Anonym (Vix 1) skrev 2026-05-01 22:34:13 följande:
Att döma av amerikanska mäns svar så tror dom oftare än inte att en komplimang betyder mer än bara just en komplimang. Men kulturen där är ju väldigt annorlunda. Där är det oftast män som måste ragga upp kvinnorna medans jag tycker att det är ganska 50/50 i Sverige på vem som är den mer drivande.
Jag tror inte svenska män tycker att det är konstigt om en kvinna frågar om vi kan gå på dejt men där skulle det vara ovanligt.
Skulle ni svenska män tycka det var för framfusigt av en kvinna att fråga om en dejt?
Jag kan bara tala för mig själv men jag kan vara supertrevlig, intresserad och kanske tom lite charmig utan att vara intresserad av dig som en partner utan för mig är det bara att jag gillar dig som människa. Så jag behöver inte känna mer för dig än jag vänskap fast jag ger komplimanger eller tom lite fysisk kontakt som en kram när vi ses.
Ser det bara som positivt om en kvinna skulle fråga om en dejt.
Anonym (Vix 1) skrev 2026-05-01 22:43:16 följande:
Du verkar ha fötterna på jorden och inte övertolka allt men roligt att du blir glad.
Postman skrev 2026-05-01 22:15:00 följande:
Jag blir glad om en en kvinna ger mig en komplimang. Nej jag tar det inte som en invit. Så lättflirtad är jag inte.😊
Hahaha, det är bra att du inte är så lättflirtad.

Men roligt att du blir glad över en komplimang.
Läste att många män är så svältfödda på komplimanger att dom minns det för resten av livet med värme när en kvinna har gett dom en komplimang.
Håller ni män med om att ni får för få komplimanger?
Känner du lite extra varmt (inte kärlek utan vänskapskänslor) för någon som ger dig en eller flera komplimanger?
Ja kvinnor ger generellt för få komplimanger, det är min uppfattning.