• Anonym (Trött)

Blockera användare?

Jag har en enkel fråga som jag inte hittar svar på.

Kan man blockera medlemmar här på Familjeliv? Jag har varit medlem rätt så länge och vill minnas att man kunde det förr. Men hittar ingenstans att göra det idag.

Tänker att det skulle fungera som på FB, så att man slipper se allt som personen i  fråga skriver här i forumet.

Det finns personer som jag är redigt trött på att se inlägg från, så då vore en sådan blockering värd guld.

Någon som vet och vill dela med sig om möjligheten finns?

• Svar på tråden Blockera användare?
  • Anonym (Trött)
    klyban skrev 2026-03-14 13:41:58 följande:

Hur gör du då och som att det tar sån tid och är så stora problem?

Och det var ju utmärkta råd jag gav, inget tjafs alls
    Men nu när du vägrade ta in råden, så ja, nu är vi där om du inte återgår till ämnet igen.

Men låt mig gissa, din vägran kommer du skylla på mig?

Det framgår av det jag redan skrivit.

Oftast ger jag upp för jag orkar inte med all pajkastning mellan speciellt två medlemmar. Tänker inte namnge dem för övrigt.

Dina råd var inte till gagn för mig, men tack ändå.

Avslutar vår lilla ordväxling här och nu, tänker nämligen inte bli en jobbig jävel själv.

Ha en fin helg!
  • klyban
    Anonym (Trött) skrev 2026-03-14 16:26:56 följande:
    Det framgår av det jag redan skrivit.

Oftast ger jag upp för jag orkar inte med all pajkastning mellan speciellt två medlemmar. Tänker inte namnge dem för övrigt.

Dina råd var inte till gagn för mig, men tack ändå.

Avslutar vår lilla ordväxling här och nu, tänker nämligen inte bli en jobbig jävel själv.

Ha en fin helg!

Inget sakligt om ämnet kom, och det är bara du som nu "tjafsar".

Hur kan du inte förstå de enkla råd jag ger och att de i sig får dig att spendera mycket lite tid på trådar du inte vill veta av, eller användare.

Det är precis som att du inte kan ta in bra råd hur hantera att det inte finns möjligheter att blocka användare på själva forumet.

Mina råd är utmärkta, är det tystnad nu eller ska vi bli allvarliga om vad du vill få i ordning på?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (n)

Fint när ena problemet visar sig och sin problematik i trådenDrömmer

• Anonym (Tystnad explained)
    Anonym (n) skrev 2026-03-14 17:27:08 följande:

Och råd om att avprenumerera och sedan klaga på tystnad, ha ha.
  • Anonym (Trött)
    Anonym (n) skrev 2026-03-14 17:27:08 följande:

Precis så.
    Därav min avslutande kommentar till personen i fråga.
  • Anonym (M)
    klyban skrev 2026-03-14 17:12:41 följande:

Hur kan du inte förstå de enkla råd jag ger och att de i sig får dig att spendera mycket lite tid på trådar du inte vill veta av, eller användare.

Det är precis som att du inte kan ta in bra råd hur hantera att det inte finns möjligheter att blocka användare på själva forumet.

Mina råd är utmärkta, är det tystnad nu eller ska vi bli allvarliga om vad du vill få i ordning på?

Du var helt oförmögen att förstå att dina "råd" inte var till någon hjälp för ts och att ts inte längre vill diskutera med dig. 

Du förstod nog inte heller att det bla är DIG ts pratar om. 
  • klyban
    Anonym (M) skrev 2026-03-14 17:53:29 följande:
    Du var helt oförmögen att förstå att dina "råd" inte var till någon hjälp för ts och att ts inte längre vill diskutera med dig. 

Du förstod nog inte heller att det bla är DIG ts pratar om. 

Hur kan inte ett råd att hantera trådar, avlägsna de som inte man gillar inte vara ett bra råd?
    Min person är helt ointressant i denna tråd och irrelevant.
    Eller ja, om man inte vill gå OT.

Är det du vill att gå OffTopic?
    Eller vara OnTopic?

För det är fascinerande att en användare ställer en fråga och ett problem för hen.
    Och du försöker inbilla dig jag eller någon annan är ämnet och när det handlar om få en mer selektiv flöde på Familjeliv.

Men antar JA, på allt detta, att du inte är det minsta intresserad av att hjälpa TS.(Som komiskt nog jag försökte göra med ett par tips.)

Kanske nästa gång kommer du försöka frågan i hand 
    Eller ja, det är min förutspålse, ska du bevisa att jag hade rätt med den?
    Tror jag har, men överbevisa mig gärna, för jag har gärna vuxna diskussion.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (n)

Hallucinerar jag eller vad läste jag precis...

• Anonym (Jösses)
    klyban skrev 2026-03-14 17:12:41 följande:

Det är väl ganska uppenbart för alla här, utom dig, att det TS "vill få ordning på" är att kunna blockera dig från sitt flöde. 
  • klyban
    Anonym (Jösses) skrev 2026-03-14 21:48:34 följande:
    Det är väl ganska uppenbart för alla här, utom dig, att det TS "vill få ordning på" är att kunna blockera dig från sitt flöde. 
    ..och råd kom...
Svar på tråden Blockera användare?