• Anonym (Vix 1)

När ni män får komplimanger så...?

Stämmer det att ni män nästan aldrig får komplimanger av kvinnor? 

Om du skulle få en komplimang hur skulle du reagera då? Tänkte mest hur du reagerar inombords inte så mycket på om du säger tack men berätta båda aspekterna om du vill. 

Skulle du tro att en kvinna flirtar med dig bara för att hon ger dig en komplimang? 

Vad skulle du tänka om kvinnan som ger dig en komplimang? 

• Svar på tråden När ni män får komplimanger så...?
  • Anonym (Loffe)
    Anonym (Vix 1) skrev 2026-05-01 19:23:39 följande:
    När ni män får komplimanger så...?

Stämmer det att ni män nästan aldrig får komplimanger av kvinnor? 

Om du skulle få en komplimang hur skulle du reagera då? Tänkte mest hur du reagerar inombords inte så mycket på om du säger tack men berätta båda aspekterna om du vill. 

Skulle du tro att en kvinna flirtar med dig bara för att hon ger dig en komplimang? 

Vad skulle du tänka om kvinnan som ger dig en komplimang? 

Intressant..

Hade precis tänkt starta en tråd om vilka misstag män gör i kontakten med kvinnor.

Ett av dem tror jag är att de gärna övertolkar kvinnors komplimanger.

En kvinna kan vara väldigt trevlig och intresserad utan att känna mer än så för honom.

Tankar om det.

• Anonym (Anonym)

Det beror på varför en kvinna ger komplimang. 

Oftast ger kvinnor komplimang när de tycker synd om personen de ger komplimang till. 

En riktig komplimang är en komplimang som man inte får.

Det händer att TJEJER ger komplimang, inte KVINNOR. Om en tjej ger mig komplimang så vet jag att den är tillämpad. 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Loffe) skrev 2026-05-01 19:38:50 följande:

Intressant..

Hade precis tänkt starta en tråd om vilka misstag män gör i kontakten med kvinnor.

En kvinna kan vara väldigt trevlig och intresserad utan att känna mer än så för honom.

Tankar om det.

Ragga på tjejer som inte ger dig komplimanger. Oftast de som är seriösa. De som ger komplimang är skojare.
  • Tecum

Jag blir glad om jag får en komplimang av en kvinna, då det händer så sällan. Men jag tolkar inte det som att hon har något romantiskt eller sexuellt intresse av mig.

• Anonym (Anonym)
    Tecum skrev 2026-05-01 21:01:48 följande:

Jag blir glad om jag får en komplimang av en kvinna, då det händer så sällan. Men jag tolkar inte det som att hon har något romantiskt eller sexuellt intresse av mig.

Riktigt snygga tjejer som varit intresserade av mig gav mig 0 komplimanger. 

Det är för att de har klass. Tjejer som ger komplimanger är skojare.
  • Postman

Jag blir glad om en en kvinna ger mig en komplimang. Nej jag tar det inte som en invit. Så lättflirtad är jag inte.😊

• ClumsySmurf

"Skulle du tro att en kvinna flirtar med dig bara för att hon ger dig en komplimang? "

Jag förstår inte frågan, det är skillnad på komplimang och komplimang.

Bra argument
    Starkt jobbat
    Skickligt gjort
    Du är omtänksam
    Fin tröja
    Vad snygg du är

• Anonym (Vix 1)
    Anonym (Loffe) skrev 2026-05-01 19:38:50 följande:

Intressant..

Tankar om det.

Att döma av amerikanska mäns svar så tror dom oftare än inte att en komplimang betyder mer än bara just en komplimang. Men kulturen där är ju väldigt annorlunda. Där är det oftast män som måste ragga upp kvinnorna medans jag tycker att det är ganska 50/50 i Sverige på vem som är den mer drivande.

Jag tror inte svenska män tycker att det är konstigt om en kvinna frågar om vi kan gå på dejt men där skulle det vara ovanligt. Skulle ni svenska män tycka det var  för framfusigt av en kvinna att fråga om en dejt?

Jag kan bara tala för mig själv men jag kan vara supertrevlig, intresserad och kanske tom lite charmig utan att vara intresserad av dig som en partner utan för mig är det bara att jag gillar dig som människa. Så jag behöver inte känna mer för dig än jag vänskap fast jag ger komplimanger eller tom lite fysisk kontakt som en kram när vi ses. 
  • Mickezzz

Ja det stämmer helt klart.
    Tom min fru är dålig på det.

Eftersom vi män så sällan får det vet jag inte riktigt hur jag skulle reagera. Efter en stund såklart jätteglad men vad jag skulle säga/göra ingen aning.

• Anonym (Vix 1)
    Tecum skrev 2026-05-01 21:01:48 följande:

Du verkar ha fötterna på jorden och inte övertolka allt men roligt att du blir glad. 
    Postman skrev 2026-05-01 22:15:00 följande:

Jag blir glad om en en kvinna ger mig en komplimang. Nej jag tar det inte som en invit. Så lättflirtad är jag inte.😊

Hahaha, det är bra att du inte är så lättflirtad. Men roligt att du blir glad över en komplimang. 

Läste att många män är så svältfödda på komplimanger att dom minns det för resten av livet med värme när en kvinna har gett dom en komplimang.  Håller ni män med om att ni får för få komplimanger? 

Känner du lite extra varmt (inte kärlek utan vänskapskänslor) för någon som ger dig en eller flera komplimanger?
Svar på tråden När ni män får komplimanger så...?