med. 

Det är så sjukt osmickrande när någon man dejtar fortsätter vara aktiv på dejtingsidor, uppdaterar sin profil och verkar hoppas på något annat. Det är liksom en signal på att man inte duger utan är ett andrahandsval eller tidsfördriv. Dejtar man någon så pausar man sina appar, både för den man dejtars skull och för de andra på dejtingapparnas skull. Respekt kallad det.

Ja det är inget kul oavsett om man vill vara ihop eller inte. Spelar mindre roll om man umgåtts så länge. 
    Tjejen i detta fall måste kömt som du skriver, sig som ett tidsfördriv. Tveksamt om hon verkligen bara är ett tidsfördriv för TS men som man säger "man saknar inge kossan förrän båset är tomt" 

Låter dessutom TS tjejen gå nu utan invändningar så lär hon ju känna att hon varit ett tidsfördriv ännu mer.

Sen har man inte en tjej som tidsfördriv i över ett helt år, på detta sätt. Dejtar och skriver dagligen. Det rimmar inte alls. Ts är nog kär vare sig han vill det eller inte... sent ska syndaren vakna
  • Anonym (L)
    Då får du väl leta efter ett nytt KK+ då? 

Klart det är jobbigt att hitta ett nytt, men din fd och du matchar ju faktiskt inte.
  • Anonym (Glenn)
    Anonym (L) skrev 2026-02-26 10:51:15 följande:
    Då får du väl leta efter ett nytt KK+ då? 

Klart det är jobbigt att hitta ett nytt, men din fd och du matchar ju faktiskt inte.
    Jag vill bara förstå hur hon tänker när hon varit lika tydlig som jag hon inte vill vara ihop men väljer att ta avstånd för att jag har en tinderprofil 
  • Fjäril kär
    Anonym (Glenn) skrev 2026-02-26 11:14:27 följande:
    Jag vill bara förstå hur hon tänker när hon varit lika tydlig som jag hon inte vill vara ihop men väljer att ta avstånd för att jag har en tinderprofil 
    Det handlar om respekt. Respekt för henne, respekt för det ni har och respekt nog att stå för att du valt henne och sätter henne först. 

Du visade i ord och handling att du bryr dig om henne samtidigt som  du pissar på henne genom att uppdatera Tinder 

Även om ni inte ville flytta ihop eller vad det nu handlade om så var ni ändå nöjda med upplägget ni hade. Varför kunde det inte få vara så? 
  • Teresse7
    Men snälla! För det första så kanske hon inte vill ihop av andra anledningar än att hålla dörrar öppna. Bara för att någon inte vill bli ihop så betyder inte det per automatik att man vill äta kakan och ha den kvar. Hon har väl sina anledningar och du får väl visa lite intresse och fråga henne om du undrar. 

Har hon varit i långa förhållanden så kan det cara så enkelt att hon vill stå på egna ben ett tag. Har hon barn så kan det bero att hon vill ägna så mkt hon kan av sig själv till dem. Det behöver inte handla om att ligga med flera som en som precis har börjat utforska sex i 17 års åldern. 

Du måste ju prata med henne
  • Anonym (Linnéa)

Grovt förenklat så bör du sluta ljuga för dig själv och börja ta ansvar för hur du behandlar folk och ta tag i ditt liv med tex terapi eller annat lämpligt. 

Att fly från sina problem med ännu en Tinderdejt är klappkasst det sämsta du kan göra mot en annan människa.  

• Anonym (L)

Det behöver inte bero bara på Tinderprofilen. Du låter rätt jobbig att ha och göra med så hon kanske bara dragit sig tillbaka och fokuserar på annat (andra?). 

Sen förstår jag inte varför du analyserar så här. Du är inte kär, ni är inte ihop och hon har således inte dumpat dig. 
Svar på tråden Vad gör jag nu ?